Toon posts:

matrixprinter batchfile OKI Microline 380

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Hoe maak ik een batch-file om automatisch af te drukken op een matrix printer? Dit voor een OKI Microline 380 (24 pin printer). De bedoeling is om pinmailer papier (van dat carbonpapier) te bedrukken met pincodes voor de users. De gegevens moeten dan in de xml-file worden ingevuld (door openen met kladblok) ;)
En als er dan op de batch file wordt geklikt moet er dus een pinmailer uitkomen.
Met een bepaalde layout. Dat gedeelte is geen probleem maar het aansturen van de printer 8)7
Iemand die me hierbij kan helpen met dit projectje? :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm :) weinig reactie.

Verwijderd

ik herrinner me uit de oude windows 95 periode nog het volgende.

Stel: je had één printer, meerdere pc's en geen netwerk. Dan kon je die printer op één pc aansluiten en daarop normaal gebruiken. Op de rest van de pc's kon je gewoon de printerdriver installeren en enkel naar een bestand afprinten. Uieindelijk had je dan een *.prn bestand. Om dat alsnog te kunnen printen volstond het om het prn bestand naar de pc over te brengen waar de printer op aangesloten was en dan met volgend commando de zaak in gang te zetten:

copy printfile.prn Lpt1: /B

Er wordt dan een printopdracht in de wachtrij gezet die de inhoud van het bestand zal afprinten.
(net alsof het vanuit een gewoon programma zou zijn)

Hierbij duidt Lpt1: (dubbele punt niet vergeten) aan op welke poort de printer is aangesloten
sde optie /B betekend dat het om een binair (prn) bestand gaat dat dus rechtstreeks naar de printer mag worden gestuurd. Ik weet dat deze truuk nog steeds werkte onder windows 98.

In dit geval echter, veronderstel ik dat het een textfile is die moet worden afgeprint. Het commando wordt dan:

copy txtfile.txt Lpt1: (GEEN /B)
dan wordt de inhoud van het bestand als ascii codering opgevat en dan afgeprint.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit is al weer leuk om te testen enzo ;)

Weet je toevallig of het dan ook nog werkt onder windows 2000?

Er is trouwens nog niet echt een tekst file. maar er moet wel een bepaalde indeling in zitten.

Omdat het een pinmailer is zit er dus een klein vakje waarop er dus vanbuitenaf niet te zien is wat er gedrukt is. Dus gaat dit dan goed met een txt file?

zo iets moet de indeling zijn:

[voornaam][achternaam]
[afdeling] [pin]
[puk]

En de blaadje zijn letter formaat, dus 1/3 van een a4... dus dat moet er dan ook nog in zodat er dus niet een geheel stuk uitrolt. :?

edit: hmm de indeling werkt niet zie ik, links de gegevens van de user en rechts pin en puk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:37 ]