Toon posts:

Netwerk tussen XP home en Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Vorige week heb ik een wireless router aageschaft om een netwerkje te creëren tussen mijn laptop met XP profesional en een desktop pc met XP Home. Werkt leuk, kan op beide pc's tegelijkertijd internetten. Maar, een netwerkverbinding maken van de pc naar de laptop... of andersom...
Laptop heeft een domein. XP home kan dat niet. Maar dan is het toch krom dat je daarom geen netwerk tussen die twee computers kunt maken?
Waarschijnlijk overbodige info: pc hangt met een kabel aan de router, laptop draadloos. Misschien in de toekomst ook de pc draadloos.

Is het mogelijk om een netwerk te maken (zodat ik eenvoudig via de ene pc op de andere kan kijken en andersom) tussen XP home en professional?

Alvast Bedankt!

Verwijderd

1) Domain's kan je alleen gebruiken mbv een Domain Controller, denk dan aan een computer met Windows 2000 (Advanced) Server of Windows 2003. Of is het laptopje ingesteld op het domain van je werk oid?

2) Hoe stel je het netwerk in? Mappen gedeelt en Gast account aangezet? Zie ook deze faq.

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is ingesteld op het domein van mn universiteit ja, daar ga ik niet aan liggen rommelen.
Heb geen gastaccount ingesteld. Wel mappen geshared.

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Heb een soortgelijke opstelling. Mijn oude pc met XP Pro. Mijn nieuwe pc met XP home.Wilde graag op een makkelijk manier bestanden van de oude naar de nieuwe pc overpompen. Op de Pro machine heb ik ingesteld dat deze benaderd mag worden via extern bureaublad. Op de home machine start ik "Verbinding maken met extern bureablad" op (ergens onder bureau accessoires). Dan krijg je een scherm met tabbladen waar je het ip nummer van de pro machine kan invullen en een tab waar je aankan geven of je je harde schijf wil sharen. Als je dan uiteindelijk remote op de pro machine zit zie je in windows verkenner de schijven van je home machine.

Dit is misschien niet helemaal wat je wil maar mogelijk heb je er wat aan.

Verwijderd

Dat hij in een domain hangt verandert niets aan de normale situatie. Dan kan je nog steeds werkgroepen benaderen. Het enige is dat je je PC niet in een werkgroep terug zal zien. Je zult je laptop dus rechtstreeks met \\\[ip-adres] of \[computernaam] moeten benaderen.

Verder staat dit gewoon in de FAQ, en ik heb niet het idee dat jij die doorgenomen hebt. FAQ - Network Troubleshooting

Dit topic is gesloten.