Toon posts:

Wall-mounted iMac G5 ... iemand ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog even en dan gaan we een iMac G5 20' bestellen. Na jaren van Windows eindelijk weer een Apple. Kan haast niet wachten tot hij in huis is! Maar dan ...

De bedoeling is dat we nieuwe iMac beneden in de woonkamer zetten. De plek die daarvoor het meest geschikt is, roept er eigenlijk om om het geheel aan de muur te hangen. We hebben namelijk een werkblad tussen keuken en woonkamer. Het idee is om daarvoor een op drie punten scharnierende arm van Vogels voor te gebruiken in combinatie met de Apple VESA adapter. Draadloze muis en toetsenbord erbij en voila ... een zeer flexibel te gebruiken computer, zowel vanuit de woonkamer als vanuit de keuken te gebruiken en die je aan de kant kunt draaien als je hem even niet actief nodig hebt (hebben we meteen een mooie digitale fotolijst ;-)

Klinkt allemaal heel mooi, maar tot dusver heb ik nog niemand kunnen vinden die ooit een iMac met een beweegbare arm aan de muur heeft gehangen. Ook foto's van zo'n setup kan ik niet vinden (of ik heb niet goed genoeg gezocht). Daarom even een vraag aan jullie: hebben jullie hier ervaring mee of het wellicht ergens gezien? Het is namelijk een beetje prijzig om het uit te proberen en er vervolgens achter te komen dat het tóch niet zo prettig werkt.

[Zijspoor] Ik twijfel trouwens nog of ik ga bestellen via de plaatselijke Apple winkel (YouMac in Eindhoven) of via de Apple Store op het Internet ...

Verwijderd

Je maakt het je zelf alleen maar moeilijk. Het kost ook nog eens wat extra centen, terwijl een iMac zelf al duur genoeg is. Bovendien neemt een iMac niet zoveel ruimte in beslag.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:19:
Je maakt het je zelf alleen maar moeilijk.
"Moeilijk" is vaak best leuk ;-)
Het kost ook nog eens wat extra centen, terwijl een iMac zelf al duur genoeg is.
In beide gevallen: je hebt helemaal gelijk!
Bovendien neemt een iMac niet zoveel ruimte in beslag.
Daar ben ik het niet met je eens. Zet hem maar eens enigszins schuin op een werkblad dat je ook voor andere dingen wilt gebruiken. Is snel vol! Daarnaast: soms wil je hem uit de weg hebben en andere keren juist recht voor je neus. Let wel: het is geen dedicated werkplek waar we over praten. Als we dat hadden gewild, was hij op de werkkamer gekomen. Het is dus inderdaad onze eigen keuze waarmee we het onszelf "moeilijk" maken ...

Mijn vraag blijft uiteraard staan ;-)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

iMac kan niet wallmounted want de inplug dingen zitten achterop zoals firewire / usb / netwerk / audio dus knappe jongen die dan nog dingen inplugt. Daar komt bij dat er geen gaten zitten voor VESA-wallmounting

[ Voor 11% gewijzigd door Maximus op 20-05-2005 14:40 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-02 16:01
Maximus schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:39:
iMac kan niet wallmounted want de inplug dingen zitten achterop zoals firewire / usb / netwerk / audio dus knappe jongen die dan nog dingen inplugt. Daar komt bij dat er geen gaten zitten voor VESA-wallmounting
Dat is dus niet waar, er is een VESA-adapter beschikbaar, zoals de TS al aangeeft. Verder is er een bedrijf in Amerika die verzwaarde armen levert, die speciaal voor de iMac zijn, maar ik kan hun site ff niet terugvinden.

EDIT:
Maar volgens mij is een LCD-steun van vogels voor 15 kilo voldoende om de iMac aan de muur te bevestigen. Ik weet uit ervaring dat de steunen nog veel zwaardere dingen kunnen houden dan wordt opgegeven. _/-\o_ Alleen de muur waar hij tegenaan komt te hangen mag dan geen lullig gips muurtje zijn.

EDIT2:
Als je alles draadloos hebt (bediening en wifi), heb je alleen de power-aansluiting achterop zitten, en die zit centraal, zodat dat heel mooi kan worden weggewerkt. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door koppie op 20-05-2005 15:02 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

De iMac heeft inderdaad wel een VESA adapter beschikbaar. Een vriend van me in Engeland heeft hetzelfde gedaan met zijn G5. Werkt goed hoor! Ik zal hem eens vragen of hij wat foto's kan mailen.

linkie: http://store.apple.com/1-...productLearnMore=M9755G/A

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/763/store.apple.com/Catalog/US/Images/m9755ga_125.jpg

Voor 29 euro bij de Apple Store (trouwens, ik heb het linkje van de US store, de NL store ging niet zo goed qua linken... gewoon bij zoeken even VESA intikken.)

En als ik nou even voor de verandering de TS lees, blijkt het dat je dat allang wist :) sorry |:(
Ik zal de foto's even vragen aan die vriend van me. Hij is er erg blij mee, en hij heeft hem ook in de keuken opgehangen. (De Mac wordt wel wat vies, maar goed schoonhouden moet je iig doen.)

[ Voor 75% gewijzigd door Nitai op 20-05-2005 15:08 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, je kan bij Apple een VESA adapter kopen die er meteen voor zorgt dat het geheel net even iets verder van de muur af komt. Daarnaast zullen de meeste ophangsystemen ook nog wat afstand toevoegen. Heb voor onze TV ook een beugel van Vogels en wil voor de iMac eigenlijk dezelfde aanschaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/product/..%5Cdata%5CPP%5CE_R_EFW1030_1%20appl1.jpg

Sluit qua stijl ook mooi aan op de iMac. Hoef dan alleen nog maar twee kabels (power en A/V naar TV en stereo) weg te werken in een soort van flexibele mantel. Stopcontact en een aansluiting op de ringleiding in de kamer heb ik gelukkig boven het werkblad laten monteren. Noem het een vooruitziende blik ;)

EDIT:
Wat is dus echter nog mis, zijn voorbeelden van uitvoering van dit idee om zo kijken hoe het er nou écht uit gaat zien. Alle input en meningen zijn dus welkom.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:58:
Ik zal de foto's even vragen aan die vriend van me. Hij is er erg blij mee, en hij heeft hem ook in de keuken opgehangen. (De Mac wordt wel wat vies, maar goed schoonhouden moet je iig doen.)
Graag! En voor wat betreft het schoon houden: Hij hangt niet écht 'in' de keuken, dus dat valt wel mee. Ik moet wel op gaan passen met slagroom kloppen en andere etenswaren die potentieel rond kunnen gaan vliegen :) Zoals gezegd: de foto's zijn meer dan welkom.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik was daarstraks nog even bij Desktop Assist in Den Bosch om mijn iMac G5 20" te bestellen, daar hebben ze dus zo'n 20" aan de muur gehangen met precies zo eenzelfde arm als jij bedoelt.

Hij zit erg stevig en het ziet er erg gelikt uit!!

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

TS, over je kwestie waar je hem koopt..

Ik zou em zelf bij YouMac halen. Goeie ervaringen mee, nette zaak. Bovendien is de omzet op apple producten al zo laag dat ik het kleinere winkels zoals hun de omzet gun :P

Daarnaast hebben ze met een beetje geluk een iMac op voorraad.

Overigens schijnt het monteren met behulp van een VESA oplossing goed te werken, ik heb het nooit zelf gezien maar wel van horen zeggen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:34:
TS, over je kwestie waar je hem koopt..

Ik zou em zelf bij YouMac halen. Goeie ervaringen mee, nette zaak. Bovendien is de omzet op apple producten al zo laag dat ik het kleinere winkels zoals hun de omzet gun :P

Daarnaast hebben ze met een beetje geluk een iMac op voorraad.

Overigens schijnt het monteren met behulp van een VESA oplossing goed te werken, ik heb het nooit zelf gezien maar wel van horen zeggen :)
Ik heb met YouMac alleen maar slechte ervaringen helaas.... ontzettend dom personeel dat je een beetje dood aankijkt als je oogcontact maakt om iets te gaan vragen. Ook het bestellen van mijn iBook deden ze (letterlijk) 45min over. En de hele tijd zat ie maar achter de pc formuliertjes in te typen, mja echt heel klantvriendelijk. Daarnaast had ik na 3 maanden nog steeds niks binnen, en wisten ze niet waar mijn iBook was. Quote "hij zweeft ergens rond", meteen m'n aanbetaling teruggeeist en online besteld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:20:
[...]

En de hele tijd zat ie maar achter de pc formuliertjes in te typen, ...
Dat verklaart alles ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 21:48 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:19:
Je maakt het je zelf alleen maar moeilijk. Het kost ook nog eens wat extra centen, terwijl een iMac zelf al duur genoeg is. Bovendien neemt een iMac niet zoveel ruimte in beslag.
Inderdaad, gemakt dient de mens en je moet vooral geen moeite doen om ergens geld, tijd en moeite in te steken.

Beetje kort door de bocht, en je ziet dat het wel degelijk haalbaar is.

@ TS; in de gallery op spymac.com staat iemand die z'n 23" ACD wallmounted heeft, in een superstrakke setup. Misschien dat je daar eens wat inspiratie kan opdoen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:58:
[...]

Inderdaad, gemakt dient de mens en je moet vooral geen moeite doen om ergens geld, tijd en moeite in te steken.

Beetje kort door de bocht, en je ziet dat het wel degelijk haalbaar is.

@ TS; in de gallery op spymac.com staat iemand die z'n 23" ACD wallmounted heeft, in een superstrakke setup. Misschien dat je daar eens wat inspiratie kan opdoen.
Zal van de week foto maken van een maat van me met een 30" die aan de muur hangt; kan helemaal plat en bijna haaks op de muur!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:20:
[...]

Ik heb met YouMac alleen maar slechte ervaringen helaas.... ontzettend dom personeel dat je een beetje dood aankijkt als je oogcontact maakt om iets te gaan vragen. Ook het bestellen van mijn iBook deden ze (letterlijk) 45min over. En de hele tijd zat ie maar achter de pc formuliertjes in te typen, mja echt heel klantvriendelijk. Daarnaast had ik na 3 maanden nog steeds niks binnen, en wisten ze niet waar mijn iBook was. Quote "hij zweeft ergens rond", meteen m'n aanbetaling teruggeeist en online besteld.
Mja, zo zie je maar weer dat mensen andere ervaringen hebben :P

Overigens waren ze bij mij en een vriend van me (we kochten er 2) ook meer dan een uur bezig. Echt storend vond ik het niet, had toch tijd zat en was een beetje slap aan het ouwehoeren met die gasten. Maar de service ervaarde ik wel als zijnde prettig, eerlijk advies en de TD daar was redelijk kundig.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:44:
[...]

Mja, zo zie je maar weer dat mensen andere ervaringen hebben :P

Overigens waren ze bij mij en een vriend van me (we kochten er 2) ook meer dan een uur bezig. Echt storend vond ik het niet, had toch tijd zat en was een beetje slap aan het ouwehoeren met die gasten. Maar de service ervaarde ik wel als zijnde prettig, eerlijk advies en de TD daar was redelijk kundig.
Zouden jullie deze discussie in de Tweakers.net ShopSurvey voort willen zetten? :)

Dit heeft namelijk nog bijzonder weinig te maken met het wallmounten van je iMac G5 ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

iLift™ - NEW! Flexible arm for Apple Cinema Display and iMac G5
Afbeeldingslocatie: http://www.lcdarms.com/medium//uploads/products/iLift_1111072854.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.lcdarms.com/medium//uploads/products/iLift_1111072865.jpg

http://www.lcdarms.com/products/LCD_Radial_Arms/iLift.html

Volgens mij kan 't allemaal wel. :) Ziet er stevig genoeg uit.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/imac/images/designopenanim20040831.gif

Helaas verder geen ervaring mee. Maar dacht dat dit nog wel goede toevoeging aan topic is. :)

Neem anders keertje een kijkje in een winkel, tegenwoordig zie je genoeg LCD's hangen.
Ofwel kom van die burostoel af en ga het winkelcentrum in. :+

[ Voor 10% gewijzigd door T-Junkie op 21-05-2005 22:15 ]

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37
mijn buurman wil ook graag een iMac maar heeft op het moment een TFT aan een kappersdroogkapsteun hangen. (Erg flexibel) Misschien ook een idee?

TFT aan kappersdroogkap

[ Voor 10% gewijzigd door Ik De Buurman op 25-05-2005 09:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik De Buurman schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:13:
mijn buurman wil ook graag een iMac maar heeft op het moment een TFT aan een kappersdroogkapsteun hangen. (Erg flexibel) Misschien ook een idee?
In ieder geval creatief en zeer flexibel :) Ik zoek echter toch iets minder 'opvallends' ... De bestelling voor de iMac gaat binnenkort de deur uit (toch gewoon via YouMac). Ik wil in ieder geval ook de VESA adapter bestellen. Een ophang arm heb ik nog liggen aangezien ik onze TV tijdelijk van de muur heb gehaald (verbouwing ...) Ik ga het dus gewoon proberen.

Als alles hangt zal ik even een foto plaatsen (hier en uiteraard in 'show je mac').

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ziet er wel erg goed uit op die foto zeg :D

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
offtopic:
hey nog meer asice users ;)

Verwijderd

T-Junkie schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:10:
iLift™ - NEW! Flexible arm for Apple Cinema Display and iMac G5
[afbeelding][afbeelding]

http://www.lcdarms.com/products/LCD_Radial_Arms/iLift.html

Volgens mij kan 't allemaal wel. :) Ziet er stevig genoeg uit.
[afbeelding]

Helaas verder geen ervaring mee. Maar dacht dat dit nog wel goede toevoeging aan topic is. :)

Neem anders keertje een kijkje in een winkel, tegenwoordig zie je genoeg LCD's hangen.
Ofwel kom van die burostoel af en ga het winkelcentrum in. :+
Toevoeging:
Dat ding kost wel $339 :/

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
Fake schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:24:
offtopic:
hey nog meer asice users ;)
offtopic:
Ook hoi ;)

Ik heb nog getwijfeld over een Imac G5 maar heb toch besloten nog even verder te sparen voor een Powermac G5.

Wall mounten ziet er wel kick uit als de rest van huis al op orde is en daar moet ik nog eens aan werken :+

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Een gebruiker op een andere forum heeft z'n iMac ook opgehangen.

Afbeeldingslocatie: http://van-helden.op.het.net/steunklein.jpg
LOL,
nee hoor, heb deze steun gekocht (even 3 reactie's naar beneden scrollen) en de vesa adapter van Apple net vanmiddag binnen gekregen, TNT bezorger stond te zweten omdat hij 3 eteages omhoog moest, had geen zin om naar beneden te gaan

[ Voor 50% gewijzigd door Nitai op 21-06-2005 12:19 ]

• Hertog
  • Laatst online: 20:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De topicstart is inmiddels al een maand oud. Orko: heb je je iMac al hangen?

De foto hierboven is wel erg leuk trouwens. Hij lijkt net te zweven :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

hmm die foto van hierboven is appart, ik zie ook geen stroomkabel... of die moet al in de muur gaan... :P

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

en de achterkant voor de achterdochtige onder ons ;)

Afbeeldingslocatie: http://van-helden.op.het.net/backklein.jpg

Pagina: 1