[USB/1394/PCCard]Ext.PCI slot v.laptop,waar redelijke prijs?

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik wil over 1-2 maanden een goede laptop gaan kopen, met een digital-out aansluiting die geluid in AC3 kan encoderen, ofwel dobly live. Er is net een kaart uit (zie het topic in het audio-forum), welke ik heb besteld voor m'n dekstop. Er zijn van bekende merken als Creative bijvoorbeeld nog geen oplossingen, laat staan externe.

Daarom zoek ik dus een usb/firewire/cardbus > PCI convertor. Na wat google werkt kwam ik de volgende site tegen met een aardige discussie hierover: http://hardware.slashdot....223&tid=184&tid=4&tid=137

En ook een fabrikant met een echte oplossing: http://www.mobl.com/expansion/pci/1slot/index.html - maar die kost zo'n $ 1000 ! - dat is iets te duur voor mij.

Wat ook interessant kan zijn zijn laptop-merken die nu nog een docking station kunnen leveren, waarin een PCI aansluiting zit. Ik acht de kans hierop alleen klein.

De laagste prijs voor die magma was $ 975. Dit vind ik veel te duur, dan maar geen geluid uit al m'n speakers. Externe professionele geluidskaarten bestaan denk ik ook niet, die Dobly Live ondersteunen.

Ik hoop dat jullie misschien nog ideeen hebben!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Soundblaster Extigy niet iets voor jouw?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Soundblaster Extigy niet iets voor jouw? linkje naar pricewatch :)

sorry voor dubbelpost ging iets mis met internet hier :?

[ Voor 19% gewijzigd door GH45T op 20-05-2005 13:43 ]

• pierre-oord
Die extigy kan helaas geen dolby live encoden ;(

Dolby live kan ook van bijvoorbeeld games en MP3 geluid naar 5.1 sturen over een digitale aansluiting. Zo werken tenminste al m'n speakers. Soundstorm van nvidia (op moederborden) en een geluidskaart van BlueGears die ik net heb besteld, kunnen dit wel. Helaas is die laatste alleen op PCI te krijgen.

Zie ook topic: [rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital ENcoding.[/rml]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je zegt dat Creative geen laptop-geluidskaarten heeft? :?
Heb je deze al bekeken? Lijkt me redelijk bij je wensen aan te sluiten.

De twee grijze mini-jacks ondersteunen ook een optische mini-jack.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• pierre-oord
Nee, is ook niet wat ik zoek, maar moet dolby live kunnen encoden en daar is er nu pas 1 van die dit kan... dus daarom echt zo'n PCI oplossing nodig :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een goede laptop heeft ook wel een docking bay beschikbaar, wellicht kun je in de bay een pci kaartje inbouwen.

Iperf

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Meestal zijn het slechts mini pci kaartjes die in een docking station passen, die zijn maar halve grootte. Althans, in het docking station voor mijn Dell D600

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Pagina: 1