Toon posts:

[XP] Bij opstarten twee besturingssystemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een probleem. Bij het opstarten van mn pc krijg op gegeven moment keuze uit twee 'besturingssystemen':
- Microsoft Windows XP Professional
- Microsoft Windows XP Professional Setup

Nu komt die tweede doordat ik XP er van de week overnieuw op wilde zetten, maar de Setup niet heb afgemaakt. Alles goed en wel, maar dan heb je dus 10 seconden de tijd om een besturingssysteem te selecteren. Als je Setup selecteerd kandie bepaalde bestanden niet vinden (logisch) en moet je opnieuw opstarten.
Nu was het niet zo'n probleem geweest als hij niet standaard die Setup selecteerde. Je moet dus bij je pc blijven zitten en XP selecteren anders blijf je dus aan de gang.

Nu heb ik hier al beetje rondgekeken en kwam dus het aanpassen van je boot.ini file tegen. Heb de stappen doorgenomen en timeout veranderd naar 30 (ff iets meer tijd voor me broertje :p) en ID 2 verwijderd. Ik blij en dacht dus op deze manier het probleem opgelost te hebben.

Helaas: Er staan nog steeds twee mogelijkheden bij het opstarten, alleen de Setup is wel weg, maar er is iets anders voor in de plaats gekomen.
- Microsoft Windows XP Professional
- Windhoos (standaard)

Dit staat er dus. En wederom selecteert hij automatisch 'Windows (standaard)' zodat je dus nog steeds XP moet selecteren.
Heb ook al geprobeerd in de boot.ini file de besturingssystemen om te draaien zodat hij XP automatisch selecteert om vervolgens de timeout op 0 te zetten. Maar helaas, hij blijft de 'Windows (standaard)' automatisch selecteren.

Heb nou maar de originele boot.ini teruggezet en alleen de timeout veranderd naar 30.
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Zou het afmaken van de setup (ik heb originele XP) het probleem misschien verhelpen of hebben jullie andere ideeën?

Alvast bedankt,
Greetz Marc

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 11:30 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Je hebt dus je Default waarde niet aangepast in boot.ini?
Ga 's wat tutorials lezen erover, google is your friend :)

edit: En natuurlijk welkom op GoT! :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door rb338 op 20-05-2005 11:32 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi t3mptus, welkom op het forum :)
Denk dat je een regeltje weg moet halen in boot.ini. Hierover hebben we een item in onze faq: Windows Operating Systems - FAQ
Hier staat vaak veel nuttige informatie in. Misschien staat er ergens op je harde schijf ook nog een map met installatiebestanden in de root. Die zou eventueel ook wegkunnen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je deze leest Windows Operating Systems - FAQ - boot.in je probleem zo opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 20-05-2005 11:44 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt mensen. Ben er vanaf.
Had gewoon stomweg de default regel over het hoofd gezien. Stom!

Zal zeker hier vaker langs komen, echt handig forum hierzo!