Toon posts:

tweede hands Dell inspiron 8600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan van een kennis van me een Dell inspiron 8600 notebook kopen voor 900 euro. Maar ik weet niet of dit een goede prijs is.

De specificaties zijn zoals op volgende link: inspiron 8600

Echter ipv 512 MB heeft deze 768MB intern, verder een ATI Radeon 9600 Series 128MB videokaart, Pentium-M 1.6 GHz en 40 GB harddisk

Als ik nu naar andere notebooks ga kijken vind ik bijvoorbeeld een nieuwe HP voor 911 euro met ongeveer dezelfde specificaties

HP CPQ NX9105

Echter deze heeft een Athlon64 processor (vgl met 1800 MHz), 512 MB intern, 60 GB harddisk, NVIDEA GeForce 4 420 Go (met slechts 32 MB videogeheugen??)

Wat is een goede keuze?zijn HP notebooks net zo goed als Dell notebooks? Is een Intel mobile processor beter dan die Athlon64? En hoe zit het met die 32 MB video geheugen? is dat niet wat weinig? Zijn er misschien nog andere dingen waar ik op zou moeten letten?

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Waar wil je hem voor gebruiken? Wil je mobiel zijn of juist als desktop-vervanger/game-monster gebruiken? Welke programma's draai je? Wat vind je belangrijk bij de aankoop van een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de notebook nog onder garantie? Indien ja, laat de notebook zeker registeren op jou naam.

Verder vertrouw ik HP minder dan Dell. Misschien subjectief, dat wel. Ik heb reeds 2 keer negatieve ervaringen opgedaan met HP-notebooks en voorlopig dit nog niet gehad met Dell (buiten de lange levertermijn en het verschikkelijke helpdesk-circus).

Qua performance zou Athlon64 moeten sneller zijn, maar het is me al meermaals opgevallen dat HP allerhande prachtige specs verkondigd, die naderhand gewoon "dikke zever" bleek te zijn.

Overweeg het gewicht van beide notebooks en trek hieruit je conclusie

Veel succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat dienen als vervanger van mijn gewone pc. Ik ben geen zware gamer, maar soms wil ik nog wel eens een spel spelen als NFSU of Unreal Tournament etc... Verder gewoon om mobiel te zijn, MSN, SPSS, Word, Internetten, Films kijken, af en toe eens een film bewerken (MGI videowave of TMPGenc), websites bouwen, muziek luisteren.... dat zijn de belangrijkste dingen eigenlijk wel...

Dus werkgeheugen, grafisch geheugen, en processor moeten snel zijn, en ik wil er over een jaar of twee ook nog mee vooruit kunnen... Ik ga iig vanmiddag kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Dell inspiron 8600 zou ik toch voor gaan, je zegt zelf al dat het grafisch geheugen snel moet zijn, en dat lukt je niet met een 32 mb kaartje, daar speel je ook geen spellen op ;) . Die 9600 is een leuke kaart in een laptop :) . En natuurlijk lekker wat werkgeheugen, en de processor voldoet ook wel zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door heracles op 20-05-2005 15:37 ]