Ik ben bezig met het ontwikkelen van een QuickQuote systeem voor een niet nader te noemen forum. Deze functie zal worden gebruikt in een extensie.
Ik heb het zover dat het bericht wordt teruggeparsed naar SML, en die wordt in de variabele msg gestopt. Daarna check ik of er een textarea element bestaat, en voeg ik daar de msg toe. Als er geen textarea element is (oftewel het topic is gesloten), dan moet de tekst naar het klembord worden gekopiëerd.
Nu werkt het prima als er een textarea element is, maar zonder loopt de code ergens vast, maar ik kan dus niet zien waar, want uit extensies krijg je geen javascript-fouten. Als ik het vanuit een test-pagina doe, krijg ik een beveiligingsfout, maar de eerste alert in de else clause wordt wél uitgevoerd. Hier is de code:
De eerste clausule werkt dus zoals verwacht, inclusief alert. De tweede wordt niet uitgevoerd, ik krijg niet eens de alert, en die code zou toch écht moeten werken.
Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
PS: doc is een verwijzing naar het betreffende document, dat is dus géén fout.
Ik heb het zover dat het bericht wordt teruggeparsed naar SML, en die wordt in de variabele msg gestopt. Daarna check ik of er een textarea element bestaat, en voeg ik daar de msg toe. Als er geen textarea element is (oftewel het topic is gesloten), dan moet de tekst naar het klembord worden gekopiëerd.
Nu werkt het prima als er een textarea element is, maar zonder loopt de code ergens vast, maar ik kan dus niet zien waar, want uit extensies krijg je geen javascript-fouten. Als ik het vanuit een test-pagina doe, krijg ik een beveiligingsfout, maar de eerste alert in de else clause wordt wél uitgevoerd. Hier is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| // hier hoeven we alleen de msg nog maar in te voegen in de textarea.
var textarea=doc.getElementsByTagName('textarea').item(0);
if (textarea)
{
alert('Probeer in te voegen');
textarea.value+=msg;
}
else // topic gesloten of zo, kopiëren naar het clipboard
{
alert('Probeer te kopiëren naar klembord');
gClipboardHelper.copyString(msg);
alert('De quote is naar het klembord gekopiëerd.');
} |
De eerste clausule werkt dus zoals verwacht, inclusief alert. De tweede wordt niet uitgevoerd, ik krijg niet eens de alert, en die code zou toch écht moeten werken.
Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
PS: doc is een verwijzing naar het betreffende document, dat is dus géén fout.