Toon posts:

Bij aansluiten camera: Stroompiek op de USB hubpoort

Pagina: 1
Acties:
  • 4.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vriendin van me krijgt volgende melding wanneer ze haar foto toestel aan haar pc aansluit (via kabeltje):

"Stroompiek op de hubpoort, Een usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de energielimiet van de hubpoort is overschreden."

Eerst dacht ik dat het aan de laptop lag, maar nu geeft hij deze melding ook op de desktop.

Iemand enig idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:46

IEF

Why so serious?

In je USB host controller properties ( in device manager ) , onder tabblad Advanced vind je de optie:

"Don't tell me about USB errors".

Dit is een known issue in SP2. Er wordt bij SP2 het amperage gechecked over de USB poort en deze tolerantie ligt nogal laag.

Blijkbaar is dit dus geen ernstig probleem.

wel vond ik deze hotfix nog: HotFix voor SP2

good luck and don't worry :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je verder nog op de USB hangen? Wil nog wel eens helpen als er niks verder aanhangt namelijk.

Als er verder niks aan hangt: Probeer eens eerst de cam aan te sluiten, en daarna pas de cam aan te zetten. Dat zal denk ik ook wel schelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57
Probeer het anders even met een (self-powered) hubje ertussen, deze zal waarschijnlijk het probleem wel afvangen.

Verwijderd

Topicstarter
IEFtm schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:10:
In je USB host controller properties ( in device manager ) , onder tabblad Advanced vind je de optie:

"Don't tell me about USB errors".

Dit is een known issue in SP2. Er wordt bij SP2 het amperage gechecked over de USB poort en deze tolerantie ligt nogal laag.

Blijkbaar is dit dus geen ernstig probleem.

wel vond ik deze hotfix nog: HotFix voor SP2

good luck and don't worry :)
Heb het net geprobeerd,... maar nu loopt de muis vast?? :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:10:
[...]

Heb het net geprobeerd,... maar nu loopt de muis vast?? :(
Muis & camara gebruiken allebei 500ma? kijk maar eens in de device manager bij de usb meuk. affijn, met hubjes of zodanig aansluiten dat ze niet dezelfde power source gebruiken lost het op.

/edit: ipv "vaag" helpt het wellicht als je een boel specs geeft (merk muis/camera/moederbord/prints van device manager usb tak), en wat je allemaal hebt geprobeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 20-05-2005 11:29 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Erg vaag zeg.
Het moet toch gewoon mogelijk zijn om beide tegelijk te gebruiken zonder hub er tussen?

Verwijderd

Het probleem ligt bij de aansluiting op het mb, of de usb connector zit omgedraaid (maar vaak kan dat niet door een gaatje wat dicht zit) maar er zijn ook usb aansluitingen die je per connector aansluit.

Kijk eens in je boekje van je mb en daar staan de usb aansluitingen wel. ;)
Pagina: 1