[DVDspeler] Audio en video niet synchroom

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:49
Ik heb de LG DV8700H DVD speler, maar volgens mij loopt de audio niet synchroom met de video. Wat kan ik hieraan doen?

- Op internet gezocht naar een firmware, niet gevonden.
- Op de LG site staat ie niet eens vermeld :S
- Kan proberen of het op een andere tv wel synchroom loopt, moet nog.

In de film Pirates of the Caribbean heb je op een gegeven moment een scene met die kapitein die een appel in de lucht gooit. Bij mijn LG hoor ik dan de klap van de appel op zijn hand ongeveer 0,5 seconde later dan hier beneden met onze Panasonic DVD speler. Dat klopt toch niet. Hier beneden is het 100% synchroom. Maar die van mij (boven) niet. Hij is aangesloten met een scart kabel op mijn TV. Als ik de audio-out rood/wit gebruik blijft het probleem bestaan...

Verwijderd

Ligt niet aan je DVDspeler, maar aan je tv.
Oplossing: Receiver met lip sync.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 19:43
heb je legale dvd's?

you had me at EHLO

• Atomius
Het ligt aan mijn TV?? Hoe kan dat nu? Zou die DVD speler het op een andere TV wel goed doen dan?

En de onontkoombare vraag; ja, ik heb legale DVD's. Het gebeurt bij allemaal.

• Atomius
Kick? Weet iemand hier meer van?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je je DVD speler al eens getest icm met de TV beneden of met een andere TV? Wat leverde dat op :? Door te testen kun je oorzaken elimineren, door te gissen alleen maar oorzaken bijmaken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Precies, door hem aan te sluiten op een andere TV weet je wat je uit raam moet gooien:

- Indien synchroon is je TV de oorzaak
- Indien zelfde problemen, DVD speler (persoonlijk denk ik dat deze het probleem is)

Verwijderd

Laat de DV8700 gewoon even nakijken door een LG erkend servicecenter en ga niet zelf klooien.
Als hij nog in de garantie zit laat je het door hen oplossen. waarschijnlijk is er wel een firmware update voor maar geeft LG deze niet vrij voor particulieren om hacks oid te voorkomen.

check anders ook nl.lgservice.com ...

Suc6

• Atomius
Heb een 20 jaar oud TVtje aangesloten op de DVD speler; niet synchroom... Kan ook aan de TV liggen...

Ga na mijn examens wel ff dat ding beneden aansluiten. Ik heb hem overigens 2 maanden net.

Edit: op die site had ik gekeken ja... daar staat ie niet tussen :S

[ Voor 16% gewijzigd door Atomius op 25-05-2005 18:04 ]

• Atomius
Nu, na 2 maanden deed ie het nog steeds. De maat was vol, Wizzie ging naar de winkel. En daar kreeg ie meteen een prachtig nieuw exemplaar mee. En raad eens? Deze werkt uitstekend :)
Pagina: 1