Welke Xbox controller kopen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb sinds gister een xbox, en wil graag nog wat controller(s) erbij kopen, voor vrienden ed.
Ik vind het het eerlijkst om alle controllers dezelfde te laten zijn (dus geen gezeik dat het aan de controller lag).

Ik heb de search gebruikt, maar zijn allemaal topic's van voor dec. 2003. Hier heb ik dus niet heel veel aan, omdat ondertussen alweer veel veranderd is.

Ik heb een xbox gekcoht bij de dixons, met een hitachi dvdrom en een standaard controller met s voor het serie nummer (scheen uit te maken ofzo, liggen van knoppen).

mijn vragenL
- is het verstandiger om een controller te zoeken die geen s heeft? (schijnt dat de knoppen beter verdeeld zitten?)
- welke controller en waar kan ik ze het best kopen?
- Redelijke prijs?
- Is draadloos handig?
- Compacte versies, wat is daar het voordeel van? ( ik heb grote klauwen)

ok ben benieuwd, koop hem denk vanmiddag en zoek dan gelijk ff naar mortal kombat deception.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10 08:38

Bezulba

Formerly known as Eendje

S versie is de nieuwe versie van de xbox controller... nou ja nieuw, ding is ook al weer 2 jaar oud ofzo. Hij is kleiner en handzamer als het origineel. Het origineel is zelfs voor mij (1.95m) te groot. dus ik zou zelf voor een S gaan en als je gewoon kwaliteit wil 1tje van microsoft zelf.

Kopen kan je bij elke speelgoedwinkel/consolezaak en natuurlijk op internet, moet je zelf ff zoeken.

draadloos is alleen handig als je er zelf geld voor over hebt. Als jij weinig last hebt van het draadje moet je gewoon met draadje kopen.. is gewoon goedkoper

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
eendje schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:22:
S versie is de nieuwe versie van de xbox controller... nou ja nieuw, ding is ook al weer 2 jaar oud ofzo. Hij is kleiner en handzamer als het origineel. Het origineel is zelfs voor mij (1.95m) te groot. dus ik zou zelf voor een S gaan en als je gewoon kwaliteit wil 1tje van microsoft zelf.

Kopen kan je bij elke speelgoedwinkel/consolezaak en natuurlijk op internet, moet je zelf ff zoeken.

draadloos is alleen handig als je er zelf geld voor over hebt. Als jij weinig last hebt van het draadje moet je gewoon met draadje kopen.. is gewoon goedkoper
dus het klopt dat de zonder s de start en select in het midden heeft/ en de s links deze knoppen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:52:
[...]

dus het klopt dat de zonder s de start en select in het midden heeft/ en de s links deze knoppen heeft?
Ja dat klopt, de S is gewoon een kleinere controller.

En ik zou alleen draadloze controllers kopen als je er ook echt baat bij hebt, de snoer aan de controller is voor mij altijd nog lang genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zowel een S van MS, als de 'Compact' voor de XBOX van Logitech.
Buitenafmetingen verschillen niet zo veel, maar bij de logitech zitten de knopjes dichter bij elkaar en bij de buitenrand.

Heb zelf ook redelijke kolenschoppen, en vind de S prettiger omdat de knopjes aan de rechterzijde op (bijna) de ideale afstand voor m'n duim zitten (behalve zwart&wit dan).

Bij de logitech heb ik nog wel eens dat ik er een paar tegelijk danwel de verkeerde indruk, en moet m'n duim ook veel meer gebogen houden.
De logitech heeft wel een programmeerbare 'turbo-knop' voor automatisch vuren/kicken/whatever, maar die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 20-05-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Iva_Bigone schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:08:
Ik heb zowel een S van MS, als de 'Compact' voor de XBOX van Logitech.
Buitenafmetingen verschillen niet zo veel, maar bij de logitech zitten de knopjes dichter bij elkaar en bij de buitenrand.

Heb zelf ook redelijke kolenschoppen, en vind de S prettiger omdat de knopjes aan de rechterzijde op (bijna) de ideale afstand voor m'n duim zitten (behalve zwart&wit dan).

Bij de logitech heb ik nog wel eens dat ik er een paar tegelijk danwel de verkeerde indruk, en moet m'n duim ook veel meer gebogen houden.
De logitech heeft wel een programmeerbare 'turbo-knop' voor automatisch vuren/kicken/whatever, maar die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.
Wordt zwart/wit veel gebruikt, en zo ja is dan misschein de oudere niet beter?

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 20-05-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
8 [XBox] Logitech Compact Controller € 10,01 20-05

4 [XBox] Logitech Cordless Controller € 34,08 20-05

8 [XBox] Logitech Cordless Precision Controller € 34,75 20-05

3 [XBox] Logitech Precision Controller € 16,- 20-05

14 [XBox] Logitech Precision Vibration feedback wheel € 33,53 20-05

2 [XBox] Saitek Adrenalin Gamepad € 24,53 20-05

2 [XBox] Saitek Adrenalin Joystick € 40,63 20-05

Dit is de lijst van pricewatch. Ik vind het vreemd dat er niks van microsoft tussenstaat? ik zoek dus dezelfde s serie. Ik ga zo ff in mijn pauze een extra controller kopen in Alphen. Iemand enige suggestie waar ik deze het best kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

tennisbal schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:29:
[...]

Wordt zwart/wit veel gebruikt, en zo ja is dan misschein de oudere niet beter?
Zwart en wit wordne veel gebruikt ja... maar het zijn geen "bash" knopjes... :)

Ik denk dat je met de S het meeste plezier beleeft.. deze zijn echt het fijnste... (mening)...
Met de normale valt ook prima te spelen, maar omdat zwart/wit zo hoog zitten en start en back in het midden op redelijke afstand moet je hand een beetje veel schuiven... heb er soms blaren van gekregen.. :P

Maar halo valt bijvoorbeeld wel prima te spelen met beide controllers... alleen switchen is wennen...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ReCreator schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:10:
[...]

Zwart en wit wordne veel gebruikt ja... maar het zijn geen "bash" knopjes... :)

Ik denk dat je met de S het meeste plezier beleeft.. deze zijn echt het fijnste... (mening)...
Met de normale valt ook prima te spelen, maar omdat zwart/wit zo hoog zitten en start en back in het midden op redelijke afstand moet je hand een beetje veel schuiven... heb er soms blaren van gekregen.. :P

Maar halo valt bijvoorbeeld wel prima te spelen met beide controllers... alleen switchen is wennen...
onder welke naam wordt de s nog meer verkocht? en is het uberhaupt eigenlijk wel microsoft? of besteeds ms dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wil je een draadcontroller koop gewoon de standaard s-controller van ms, die is gewoon lekker robust. Andere vage merken voelen erg goedkoop/plastic aan en gaan na mij ervaring snel kapot. De logitech wireless is een prima controller, enkel vindt ik dat de thumbsticks eruit zien dat ze snel kunnen afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

tennisbal schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:12:
[...]

onder welke naam wordt de s nog meer verkocht? en is het uberhaupt eigenlijk wel microsoft? of besteeds ms dit uit?
Deze zijn officieel van microsoft ja.. mede omdat er kritiek was op de grootte van het orgineel...

Dit is de S
Afbeeldingslocatie: http://www.playtec-24h.de/images/tncontrollers.jpg

Dit is het orgineel
Afbeeldingslocatie: http://www.softmag.no/xbox/bilder/xbox_controller_stor.jpg

En het orgineel is echt(!) groter...

Beide controllers verkopen ze wel hoor in de winkel...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

Wom

Die normale wordt wel lastig hoor om die nog te vinden. Microsoft levert enkel de S nog :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
update: heb net de s gekocht, 39.99 euro met 2 euro korting. waarschijnlijk kan ik hem wel goedkoper krijgen, maar meeste winkel hadden hem voor dit bedrag.

thanks for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
en vandaag nog 2, dus xbox is compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de "het lag aan de controller" discussie beetje te voeden... hebben die triggers op de S nou een kortere drukweg dan de grote controller, of ligt dat aan mij :7 ik vind zelf de grote controller een zegen (xbox 360 word dus modden :/ ) grote controller is trouwens nog wel degelijk te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook voorstander van de grote "oude" versie. De zwart/wit knoppen zitten op de compacte versie gewoon te onhandig...

Zal verder natuurlijk wel gewoon een kwestie van wennen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt die kleine gwoon erg klote, kraag ik alleen maar kromme vingers van + kramp.

De groote ligt super in me handen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02
Vind de groote maar zwaar irritant. Hou er van als je je handen goed om de controller heen kan doen en dat je handen niet te ver van elkaar af zijn. Een maat van mij die kan dus echt niet wennen aan de S controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 22:10
Ik heb ook een grote originele thuis liggen maar man wat een klote ding.

Ik snap zelf ook wel dat dat door mijn kleine handen komt :P Maar dan nog. Die S vind ik ook gewoon efficienter ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
De grote controller vind ik ook stuk fijner dan die S.

Knoppen van de S zijn irritant ingedeeld, vooral select en start. Daarnaast ligt de grote controller gewoon beter in hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die draadloze Logitech precision Pro; is dat ook een goede als alternatief voor de orginele bedraade Microsoft S?

Wie heeft deze controller van Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

Maximus

There is no substitute

die heb ik :) die draadloze, hij is werkelijk perfect ik heb zelf er 2 van gekocht mede omdat anders mijn vrienden met die oude klote controllers moesten gamen.

Ze zijn echt prima om mee te gamen en hebben ook een groot bereik.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:48:
Die draadloze Logitech precision Pro; is dat ook een goede als alternatief voor de orginele bedraade Microsoft S?

Wie heeft deze controller van Logitech?
Heb 'em ook, prima ding, hoewel het d-pad erg gammel aanvoelt. Hij lijkt los te zitten, je moet hem diep indrukken maar er zit weinig weerstand achter. Beetje fragiel lijkt het, maar hij doet het wel. Maar ik gebruik het d-pad toch erg weinig, hooguit om door menu's te klikken.

En de headset, mocht je die gebruiken, is dus NIET draadloos, en moet in het basis-stationnetje (net als eventuele memorycards). Er zijn wel Logitech draadloze headsets voor de Xbox, maar die zijn duur.
Pagina: 1