Toon posts:

Makkelijke server onder WinXP met PHP/SQL (apache?)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.

Ik wil me met php bemoeien en graag op een eigen server. Het installeren en het vinden van de juiste programma's en torturials heb ik tot nu toe erg lastig gevonden.

ik heb een clean install van win xp pro op een pc lopen, door de update van apache en van php 4.23 naar 5.0 die pas geleden heeft plaats gevonden kan ik geen enkele nuttige NOOB torturial vinden op dit moment die mijn servertje laat lopen.

ook op got zijn de artikelen al minstens 9 maanden oud en de vele links etc. werken ook niet of zwaar gedateerd.

ik heb al reeds 6 uur lopen zoeken en heb nu maar besloten om hier op me knieen te gaan

1. ik heb al 4x een clean install uitgevoerd omdat er met de toturials en downloads die ik zover gedaan heb te veel conflicten gaven.

mvg Rene.

Ik ben wel een noob op dit gebied tot mijn spijt dus........

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan bijvoorbeeld NuSphere installeren, dat is een alles in één pakket. Of EasyPHP: meuktracker: EasyPHP 1.8

[ Voor 27% gewijzigd door Skaah op 20-05-2005 08:21 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1 woord http://www.easyphp.org/?lang=en ... draait hier echt super!.. Niet moeilijk.

Download wel de 1.7 versie, want de laatste versie is nog niet in het engels verkrijgbaar. Kijk ook niet te veel naar de site :) .. gewoon proberen!. Draait onder alle windows versies vanaf Windows 98 se.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 20-05-2005 08:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 09:11
ik heb het gedaan met http://www.wampserver.com/en/index.php. Draait hier ook goed

Verwijderd

Topicstarter
Skaah schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:20:
Je kan bijvoorbeeld NuSphere installeren, dat is een alles in één pakket. Of EasyPHP: meuktracker: EasyPHP 1.8
Heb voor deze gekozen en blijkt te runnen naar mijn weten.

wat zijn de volgende handelingen en hoe test ik de boel?
ik heb 2 bestandjes dmv een .html en een .php als ik daar op klik in de map C:\ op .html doet die het uiteraard maar als ik dmv van dit

<form action="processorder.php" method=Post>
.............
<td Colspan="2" Align="center"><input type="submit" Value="Submit Order"></td>
.........

opent hij wel processorder.php maar zie ik de source code ipv dat hij iets anders moet laten zien O-)

moet ik iis installeren?

moet ik zoiets als www.root hebben of moet ik iets instellen?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet de bestanden die je wilt testen in de "htdocs" map zetten. Ik weet niet waar deze staat bij EasyPHP, maar het is ergens in de apache mappen.

Als je dat gedaan hebt, doe je http://localhost/naamvanhetphpbestanddatjewilttesten.php

Localhost is een verwijzing naar je eigen pc.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je de broncode ziet staan betekent het dat je PHP niet goed staat ingesteld... Loop je config files eens na.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En ik raad je aan geen alles-in-1 pakket te installeren, maar alles gewoon los te installeren. Zo kan je de losse "componenten" (PHP, MySQL, Apache, PostgreSQL) los updaten ipv elke keer alles te moeten updaten voor 1 nieuwere versie..

Goede guide daarvoor is: http://users.pandora.be/famdpc/tutorials/web/setupserver/

't is alleen wat gekloot met die DLL's van MySQL, maar de rest verliep bij mij vlekkeloos. :Y)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:54:
Als je de broncode ziet staan betekent het dat je PHP niet goed staat ingesteld... Loop je config files eens na.
en hoe en waar kan ik dat doen? :P

trouwens als ik localhost/processorder.php opstart (heb alles in de juiste www root)

dan gaan hij wel aan de slag en doet hij het goed

maar als ik bv

c:\php\www\processorder.php aanklik krijg ik de bron te zien

ook als ik c:\php\www\orderform.html aanklik en dan krijg ik c:\php\www\processorder.php te zien en alleen de broncode :'(

enlighten me aub

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 10:58 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:58:
[...]

en hoe en waar kan ik dat doen? :P

trouwens als ik localhost/processorder.php opstart (heb alles in de juiste www root)

dan gaan hij wel aan de slag en doet hij het goed

maar als ik bv

c:\php\www\processorder.php aanklik krijg ik de bron te zien

ook als ik c:\php\www\orderform.html aanklik en dan krijg ik c:\php\www\processorder.php te zien en alleen de broncode :'(

enlighten me aub
Da's vrij logisch. PHP wordt alleen op de server geparset (wordt door Apache behandeld), als jij hem zo aanroept komt er geen server (en dus ook geen Apache) aan te pas, met als gevolg dat het niet wordt geparset en dat je idd gewoon de broncode te zien krijgt.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met die foutmeldingen zou je volgens mij makkelijk een oplossing moeten kunnen vinden op www.php.net of www.apache.org. We verwachten hier op GoT dat je zelf wat onderzoek doet voordat je je vraag hier stelt. Over php en apache is heel veel te vinden. De .zip van PHP bevat altijd een install.txt die je precies vertelt wat er nodig is om het te installeren. Het is trouwens ook in een beperkte versie als win32-installer verkrijgbaar :) Ook voor Apache zijn dergelijke pakketjes beschikbaar.

Als je er niet uitkomt verwachten we op z'n minst in je startpost de foutmeldingen en precieze instellingen te zien. Dat je er niet zo veel vanaf wet is geen probleem, dat hebben we allemaal met allerlei dingen.

Zou het feit dat het document doorspringt ook niet gewoon een probleempje met je code zijn? Of anders misschien de php.ini niet in je Windows-directory staan? Welke meldingen krijg je in je eventlog? En roep je ze via je browser aan of via de verkenner? Via de verkenner is het wel logisch dat ze niet verwerkt worden. PHP is een hypertext preprocessor. Dit houdt in dat het via http werkt :P

Lees ook Software Algemeen - Beleid even door. Daar staat uitgebreide info in over de precieze regels in dit forum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.