Toon posts:

2 WLANs met ieder een ADSL lijn op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het volgende lijkt mij eens leuk om te probrene maar voordat ik van alles ga doen wil ik graag weten of het wel kan.

Ik heb het volgende (ingebruik hier voor :-)

1 PC
1 Acer USB WLAN
1 Sitecom PCI Wireless kaart (Werkend op eigen ADSL lijn)
1 Wireless ADSL verbinding voor mezelf...
1 Wireless ADSL vebinding (natuurlijk met toestemming) van de buren

Nu zat ik te denken dat als ik die Acer in mijn PC doe en die verbind met het netwerk van de buren heb ik 2 x adsl. Dus 2 keer snelheid.
Alleen voorzie ik zelf al dat ik die verbinding niet kan koppelen. Maar ook zie ik in dat ik niet kan zeggen dat b.v. mijn download van IE over de een gaat en mijn download van NewsPro over de ander gaat. Of kan dat wel? Kan ik ze samen "knopen" to een of tot twee apart gebruikte netwerken voor verschillende data stromen?

Ik hoop dat het duidelijk is en tevens dat het mogelijk is.....

Alvast bedankt voor je gedachten hier over.

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:14
theoretisch gezien is dit mogelijk ja.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27
Sommige programmas kun je instellen over welke nics ze verbinding zoeken. Ik heb zelf ook 2 wan connecties maar kan er maar 1 tegelijk gebruiken. Vooral als ik uit nieuwsgroepen aan het downloaden ben zijn 2 wan connecties irritant omdat hij via mijn wanadoo verbinding probeert te connecten naar de newsserver van de andere provider. Ik moest dus bij mn wanadoo verbinding de default gateway weg halen om er toch voor te zorgen dat hij altijd via mijn adsl gaat.

Ik heb het helaas nog niet werkend gehad met allebij mn wan connecties.

[ Voor 8% gewijzigd door sMoKeFiSh op 20-05-2005 13:48 . Reden: typo ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV