Toon posts:

kan geforce processorsnelheid nog wel aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil binnenkort waarschijnlijk een nieuw mobo en processor aanschaffen.
Vraag me nu alleen af of de huidige generatie videokaarten de processor snelheden nog wel kunnen bijbenen.

Heb namelijk weinig zin om nu een 1,2 TB aanteschaffen en er > 512MB geheugen in te proppen als ie eigenlijk gehakt maakt van een geforce gts.
Hoe liggen de verhoudingen nou eigenlijk, is zo eeen gts nog wel optimaal voor zoveel geweld/snelheid?

Verwijderd

JAZEKER...>:) probeer een uit zou ik zeggen.. je gelooft de ogen niet:9

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Je hebt altijd een zwakke schakel in je systeem. Op dit moment is dat dan je videokaart. Met een 1.2 Ghz processor zal daar het knelpunt niet liggen, maar al stop je er een peltier/watergekoelde Geforce 2 GTS 64MB Ultra in die is overgeklokt to the max, dan is de videokaart nog je bottleneck.

Da's nou eenmaal de huidige situatie. Hoe beter je videokaart is, hoe beter het zal lopen. Maar als het je gaat om de verhouding dan kan je beter een 1Ghz processor nemen en het geld wat je bespaard uitgeven aan je videokaart.
1Ghz+Geforce 2 GTS Pro heeft meer fps dan 1.2Ghz+Geforce2 GTS 32MB of zelfs 64MB.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op donderdag 11 januari 2001 12:34 schreef worsie het volgende:
Je hebt altijd een zwakke schakel in je systeem. Op dit moment is dat dan je videokaart. Met een 1.2 Ghz processor zal daar het knelpunt niet liggen, maar al stop je er een peltier/watergekoelde Geforce 2 GTS 64MB Ultra in die is overgeklokt to the max, dan is de videokaart nog je bottleneck.

Da's nou eenmaal de huidige situatie. Hoe beter je videokaart is, hoe beter het zal lopen. Maar als het je gaat om de verhouding dan kan je beter een 1Ghz processor nemen en het geld wat je bespaard uitgeven aan je videokaart.
1Ghz+Geforce 2 GTS Pro heeft meer fps dan 1.2Ghz+Geforce2 GTS 32MB of zelfs 64MB.
Als je gewoon 1024x768 speelt in 16 bit kleur dan is die 1200MHz T-Bird en de GTS toch wel sneller denk ik ;)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Je cpu wordt voor nog wel meer zaken gebruikt dan spelletjes spelen :)

Verwijderd

en 3D-graphics..
AI om maar iets te noemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Draai nu Dual PIII 550 (niet getweaked) met 512MB pc100 en Diamond Fire GL1 en het is voornamelijk voor photosjop en 3dstudiomaxz
spelletjes speel ik nauwlijks.

Hoewel ik lyrisch ben over de performance t.o.v. een single processor wil ik wel weten wat een optimale single configuratie is.

Liefst wil ik natuurlijk een processor(s) waarbij de videokaart volledig tot zn recht komt, maar als ik het goed begrijp is dat momenteel dus (nog) niet echt mogelijk, videokaart blijft dus altijd een beetje de zwakste schakel?

• worsie
Op donderdag 11 januari 2001 12:43 schreef Deleon het volgende:
Je cpu wordt voor nog wel meer zaken gebruikt dan spelletjes spelen :)
Zover was ik ook al wel;), maar ik denk dat we het hier hebben over zichtbaar resultaat. Als je alles op 1024X768X16bit gaat spelen dan moet je een Geforce 2 MX nemen. Is rap zat daarvoor. 50+ fps is zat. De 100+fps van een Geforce2 Pro zijn niet nodig nee. Ligt maar aan je gebruiksdoeleind.

• worsie
Op donderdag 11 januari 2001 12:56 schreef jr.vasquez het volgende:
Draai nu Dual PIII 550 (niet getweaked) met 512MB pc100 en Diamond Fire GL1 en het is voornamelijk voor photosjop en 3dstudiomaxz
spelletjes speel ik nauwlijks.

Hoewel ik lyrisch ben over de performance t.o.v. een single processor wil ik wel weten wat een optimale single configuratie is.

Liefst wil ik natuurlijk een processor(s) waarbij de videokaart volledig tot zn recht komt, maar als ik het goed begrijp is dat momenteel dus (nog) niet echt mogelijk, videokaart blijft dus altijd een beetje de zwakste schakel?
Aha, voor fotosjoppen wil je optimaal 2D hebben, en 3Dstudiomax weet ik geen bal van, dus dat moet je zelf maar inschatten.

De 2D koning is Matrox. Geweldige 2D kwaliteit, 3D klote.

Anders ATI Radeon. 2D zeer fatsoenlijk, 3D ruim voldoende.

een Geforce 2 (alle Geforce kaarten eigenlijk) hebben een niet zo denderende 2D en een geweldige 3D kwaliteit.

Als je echt intensief fotosjopt moet je ook eens denken aan dual monitor. Is toch wel erg prettig.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Foutje nr. 2 Lig te :Z

Verwijderd

haha ik heb maar een viper 770 oem met een duron 650@950 en ik mis dus een hoop

Verwijderd

Geld wat je bespaart???

Eerst wilde ik een pIII kopen en ik ben gewezen op een amd tb....... DAT IS PRIJSVERSCHIL!
Nee ik zou nu niet anders meer nemen dan de 1,1 of 1,2 ghz tb omdat de duurste hiervan krap 800,- kost en die 1,1 nog maar 630,- dus ja......makkelijke keuze tegenover intel met z'n 933 nog steeds bijna boven de 1100,-.

Over die videokaart kan ik kort zijn.

Ik heb een mx....die is naar mijn mams gegaan...die was lekker rap t.o.v. mijn tnt2 ultra......nu heb ik een gts...(via een meevallertje) en ik merk wel degelijk snelheids verschil maar niet veel meer.....

3dmark ben ik van 5700 naar 7400 gegaan en in spellen zoals quake kan ik nu in 1600x1200 spelen, maar als je mij vraagt of die gts het geld waard is t.o.v. mx > NEE!! > hooguit als je hem heeeeel ver kan overklocen maar ik vind het resultaat niet echt indruk wekkend. (ik heb hem overgeclocked naar 235/385)
Pagina: 1