Domein en lokaal installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb alleen even een zetje in mijn rug nodig zodat ik weet waar ik op moet zoeken op GOT.

Ik heb thuis een SBS 2003 server met een domein.
Ik heb momenteel als test 2 users die kunnen inloggen met een zwervend profiel.
Beide users hangen in de groep administrators, ik dacht dan hebben ze alle rechten en mogen ze alles.
Als ik met een client inlog op de server kan ik inderdaad overal bij behalve op mijn lokale C schijf.
Ik mag absoluut niks installeren of wegschrijven op de C.
Ik verwacht dat dit iets met policies te maken heeft maar zeker weet ik het niet.
Ik hoef geen exacte uitleg, ik vind het graag zelf uit, maar ik heb toch wat hulp nodig.
Waar moet ik zoeken

Jaja de paprika

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:48
Beide users hangen in de groep administrators, ik dacht dan hebben ze alle rechten en mogen ze alles.
Dan mag je inderdaad alles op de systemen.
Ik mag absoluut niks installeren of wegschrijven op de C.
Als admin mag je gerust installeren en schrijven op de c disk, wat wil je nu eigenlijk ik snap het niet echt :).

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Wat ik wil is inloggen op de server, dat lukt
een programma zoals winrar door de gebruiker laten installeren lokaal op de client, dat lukt niet want ik mag niks installeren op de c schijf

ik wil dus als client programma's lokaal kunnen installeren

Jaja de paprika

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste DjFoxy,

Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet alvorens je vraag hier te stellen. Ook willen we in je vraag graag uitgebreid zien wat je hierover al hebt gevonden. Als je lid bent van Domain Admins dan zou je gewoon toegang tot de schijf moeten hebben, tenzij je zelf een policy hebt aangepast (bijvoorbeeld 'Prevent access to local harddrives' ).

Lees Windows Operating Systems - Policy en onze Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed door. Zou je er in de toekomst rekening mee willen houden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.