Toon posts:

database programma voor computer reparaties

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programma waarmee ik op m'n werk gegevens kan invoeren over een klant en z'n pc. even een stukje uitleg:

op m'n werk repareer ik pc voor klanten nu wil ik graag de informatie verzamelen met a.o gegevens over aard van werkzaamheden,uitgevoerde werkzaamheden,kosten/uren en naw gegevens. daarvan moet dan een 'bon' worden kunnen uitgeprint zodat deze kan overlegt worden aan de klant bij afhaling van hun pc, en daarbij moeten deze gegevens later op te vragen zijn.

Nu doe ik dit in een exel bestandje (sjabloon)
http://home.wanadoo.nl/neilv/Reparatieformulier.xls
maar dit is niet handig want zit op dit moment al met over de 70 bestanden en vind dan maar eens de goede. :(

hopenlijk is het een beetje duidelijk en heeft iemand een oplossing.
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 22:09 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wil je het zelf maken of wil je het kopen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je zou zelf iets kunnen maken in bijvoorbeeld Access, als je daar een beetje handig in bent. Kan je er meteen een adressen bestandje achter hangen, facturen, beetje administratie... bedenk het en maak het!

Maar als je dat niet leuk vindt kan je beter iets standaards zoeken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-12 10:31
Topdesk is een goede, dan kun je ook gelijk zien wanneer het af moet

enfin:

Afbeeldingslocatie: http://img210.echo.cx/img210/3791/topdesk5ik.th.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door sjongenelen op 20-05-2005 15:09 ]

you had me at EHLO

• pven
  • Niet online
TheNymf schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:06:
Topdesk is een goede, dan kun je ook gelijk zien wanneer het af moet

enfin:
Is dat niet wat overkill? :?

• sjongenelen
pven schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:08:
[...]

Is dat niet wat overkill? :?
ja sorry, imageshack was even down

you had me at EHLO

• pven
  • Niet online
TheNymf schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:09:
[...]

ja sorry, imageshack was even down
Ik bedoel eigenlijk dat ik het wat overkill vind om een helpdesk-pakket te gaan gebruiken, om reparaties bij te houden. Daar moet toch iets anders voor te bedenken zijn. Alhoewel: als je een helpdesk-pakket gebruikt, is wel alles van begin-tot-eind te volgen (mits het pakket goed wordt gebruikt :)).

• sjongenelen
pven schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:20:
[...]

Ik bedoel eigenlijk dat ik het wat overkill vind om een helpdesk-pakket te gaan gebruiken, om reparaties bij te houden. Daar moet toch iets anders voor te bedenken zijn. Alhoewel: als je een helpdesk-pakket gebruikt, is wel alles van begin-tot-eind te volgen (mits het pakket goed wordt gebruikt :)).
gelijk, wel makkelijk, maar ook redelijk moeilijk ivm programmeren etc. uiteidenlijk goed te gebruiken als agenda...

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
zal eerlijk zijn ik ben niet goed in access en met bv delphi daar heb ik ook te weinig kennis voor heb maar net 1 basis cursus gehad dus daar lukt het ook niet mee.
Dus een programma kopen is de beste mannier. Er zijn toch meer bedrijven die met zulk soort programma's werken.
vroeger bij m'n oude werkgever hadden we een programma ook voor reparatie's dat was nog onder dos maar dat is ook al weer 10 jaar geleden....... dus het moet toch bestaan.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-12 23:22

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, zou ook voor mij wel handig zijn maar dan privé voor de vele "klusjes" die ik voor vrienden/familie/kennissen/etc moet oplossen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Zijn misschien nog andere mensen met een idee, ik hoor het graag! ;)

Verwijderd

Persoonlijk lijkt mij wel dat Access de beste oplossing voor jouw probleem is, in principe kun je binnen een paar minuten een simpele database daarvoor maken. Als je wilt kan ik er wel een voor je maken, of iemand anders als die sneller is. Verwacht geen '1337' graphics of cheesy effects, maar het werkt wel.

Post welke gegevens je in wilt vullen, wat voor tabellen je hebben wilt, etcetera en ik maak wel even een eenvoudig Access bestandje voor je, met formuliertjes etcetera.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!!! _/-\o_ vind ik zeer aardig.

http://home.wanadoo.nl/neilv/Reparatieformulier.xls
hier kun je het formulier zien dat ik nu gebruik en die gegevens zou ik nodig hebben. :*)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12 11:13
Ik zou gaan voor de volgende tabel indeling:

KLANT

REPARATIE

ONDERDEEL

ONDERDEELREGEL

ACTIVITEIT

ACTIVITEITREGEL

Hiermee kun je dus aan elke reparatie een x aantal onderdelen hangen, en een x aantal activiteiten.

Per activiteit of onderdeel stel je dan een bedrag vast, wat het per eenheid kost, en je Access progje kan vervolgens de kosten uitrekenen. Als je het huidige excel formulier netjes in Access modeleert, kan het er precies zo uitzien zoals het er nu uit ziet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Arnout schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 07:56:
Ik zou gaan voor de volgende tabel indeling:
Gooi er dan nog een mogelijkheid om de PC's te nummeren in. Veel mensen, en zeker bedrijven, hebben meerdere PC's.

Ik gebruik zelf PerfectView omdat je daar later nog veel meer mee kunt doen. www.pv.nl

ARME AOW’er

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
Guardian Angel schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:05:
Ik gebruik zelf PerfectView omdat je daar later nog veel meer mee kunt doen. www.pv.nl
Offtopic:
Wat kan PerfectView meer dan Access dan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Een andere kant-en-klare oplossing:

Nedsoft Reparatiebeheer ( www.nedsoft.com )

Ik heb 't hier op mn werk ook liggen. Ooit naar gekeken, nooit gebruikt. (Kan redelijk veel, en met t nivo van de prutsers hier gaat dat nooit goed, die klikken overal op).

Verwijderd

Hmz, denk dat de paar posters voor mij meer 'skillz' met Access hebben dan ik...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12 10:45
Offtopic:
"Arbeidstijd (offsite) á € ##,## per uur (incl. 19% BTW) worden altijd berekend,
ongeacht het feit of de storing verholpen is."
Dus, jij werkt 3 uur aan die PC, snapt d'r geen hout van en zegt tegen de klant "Dat wordt dan €200, het probleem heb ik overigens niet kunnen vinden
:?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet overal wordt het 'no cure no pay' principe toegepast. Zo gek is dat niet.

🌞🍃

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

bee-es schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:02:
[...]
Offtopic:
Wat kan PerfectView meer dan Access dan?
Tja, hoe kan ik dat weten als ik geen Acces gebruik?

Toch maar een gok:

Een reden voor mij om PV te gebruiken is bijv. de mogelijkheid om via het invoeren van de postcode en het huisnummer het complete adres te krijgen, andersom ook plaatsnaam, straat + huisnummer geeft de postcode. Daarnaast kun je de TPG kixcode af laten drukken.

Denk niet dat dit met Acces mogelijk is.

Ik gebruik het niet voor het doel waar de TS het voor wil gaan gebvruiken, ik geef slechts aan dat PV nog veel meer kan. Zo'n klein ding zoals de TS wil is dan 5 minuten werk.

ARME AOW’er

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Datafeest schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:01:
Niet overal wordt het 'no cure no pay' principe toegepast. Zo gek is dat niet.
off-topic:

In het verleden in een computerzaak gewerkt en daar hanteerden we de stel regel: We spenderen er max. 1 uur aan om het probleem te lokaliseren en te komen tot kosten/baten analyse. De klant werd vooraf gevraagd of deze insteek hem/haar paste.
Na dat eerste uur werk namen wij kontakt op met de klant ivm de verwachte kosten (harde ware en man uren) en deze kon dan beslissen of er verder gegaan mocht worden of niet. Een gedegen analyse kost dus slechts 1 uur tarief en je trekt de klant niet het vel over de oren omdat jij er te veel uren insteekt zonder daadwerkelijk iets te kunnen beteken voor de klant. Het kwam ook wel eens voor dat binnen dat eerste uur er geen uitsluitsel gegeven kon worden (je hebt niet altijd harde ware liggen om alles uit te testen, vooral als het om minder recente harde waren ging)

on-topic:

Destijds hadden we geen DB proggie ofzo , maar een ouderwetse afstreeplijst met punten die je afging. Per punt hadden we een gemiddelde tijdsduur staan, dit ook om aan te tonen dat er binnen dat uur zo'n beetje de hele machine doorgelicht kon worden.

Soms had je geluk en was je na 15 minuten al klaar. In de regel konden we t defect of meest waarschijnlijke oorzaak na ca. 30 tot 40 minuten testen vast stellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Pantagruel op 24-05-2005 21:24 . Reden: on-topic info ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:47:
Offtopic:

[...]

Dus, jij werkt 3 uur aan die PC, snapt d'r geen hout van en zegt tegen de klant "Dat wordt dan €200, het probleem heb ik overigens niet kunnen vinden
:?
het kan voorkomen dat een pc der mate defect is dat het voor de klant niet meer de moeite loont om hem te repareren vanwege de kosten en/of leeftijd van het app.
als ik een half uur bezig ben om uit te zoeken wat er mis is ja die zullen toch betaald moeten worden, ik werk ook niet voor niks. DUS dan is het probleem niet opgelost!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
Guardian Angel schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Tja, hoe kan ik dat weten als ik geen Acces gebruik?

Toch maar een gok:

Een reden voor mij om PV te gebruiken is bijv. de mogelijkheid om via het invoeren van de postcode en het huisnummer het complete adres te krijgen, andersom ook plaatsnaam, straat + huisnummer geeft de postcode. Daarnaast kun je de TPG kixcode af laten drukken.

Denk niet dat dit met Acces mogelijk is.

Ik gebruik het niet voor het doel waar de TS het voor wil gaan gebvruiken, ik geef slechts aan dat PV nog veel meer kan. Zo'n klein ding zoals de TS wil is dan 5 minuten werk.
Ok, ik begreep uit je vorige opmerking dat je PV gebruikte omdat je hiermee later nog veel meer kan dan met Access (die laatste drie woorden dacht ik er dus bij, sorry ;))

Ter geruststelling: In Access kun je werken met VBA, wat beter is dan de (VB-)scripting achter PerfectView (voorzover ik PV ken, en dat is niet zo heel ver).
Als het dus gaat over adressen compleet maken, kix genereren, etc. is geen enkel probleem voor Access. (ik weet dan weer niet waar het mákkelijker in gemaakt kan worden :))
Pagina: 1