Toon posts:

[2000] Eigenschappenschermen geblokkeerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben systeembeheerder bij een bedrijf waar al een netwerk was aangelegd, maar helaas hebben ze er nogal een puinhoop van gemaakt.

Ik probeer nu in het DHCP console een gateway toe te voegen. Ik kan wel de console openen, maar wanneer ik naar een property scherm wil gaan wordt die wel geopend, maar ik kan het niet zien (zit ook niet achter het huidig scherm). Wanneer ik de console wil sluiten wordt er aangegeven dat ik eerst de andere schermen moet sluiten, maar die kan ik gewoon weg niet sluiten.

Ik ben gewoon ingelogd als administrator dus het kan niet aan mijn rechten liggen. Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat de schermen gewoon geopend worden?

ik heb op internet gekeken, maar waarschijnlijk is het een probleem die niet vaak (of zelfs nooit) voor komt.

alvast bedankt

Verwijderd

Move NT > WOS

Je weet heel zeker dat ze niet ergens achter zitten (Alt-Tab)?

Is de server volledig gepatched? SP4 staat erop?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:22:
Move NT > WOS

Je weet heel zeker dat ze niet ergens achter zitten (Alt-Tab)?

Is de server volledig gepatched? SP4 staat erop?
De server is volledig gepatched en het zit er niet achter. ALT Tab werkt sowieso niet bij property schermen.

Move NT > WOS????

wat betekent dat?

Verwijderd

Alt-Tab werkt prima bij Properties-schermen.

Move NT > WOS betekent dat ik je topic naar Windows Operating Systems heb verplaatst.

Verwijderd

Ik ben gewoon ingelogd als administrator dus het kan niet aan mijn rechten liggen.
Weet je dat wel heel erg zeker? Sommige netwerkbeheerders maken een nieuw account ipv administrator mbt veligheid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:35:
[...]

Weet je dat wel heel erg zeker? Sommige netwerkbeheerders maken een nieuw account ipv administrator mbt veligheid.
Ja ik weet het heel erg zeker..

Verwijderd

100% een policy die dit verbiedt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:37:
100% een policy die dit verbiedt
Een policy die dat tegenhoudt voor een administrator?? dat lijkt me sterk.

Ik heb dit wel gevraagd aan de ex-beheerders van het netwerk en die zeggen dat ze nooit een policy hangen aan een administrator.

Het kan dus geen dom vinkje zijn ergens in Windows???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doe eens een 'gpresult' op de server? Wat krijg je allemaal voor instellingen te zien? Wat als je als een andere admin-useraccount inlogt? Kan je dan wel dingen aanpassen? Ben je als 'administrator' ingelogd? En zit je in een domein? Zoja, als het niet de originele adminaccount is, heeft deze domain adminrechten? Als gewone 'Administrators'-member kan je namelijk sommige eigenschappen niet aanpassen....

Ctrl+Tab verspringt ook de schermen niet? Ik pas de titel een klein beetje aan zodat deze volledig voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie reacties, maar het probleem had niets te maken met rechten of iets dergelijks.

De beheerders die het netwerk hadden aangelegd hadden de server niet goed beveiligt. Dus dat ding zat vol met virussen en spyware waardoor het systeem geen property schermen meer wilde openen.

Daarnaast opent de server soms ook geen sites.. Dat doet hij willekeurig, want de ene keer kan je wel een site openen en de andere keer weer niet. Dus ik ga dat ding even schoonmaken.
Pagina: 1