Toon posts:

Avi gebruiken in IDVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een powermac dual 2.5, en nu wil ik avi serie's die ik op mijn windows pc heb gedownload importeren in IDVD om ze afspeelbaar te maken op een dvd speler.

wanneer ik de series via het netwerk overzet naar de powermac en wil importeren naar IDVD zegt hij dat de file format niet goed is. Werkt IDVD alleen maar met quicktime movie (.mov) files dan?

Is er een snelle manier om als dat wel zo is alle avi's te converteren naar een .mov file zonder kwaliteitverlies.. want ik heb dit geprobeerd met quicktime pro maar elke aflevering is zo'n 350 MB en het duurt extreem lang om dit goed te converteren.

Alvast bedankt

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Roxio Popcorn misschien ?

http://www.roxio.com/en/products/popcorn/index.jhtml

Ik heb 't zelf nog niet gebruikt, maar je zou het eens kunnen proberen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:48
FFMPegX kan heel veel omzetten naar heel veel anders, het is mij ook gelukt een MJPeg AVI van me pc om te zetten naar DV. Moet je effe op googlen. Bij de installatie moet je een paar links volgen om de encoders ofzo te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-05-2005 12:40 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerst converteren naar DV en dan naar MPEG2 geeft veel kwaliteitsverlies. Roxio Toast kan de avi's importeren, converteren en branden in een enkele slag. Toast maakt automagisch een menu en compileert er zelf een DVD van. Ik heb het voor de grap al eens geprobeerd met een vijf minuten durend DivX bestand met ongecomprimeerde audio, naar SVCD. Prima kwaliteit, speelde mooi af op de cheap-ass Daewoo DVD speler van mijn ouwelui.

Nu ik de TS beter lees: het lijkt erop dat je simpelweg niet de goede codecs op je Mac hebt? Of wel, want je kan ze wel converteren met Quicktime... Hmm, verwarrend. Ik ga ff proberen of ik een DivX avi kan laden in iDVD, kmoet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets met iDVD heb gedaan omdat ik geen Superdrive heb. Wat ik denk te weten van iDVD is dat het onderhuids simpelweg Quicktime gebruikt om de bestanden te importeren, dus als Quicktime ze kan lezen, zou iDVD dat ook moeten kunnen. Je zou als tussenslag nog iMovie kunnen gebruiken en vandaaruit naar iDVD exporteren, maar dan worden alle bestanden wel eerst naar DV geconverteerd (a 1GB per 5 minuten video). Dan heb je dus wel veel schijfruimte en geduld nodig.

Als ik jou was, zou ik het eerst eens proberen met Roxio Toast.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Divx Doctor maakt van een AVI een quicktime movie met dezelfde data er in. Maar ik meen toch ook al eens een avi in iDVD gesleept te hebben... Welke versie heb je? In principe kan iDVD namelijk elke file aan die quicktime kan lezen. Als je AVI's het in Quicktime Player ook niet doen, ligt het eerder daaraan. Mischien mis je een codec?

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2005 17:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Mogelijk zijn het WMV bestanden in een AVI container? In dat geval kan QuickTime (en dus iMovie / iDVD) de bestanden niet aan.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

ik heb net een powerbook aangeschaft en ik kan niet eens een dvd film afspelen (orginele dvd) in de dvd player van osx moet ik nu perse mediaplayer downloaden?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Peentje schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:40:
ik heb net een powerbook aangeschaft en ik kan niet eens een dvd film afspelen (orginele dvd) in de dvd player van osx moet ik nu perse mediaplayer downloaden?
Doe dat maar in een ander (nieuw) topic, want het heeft niets met iDVD te maken, en het is ook geen AVI ;)

Ik kan je wel alvast verklappen dat hier alle DVD's gewoon werken in de standaard player, dus ergens klopt iets niet :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

dawuss schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:54:
[...]

Doe dat maar in een ander (nieuw) topic, want het heeft niets met iDVD te maken, en het is ook geen AVI ;)

Ik kan je wel alvast verklappen dat hier alle DVD's gewoon werken in de standaard player, dus ergens klopt iets niet :)
ik zal eens een andere proberen

edit: doet het wel raar

[ Voor 5% gewijzigd door Peentje op 22-05-2005 17:14 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
ikzelf zet regelmatig avi om naar dvd

voor onbelangrijke dingen(standup comedy) gebruik ik vaak roxio popcorn
voor belangrijke dingen(tv series, films) gebruik ik ffmpegx in combinatie met dvd studio pro. moet alleen wel een pc gebruiken om subtitles om te zetten naar een werkbaar dvd studio pro formaat
Pagina: 1