Norton Ghost 9.0 on the fly ?

Pagina: 1
Acties:

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 14:55

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Ik heb me al suf gezocht naar een duidelijk statement maar tot op heden zonder resultaat? Zelf de User Guide geeft geen antwoord op mijn vraag dus hopelijk kan iemand van jullie mij helpen. ;)

Een image maken van een primary partitie waarop Windows XP geinstalleerd staat, doet Norton Ghost 9.0 *zonder* herstarten. :? In het verleden heb ik altijd gebruik gemaakt van Drive Image die steeds de PC herstartte om vervolgens onder Caldera DOS de image te maken. Dit lijkt me logisch omdat je geen backup kan maken van bestanden die in gebruik zijn.

Uiteraard wil ik zekerheid dat de image wel degelijk bruikbaar is. De reden waarom ik twijfel is dat je toch nooit een goeie backup kan maken van een windows installatie terwijl deze actief is ? :?

Grtz,
Pieter aka Ravefiend ;) }:O

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16
Ja hoor, geen probleem. Voor het terugzetten van je partitie moet je dus gewoon van de Ghost cd booten.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik vind het ook een 'eng' idee. Ik heb de vorige versie van Ghost, en die doet het 'gewoon' vanuit DOS. Prima, ik zie ook geen enkele reden om mijn versie te upgraden naar de nieuwe.

Verwijderd

Ik zat daar deze week ook nog eens over na te denken. Kan iemand mij vertellen waarom dit altijd goed zou gaan? Een OS is nl. altijd "in beweging".

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ghost 9 is rommel vind ik... Vreet geheugen alsof het niks is, en als je het scheduled backups laat maken, dan kan je de helft van de tijd je pc niet gebruiken omdat hij alle processortijd vraagt! Ik gebruik ondertussen al terug Ghost 2003, in DOS en stukken handiger...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Met Ghost2003 heb ik NOOIT problemen gehad. Dus waarom dan naar een nieuwe versie die helemaal anders werkt. Nee hoor, ik blijf lekker bij de 'oude' versie. Die heb ik ook altijd op mijn USB-stickje staan: handig als ik ergens wat moet klussen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16
Ik moet zeggen dat ik het idee ook raar vind, en normaal ook altijd ghost2003 gebruik. Maar op één van mijn pc's waar alleen een sata schijf inzit, heb ik niet veel keus. Maar bij mij werkte het gewoon om daar een bootpartitie met ghost 9 terug te zetten (die ik dus in Windows gemaakt had).

Verwijderd

Mensen probeer Acronis true image server zou ik zeggen,geweldige programma en veel meer mogelijkheiden.
Zo kan je je images terug zetten via cd/dvd,server,secure zone (een verborgen plek op je partitie die je vrij maakt om je image op te zetten,die niet aanspreekbaar is via windows :-) zo kan je je image terug zetten vanuit de BIOS!
Geweldig is het...en retesnel

Verwijderd

ik gebruik ghost 9.0 en ik werk gewoon door als die een backup maakt, alles werkt dan nog vlotjes, cpu gebruik valt dan ook goed mee want ik kan dan nog perfect door werken en ik heb een 3200+ (s754) @11*166 dus wat onderklokt omdat ik meer toch niet nodig heb! en het werkt perfect. tis een beetje raar ma nog geen probs mee gehad tot nu toe

grtzzz

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 14:55

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 04:45:
Mensen probeer Acronis true image server zou ik zeggen,geweldige programma en veel meer mogelijkheiden.
Ja, van Acronis had ik ook al gehoord dus daar ga ik eens achter kijken.Die lijkt me op het eerste zicht al een command line interface te hebben en die vind ik ook niet terug bij Ghost 2003 ... |:(

Allemaal bedankt voor jullie geweldige reacties ... ;)

Grtz,
Pieter aka Ravefiend

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
het staat wel duidelijk op de site van Symantec hoor..

Ghost maakt een "freeze" van het systeem alle wijzigingen houdt hij wel bij, maar hij schrijft ze er niet bij geloof ik...

you had me at EHLO

Pagina: 1