Ik heb al veel gelezen over 802.1X op GoT en andere websites, maar deze vraag (en het antwoord erop) ben ik nog niet tegen gekomen. Wij zijn in het bezit van een heel aantal HP Procurve switches. Typen: 2824, 2650, 2524, 4000. +300 hosts worden hiermee voorzien van een netwerkverbinding. En aangezien veiligheid hoog in het vaandel zal komen te staan, willen we iig gebruik gaan maken van 802.1X. Helaas ondersteunt de HP4000 dit niet. Graag zouden we een HP4000 toch willen gebruiken om verschillende locaties aan elkaar te koppelen (zie afbeelding). Dit omdat er veel verschillende typen verbindingen (1000Base-SX, 1000Base-LX, 1000BaseT) aan elkaar gekoppeld moeten worden en dit zeer gemakkelijk gaat met de modulen van de HP4000.

Omdat de HP4000 geen 802.1X ondersteunt, zou je zeggen dat het bovenstaande niet zou werken. Toch heb ik het idee, dat wanneer een switch geen hosts onder zich heeft hangen (maar alleen switches), hij ook geen 802.1X hoeft te ondersteunen, aangezien deze switch geen Authenticator is. De vraag blijft echter: Is dit zo of niet? Is het bovenstaande idee mogelijk of, moet er toch een nieuwe switch aangeschaft worden om de locaties aan elkaar te koppelen?

Omdat de HP4000 geen 802.1X ondersteunt, zou je zeggen dat het bovenstaande niet zou werken. Toch heb ik het idee, dat wanneer een switch geen hosts onder zich heeft hangen (maar alleen switches), hij ook geen 802.1X hoeft te ondersteunen, aangezien deze switch geen Authenticator is. De vraag blijft echter: Is dit zo of niet? Is het bovenstaande idee mogelijk of, moet er toch een nieuwe switch aangeschaft worden om de locaties aan elkaar te koppelen?
[ Voor 2% gewijzigd door Pommi op 20-05-2005 13:01 . Reden: afbeelding ineens verdwenen ]