[Adsl] - 40 meter UTP kabel met koppelstuk probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik ben al een half jaar bezig met de hobbykamer in de achterste schuur van ons huis.
Nu heb ik een UTP kabel van 25 meter in een kabelgoot langs het plafond gelegd, tesamen met een Coax en een telefoonkabel. Omdat de UTP kabel te kort was heb ik een koppelstuk gekocht (teringduur ding van 10 euro) en nog eens een UTP kabel van 10 meter hierop aangesloten. Deze kabel komt dan weer uit op een switch, waaraan nog twee UTP kabels komen van elk een kleine 5 meter.

Paar vragen:
■ Hoeveel signaalverlies kan ik verwachten over zo'n afstand? Zeg zo'n 40 meter, met de koppelstukjes en de switch er tussen, met een 8mbit lijn? (1 mbit upload).
■ Kan het kwaad dat UTP door dezelfde goot loopt als Coax en telefoonkabel?
■ Op sommige plekken heb ik de UTP een beetje moeten buigen en draaien (zeg maar in een loopingvorm) omdat ie anders te lang was (het stekkertje kwam nl. precies uit in het gat van de muur :X ), voor hoever kan dit kwaad dat het gedraaid en sommige plekken een beetje bekneld zit?

Mijn YouTube Channel

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
- Signaalverlies? Niks, UTP mag 100m lang zijn.
- Werkt bij mij toch ook zonder problemen. Coax is heel goed afgeschermd.
- Zolang je draad intern niet geplet zit, kan dat helemaal geen kwaad.

Was je trouwens niet beter af geweest moest je 1 nieuwe kabel van 40m gekocht hebben ipv met een koppelstukje te werken?

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 20-05-2005 13:58 ]

Verwijderd

met utp mag je normaal 100m afstand overbruggen.

bij mijn eigen woning heb ik een 50-55meter utp kabel liggen die onder de dakpannen doorloopt, en daar eigenlijk gewoon bloot ligt. (nja niet ideaal, maar het werkt perfect)

40m met koppelstuk voorzie ik niet echt problemen in, tenzij je koppelstuk niet goed zou zitten. en je er op gelet hebt dat het een 1-1 koppelstuk is en geen crossover koppelstuk, want dan wisselt hij de draden :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat heeft dit in hemelsnaam met adsl te maken? Je gaat gewoon een 10/100mbit LAN verbinding door een verlengde UTP kabel trekken? Je hebt dan echt totaal niets te maken met signaal verlies of wat dan ook. Het enige waarbij je bij adsl signaal verlies hebt, is bij het adsl signaal, vanaf je ISRA, door je splitter naar je DSL modem... Daar is hier totaal geen sprake van (of je legt het verkeerd uit), dus heeft dit ook niets met adsl te maken en snap ik niet waar je het over hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
Had je niet beter gewoon een volledig nieuwe kabel gelegd? ;)
Normaal mag er geen probleem zijn, de lengte van een UTP-kabel mag 100 m bedragen (voor ethernet).

edit:
Weer te traag :+
JvS schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:59:
Wat heeft dit in hemelsnaam met adsl te maken? Je gaat gewoon een 10/100mbit LAN verbinding door een verlengde UTP kabel trekken? Je hebt dan echt totaal niets te maken met signaal verlies of wat dan ook. Het enige waarbij je bij adsl signaal verlies hebt, is bij het adsl signaal, vanaf je ISRA, door je splitter naar je DSL modem... Daar is hier totaal geen sprake van (of je legt het verkeerd uit), dus heeft dit ook niets met adsl te maken en snap ik niet waar je het over hebt.
Met UTP heb je echt wel signaalverlies hoor.

[ Voor 68% gewijzigd door D-Three op 20-05-2005 14:02 ]

• Snowwie
Ja, 40 meter was beter geweest, maar ik dacht aanvankelijk dat ik het wel zou halen met die kabel. Schijnbaar niet dus :/
Die Coax is trouwens van Hirschmann, dus niet die dunne zooi van de Gamma. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Lijkt mij geen probleem. Heb zelf koppelstukjes gebruikt voor 50+25 mtr. Waren trouwens slechts €1,00 of €1,50. Heb daarbij ook geen signaal verlies kunnen constateren (100 mbit, full duplex). Je "Loopings" kunnen ook geen problemen opleveren zolang je geen aders beschadigd. UTP kun je bij CAT5 gebruiken tot 100 mtr geloof ik.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als alle kabels er al liggen, waarom test je dan niet gewoon of het werkt? Ik heb 2 x 30 meter in een buis onder de grond door getrokken van het huis naar het bedrijfspand van m'n pa, gewoon de gok genomen en het blijkt gelukkig prima te werken :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Snowwie
De pc's staan er nog niet :)

Mijn YouTube Channel

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Sowieso gaat het alleen maar om het stuk naar de switch omdat hij het signaal wat binnenkomt opnieuw doorstuurt. Daar zit die stroomadapter niet voor niks bij.
Pagina: 1