De prijzen van nieuwe LCD-TV's gaan tegenwoordig steeds meer richting die van de reguliere breedbeeld televisies. Ik heb het hier specefiek over breedbeeld en niet over 4:3 tv's aangezien deze laatste te primitief zijn voor dit vergelijk (we leven tenslotte in het breedbeeld tijdperk, waar - naast alle dvd-films - ook steeds meer tv programma's in breedbeeldformaat worden uitgezonden).
De vraag is dus of het nu verstandiger is om voorlopig nog bij een reguliere breedbeeld te blijven of om voor een breedbeeld LCD-TV te kiezen? (Wat zijn de Na-en voordelen?)
Dat deze keuze heel persoonsgebonden is en afhangt van een dozijn persoonlijke afwegingen mag duidelijk zijn, maar een topic met de ins en outs over beide typen kan een handige maatstaf zijn.
Dus wat zijn de nadelen en de voordelen van een LCD-scherm t.o.v. een breedbeeld?
Voor zover bij mij bekend:
Nadelen:
De vraag is dus of het nu verstandiger is om voorlopig nog bij een reguliere breedbeeld te blijven of om voor een breedbeeld LCD-TV te kiezen? (Wat zijn de Na-en voordelen?)
Dat deze keuze heel persoonsgebonden is en afhangt van een dozijn persoonlijke afwegingen mag duidelijk zijn, maar een topic met de ins en outs over beide typen kan een handige maatstaf zijn.
Dus wat zijn de nadelen en de voordelen van een LCD-scherm t.o.v. een breedbeeld?
Voor zover bij mij bekend:
Nadelen:
- LCD-schermen zijn in verhouding nog een stukje duurder
- Breedbeeld-tv's hebben meer opties (PiP, Digitale scan, meer tt geheugen,e.d.) mits je hiervoor niet heel veel extra wilt betalen bij aankoop van je LCD-scherm
- LCD-schermen zijn lichter en compacter (diepte), eventueel voor aan de wand
- LCD-schermen hebben een hogere resolutie en kunnen zelfs voor HD-tv geschikt zijn