Ik heb een 2e hd erbij, maar hij staat in win98se niet bij Deze computer. Wel word hij door de bios herkend. Hij staat ook wel bij apparaatbeheer in systeem.
Probeer eens FDisk erop te laten werken... kan schelen (als ie nog niet is gebruikt, of Linux ofso is geweest
)
If nothing is written below, I was the last to reply...
FDISK (partitioneren) en dan formatteren.
Thanx, hij doet het nu wel goed.
Er staat wel bij systeem>prestaties:
'Station D (nieuwe hd dus)gebruikt MS-DOS-compatibiliteitsmodus'
Wat kan ik daar aan doen?
Er staat wel bij systeem>prestaties:
'Station D (nieuwe hd dus)gebruikt MS-DOS-compatibiliteitsmodus'
Wat kan ik daar aan doen?
Dit wijst vaak op een probleem met je IDE controler, kijk eens bij Systeem (configuratiescherm) en dan Apparaatbeheer.
Als er een uitroepteken voor de IDE controler (helemaal onderaan) staat, dan weetje waar het probleem ligt, zo niet, dan niet
Grz. MLS
Als er een uitroepteken voor de IDE controler (helemaal onderaan) staat, dan weetje waar het probleem ligt, zo niet, dan niet
Grz. MLS
Verwijderd
volgens mij moet je nog de controller drivers installeren, de 32 bit drivers voor win98. Heb je wel Large Disk Support gebruikt bij FDISK ?.
Verwijderd
Heb je wel een uigebreide partitoe gemaakt met fdisk?, dit kan namelijk wel het probleem zijn.
Probeer dus een(juiste) partitie te maken en dan te formateren.
Dan zou ie moeten werken toch!
Zeg ik toch gamma
Probeer dus een(juiste) partitie te maken en dan te formateren.
Dan zou ie moeten werken toch!
Zeg ik toch gamma
Ik heb een primaire partitie gemaakt. Ik kreeg daarbij een foutmelding. Berichtfout 6. Weet iemand wat dat voor fout is?
Ik heb nu een uitgebreide partitie gemaakt, maar er staat nog steeds:'Station D gebruikt MS-DOS-compatibiliteitsmodus'
Als ik dan bij details kijk staat er dat ik een ander stuurprogramma moet installeren. Maar ik kan dat nergens op de website van Seagate vinden.
Iemand een ID wat ik nu moet doen?
Als ik dan bij details kijk staat er dat ik een ander stuurprogramma moet installeren. Maar ik kan dat nergens op de website van Seagate vinden.
Iemand een ID wat ik nu moet doen?
Het is altijd beter om em als master te zetten maar of dan ook je problemen over zijn moet je zelf proberen...
heb je al een herinstallatie van windows overwogen?? Of gebruik je ergens vreemde drivers, zoals oude CD-ROM drivers die in dos al geladen worden en je CD-ROM keihard op D zetten... ja ik roep ook maar wat, je probleem is ook een beetje vaag...
Staat er verder geen melding bij van een driver ofzo die de compatibiliteitsmode veroorzaakt??
heb je al een herinstallatie van windows overwogen?? Of gebruik je ergens vreemde drivers, zoals oude CD-ROM drivers die in dos al geladen worden en je CD-ROM keihard op D zetten... ja ik roep ook maar wat, je probleem is ook een beetje vaag...
Staat er verder geen melding bij van een driver ofzo die de compatibiliteitsmode veroorzaakt??
Verwijderd
"DOS-compatibility" heeft helemaal niks te maken met de partities; het betekend gewoon dat er qua hardware of drivers iets fout zit.
Probeer 's de hardware-detectie in Windows.
En staan de jumpers op de HDD's goed ingesteld? BIOS-auto-detectie goed?
Probeer 's de hardware-detectie in Windows.
En staan de jumpers op de HDD's goed ingesteld? BIOS-auto-detectie goed?
Het probleem is al opgelost.
Ik heb nog een vraag:
Als ik de HD partitioneer met fdisk moet ik dan een primaire dospartitie maken of een uitgebreide?
Ik heb nog een vraag:
Als ik de HD partitioneer met fdisk moet ik dan een primaire dospartitie maken of een uitgebreide?
Als eerste partitie op een schijf maak je een primaire. Een extra partitie definieer je als een uitgebreide partitie.
Je kunt in principe geen twee primaire partities op 1 schijf hebben (althans, niet met FDISK, met andere tools lukt dat wel maar dat is niet DOS compatible en gaat windows over de zeik).
BTW, die DOS Compatibiliteitsmodus wordt na het aanmaken van een partitie altijd veroorzaakt door een niet-geformatteerde partitie. De schijf formatteren en rebooten en die melding is weg.
Je kunt in principe geen twee primaire partities op 1 schijf hebben (althans, niet met FDISK, met andere tools lukt dat wel maar dat is niet DOS compatible en gaat windows over de zeik).
BTW, die DOS Compatibiliteitsmodus wordt na het aanmaken van een partitie altijd veroorzaakt door een niet-geformatteerde partitie. De schijf formatteren en rebooten en die melding is weg.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Pagina: 1