[2000] Print spooler crasht regelmatig, HP PCL6 driver stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 13:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op een bedrijf hier is er een beetje een gaar probleem. Een tijdje terug heb ik de server geüpdate (stonden 50+ updates klaar om te installeren 8)7 ). Hierbij zijn ook een aantal driverupdates meegekomen, waaronder die van de printer. Nu zijn er hier een aantal 2300x PCL6 printers, echter dat stuurprogramma is stuk. Ik gebruik nu Laserjet 2300x PS als work-a-round, alleen die denkt dat de printer maar 1 lade heeft.

Het volg is nu dat op de een of andere mannier de printspooler met enige regelmaat crasht. Nu heb ik hem al op auto-restart staan, dus op zich niet zo'n ramp maar netjes is anders.

Mijn plan is om gewoon alle HP 2300x-printers eruit te gooien, de driver helemaal verwijderen en dan alles weer toe te voegen, het zijn een 6tal printers dus dat valt wel mee, alleen een aantal hebben meerdere laden en die heeft men meerdere keren toegevoegd 8)7 .

Ik vroeg me af of er een makkelijkere oplossing is. Want ik kan wel de driver verwijderen alleen dan wil hij de printers ook weg gooien.

[ Voor 1% gewijzigd door LauPro op 23-05-2005 11:09 . Reden: was een 2300 ipv 2200 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Al geprobeerd om de nieuwste drivers van de HP site af te trekken en te installeren?

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:50
Hmm, nog een lotgenoot. Tijdje terug ook al alle HP 2xxx series printers bij een bedrijf onbruikbaar op alle win2k/xp machines. Drivers opnieuw geinstalleerd en alles werkte gewoon weer.

Blijkt dus wel weer dat signed drivers die op windows update staan niet altijd te vertrouwen zijn. Overigens ging het in mijn geval om de 2300 PS drivers.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Als ik de drivers opnieuw wil installeren moet ik eerst de ouder verwijderen, en om dat te doen wil de setup ook alle printers verwijderen :'( .

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

LauPro schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:23:
Als ik de drivers opnieuw wil installeren moet ik eerst de ouder verwijderen, en om dat te doen wil de setup ook alle printers verwijderen :'( .
? Gewoon driver bijwerken..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
LauPro schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:23:
uber vaag, je kan gewoon bijwerken kiezen :p

je kan altijd nog even een andere printer driver kiezen, oude verwijderen en nieuwe installeren

[te laat......]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik zeg het iets fout, want de utilitysoftware die er bij zit die is ook beschadigd. En die kan ik niet vervangen zonder het echt compleet te verwijderen. Daarbij gaat de driver mee voor zover ik weet. Ik zal het maandag even proberen desondanks.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan het op deze manier doen:

- Stop je spooler
- Rename je %Systemroot%\System32\Spool\ directory naar spool.old oid (je bent dan ook alle print monitors en ICM's kwijt!)
- Herstart je printer spooler
- Ga naar Printers -> Printer -> Server Properties -> Drivers -> Add en voeg de drivers toe die je wilt toevoegen
- Vraag de properties op van je printers en kies in de tab 'Advanced' de juiste printer drivers.

Het enige nadeel wat je nu nog hebt is eventueel corrupte DEVMODEx structures welke misschien niet overeenkomen met de printer driver (HP drivers zijn bekend om hun problemen met handling van die corrupte data) - in dat geval is het simpeler om gewoon even je printer weg te gooien :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Het probleem is dat de printers door moeten blijven gaan. Men heeft hier software waarbij men facturen e.d. kan afdrukken, echter elk type document heeft een apart sjabloon en een andere indeling. Er staat hier een printer met 3 lades welke 3 papiersoorten gebruikt. Op deze mannier hoef je niet telkens het juiste papiersoort in de printer te doen. Echter stond er ook nog een printer in de gang met zeer specifieke instellingen per lade.

Wat ik nu gedaan zodat men gewoon door kon gaan met printen? Ik heb alle HP 2300-printers even tijdelijk de driver 'HP LaserJet 2300 Series PS' gegeven (Deze driver heeft een beperking met de lades overigens, maar er kan iig geprint worden). Daardoor kon ik de 'HP LaserJet 2300 Series PCL 6'-driver hard verwijderen van het systeem. Vervolgens de PCL 6-driver opnieuw geïnstalleerd en alles draait nu weer als een zonnetje 8)7 .

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Nice work! Het zou idd aan een driverupdate kunnen liggen. Ik werk op het moment ook bij een bedrijf en daar was ook hetzelfde probleem. Ook toen opgelost door drivers overnieuw te installeren alleen je moet dan wel idd alle printers toevoegen.

Goed werk! :D

//Creegfire

Verwijderd

Je kan met de microsoft Printer Migrator alle printers en configuratie backuppen en nadien restoren ;)
Pagina: 1