Toon posts:

[Crystal Reports] Rij wel of niet tonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Crystal Report faktuur, met daarin een aantal faktuurregels. Afhankelijk van het veld ShowOnInvoice moet de faktuurregel wel of niet getoond worden. Als ik dit met de select expert doe wordt hij niet getoond, maar wordt er ook niet mee gerekend, en in dat geval klopt mijn faktuur niet.

Ik moet dus een regel wel of niet kunnen tonen, afhankelijk van een veld, maar de gegevens op die regel moeten altijd meegerekend worden.

Ik zat zelf te denken aan iets als:

code:
1
if ({Command.invoiceDetailsShowOnInvoice}<1) then hide

Maar dat hide werkt dus niet. Is er iets vergelijkbaars dat wel werkt? Uiteraard heb ik half internet afgestruind voor een oplossing, maar die kan ik niet vinden.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 14:36

Plekuz

available in strong mint

In de section expert (niet selection expert) bij de suppress optie een formule koppelen met daarin het veld waarop je wil controleren

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Topicstarter
Held! _/-\o_ Dat werkt als een trein, tnx.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat in deze gevallen meestal het beste werkt is 2x het zelfde veld opnemen; 1x het weergeven voor als dat noodzakelijk is, en 1x een onzichtbaar dummy veld met dezelfde waarden voor het rekenen :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 20-05-2005 11:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)