[Flash MX 2004 pro]

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Ik heb een vraagje/probleem:

Ik wil in mij flashapplicatie live streaming tv toevoegen (zoals bijvoorbeeld RTLZ Live).

Nou ben ik al een tijdje aan het googlen en op zoek op forums, maar ik kan nergens echt de oplossing vinden. Nou heb ik begrepen dat alle soorten media via een .flv bestand ingelezen moet worden?

Hoop dat iemand de oplossing heeft... _/-\o_

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Serieus, welke van de zoekresultaten hielpen niet toen je ging [google=streaming video in flash]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
serieus:

Ik heb twee dagen lang ongeveer alle gerelateerde woorden gebruikt in google. Heb meerdere websites bezocht en plugins van Macromedia gedownload.
Maar door de bomen zie je op een bepaald moment het bos niet meer, elke site heeft het weer over iets anders...en ik kreeg totaal andere resultaten dan wat jij hier hebt.

Google is misschien dan wel een magisch woord en het wordt soms ook wel erg snel gebruikt om mensen af te poeieren. Maar wat mensen nog wel is willen vergeten is dat Google ook vaak teveel van het goede laat zien en dat maakt het er neit makkelijker op.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Maar het invoegen van een video stream is toch echt F1 werk, zoek eens op flash video.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

:O

Eerst even wat terminologie: 'streaming' video is video uitzenden op het moment dat je het opneemt. (livecams dus) dit kan met flash alleen als je ook communication server hebt. (wat duur is)

Wat jij wilt (en wat ze op rtlz doen) is 'progressive download', wat ook heel vaak streaming genoemd wordt, maar wat het eigenlijk niet is. Het betekend dat je al kunt kijken naar een filmpje terwijl hij nog inlaad.

Dat kan op 2 vershillende manieren; de eerste is dat je je filmpje omcat naar een .swf bestand, en een search op GoT had je daarvoor een aantal Creative Commons gelicenceerde players voor gegeven. Waaronder mijn eigen volledig gedocumenteerde en skinnable flash video player.

Een andere manier is om het via FLV te doen, dat is het native formaat van flash video. Ook daarvoor zijn een berg open source en creative commons players te vinden, maar die zijn net even wat moeilijker om te doorgronden. (FLV werkt altijd met een netstream object, en dat is allemaal net effe wat ingewikkelde coden)

Overigens is de topic titel erg onduidelijk

[ Voor 6% gewijzigd door XangadiX op 21-05-2005 16:20 ]

Stoer; Marduq

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Pelle

🚴‍♂️

Ok, met XX's tips moet je toch wel een eindje kunnen komen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.