Toon posts:

Pine en Mutt email inlezen in Windows omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende,

Gisteren kreeg ik een email bomb van een persoon, niet erg leuk dus.
Honderden emails met dll bestanden van 5,6 mb als bijlage :-(
Zeker omdat er nog heel veel belangrijke emails stonden te w8en na al die shit emails.

Omdat er geen doorkomen meer was, heeft mijn provider de file met alle emails aan mij gegeven via ftp en gewist. Zodat er weer gewoon email kan binnen komen.

Nu wil ik die mailfile van hun ergens inlezen, zodat ik de belangrijke dingen eruit kan halen.
Ze gebuiken als email server Pine en Mutt.

Ik heb zelf geen linux maar win2000 hier draaien, kan ik het ergens in importeren of er een pst van maken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pine en mutt zijn geen e-mailservers maar clients. Die gebruiken beide gewoon het al 20 jaar bestaande mbox formaat dat outlook als het goed is prima in kan lezen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
In Microsoft Outlook lukt het mij niet.
Ik heb elke import gedaan, maar het werkt niet.

Als ik de file bv open met multiedit, dan zie ik alle mails wel onderelkaar staan en kan het een beetje lezen. Maar alle html-code staat erdoorheen + de bijlages staan gewoon in code

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Waarschijnlijk is het gewoon in mbox formaat. Je ziet steeds de headers van de berichten met daaronder de tekst? Installeer Mozilla Thunderbird maar eens, die kan zonder problemen mbox lezen.
Misschien zijn er ook wel tooltjes voor, maar Thunderbird is sowieso beter dan Outlook (even stoken).

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!

In Mozilla Thunderbird kan je het inlezen.
Je moet de Mbox file in je profile map gooien van Mozila en ze staan er.

Weer een Thunderbird gebruiker erbij :-)

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

Ik geloof dat er ergens ook wel een win32-port van Pine/Mutt rondslingert op het Internet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pine voor Windows: http://www.washington.edu/pine/getpine/pcpine.html :)

Outlook moet er inderdaad mee overweg kunnen, maar Thunderbird is wat dat betreft veel makkelijker. Daarvandaan kan je het evt. weer verder exporteren naar OL maar Thunderbird is een heel prima MUA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We hebben het over e-mail, e-mailclients en het uitlezen van e-mails. Daarom geef ik dit topic even een zetje:
Software Algemeen > Officesuites en -software :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1