Toon posts:

Netwerkverbindingen weg en kan niet op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mijn huisgenote heeft een vreemd probleem (we zitten op het TUDelft netwerk) ze heeft een ethernet adapter met een kabel erin en bij de netwerk verbindingen staat er helemaal niets. Hij geeft aan dat hij de lijst niet kan krijgen en dat ik moet checken of Network Connection service draait. Die draait... in dos zie ik ook met ipconfig /All dat de netwerk adapter een ip adres krijgt. Ze kan ook wel internetten, maar niet het netwerk op.

Dus mijn vraag... weet iemand hier raad mee?

Verwijderd

Ik volg werkelijk helemaal niks van je verhaal: kortweg: zorg dat die netwerkkaart geinstalleerd is, en zorg dat je het vpn richting de TU opzet, anders heb je geen internet :)

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaart is netjes geinstalleerd zie ik bij apparaat beheer. Bij configuratie scherm -> netwerk verbindingen zie ik NIETS staan..

als ik in dos ipconfig /all tik zie ik ze wel staan...

haar internet doet het wel.

Alleen ze kan het netwerk niet op.... vaaaaaaaag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:43:
netwerkkaart is netjes geinstalleerd zie ik bij apparaat beheer. Bij configuratie scherm -> netwerk verbindingen zie ik NIETS staan..

als ik in dos ipconfig /all tik zie ik ze wel staan...

haar internet doet het wel.

Alleen ze kan het netwerk niet op.... vaaaaaaaag.
Gooi die adapter eens weg dan, kijken of hij met het herinstalleren wel alles neerzet waar het hoort :)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad met een WiFi USB adapter. Adapter stond wel in app beheer goed geinstalleerd, via ipconfig zag ik dat ie ook een correct ip adres via DHCP had gekregen, verbinding stond niet in de netwerkverbindingen en er was ook geen netwerkverkeer.

Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd en de USB opnieuw aangesloten, dat loste het probleem op.

Mijn advies: in app beheer deinstalleren en laten herinstalleren, als het dan nog niet werkt zou ik een ander PCI slot proberen.

Verwijderd

als 'ze' dhcp staat kan je toch niet netwerk resources bekijken of heb ik dat nou fout?

datzelfde prob is nou hier ook, alles wat op dhcp staat kan geen netwerk bronnen inzien 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:23:
als 'ze' dhcp staat kan je toch niet netwerk resources bekijken of heb ik dat nou fout?

datzelfde prob is nou hier ook, alles wat op dhcp staat kan geen netwerk bronnen inzien 8)7
Het kan zijn dat bepaalde bindings vernaggeld zijn, dus even herinstalleren is dan het makkelijkste :)
Pagina: 1