Toon posts:

[PocketPC 2003] ActiveSync kopieert niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met ActiveSync.
De situatie is de volgende.
De PDA synchroniseert via GPRS - OMA naar een Exchange2003 server. Dit gaat allemaal prima, de verbinding staat en hij ziet ook dat er mail e.d. in de mailbox van de gebruiker staat.

Als ik ga synchroniseren worden de mailtjes die in de mailbox al staan niet overgenomen op de PDA. Hier is al wel ingesteld dat alle mail van alle tijden moet worden gesynchroniseerd, eventueel met attachements. Als ik een mail op de PDA opmaak en verstuur hem, synchroniseer daarna. Dan kan ik de mail via OWA wel gewoon zien, maar op de PDA is hij weg.

Als ik een contact aanmaak op de PDA en ik synchroniseer dan lijkt het wel goed te gaan en blijft hij op de PDA staan en ook op in de mailbox op Exchange. Als ik daarna een contact aanmaak via OWA en ik synchroniseer met de PDA krijg ik em niet op de PDA te zien.

Als ik een agenda notitie maak op de PDA dan kan ik hem ook gewoon synchroniseren en zie ik em op de Exchange. Als ik daarna weer een agenda notitie maak via OWA en ik synchroniseer, dan komt ie weer niet op de PDA.

Ik heb al lopen stoeien met de opties:
- Delete the items on my device and replace them with the items on the server.
- Keen the items on my device since some or all of these do not yet exist on the server (this may result in duplicate items)
Welke ik hier ook kies maakt niet uit ik krijg nog steeds niet de dingen die nu op de exchange staan te zien op de PDA. Wel als ik de optie Delete the items on my device and replace them with the items on the server kies. Dan verdwijnen de contacts of agenda punten van de PDA tijdens het synchroniseren.

Is er misschien een optie in OMA of iets wat aan gezet moet worden??

Alvast bedankt voor de hulp!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me meer iets met de configuratie van Exchange, aangezien er verschillen zitten in twee manieren van benadering. Windows Operating Systems > Software Algemeen, omdat we daar Exchange bespreken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verder gaan zoeken ondertussen.. En heb al wel iets gelezen over iemand met Sophos die precies hetzelfde probleem had.

Wat hem ook opviel is dat als er via Outlook een map wordt toegevoegd onder Inbox bijvoorbeeld. Dat deze wel wordt gesynchroniseerd naar de PDA daarna. Ik heb dit getest en dat doet zich bij ons dus ook voor.
Het lijkt er dus op dat een virusscanner het tegen houdt.

Er draait wel AVG E-mail Server Edition. En het zou dus best kunnen dat deze het probleem geeft.

Is er toevallig iemand die zoiets met een virusscanner ook heeft gehad en of er bepaalde instellingen nodig zijn? Of toevallig dat er iemand weet welke virusscanners geen problemen op dit gebied geven?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Probleem lijkt opgelost. Het probleem zit em wel in AVG for Exchange.
Als ik deze uitzet gaat het syncen helemaal prima. Geen problemen meer.
Heb AVG gemaild maar zij geven aan hier niet mee bezig te gaan "Until now no problem like the described in your e-mail had been reported. AVG does not present such problem. Since with AVG does not occur such situation no work is being developed in relation with your problem!"

Lekkere support dus van hun kant uit, maar oke.. opzoek naar een ander (beter) pakket ;)