Toon posts:

2 netwerken wireless koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo ongeveer alles doorgespit en kom er nog steeds niet uit. Of ik begrijp het niet of het gaat gewoon niet werken. Het volgende zou ik graag willen bereiken:

Kabel -(utp)- wireless router1 ---(wireless)--- wireless router2 --(utp)-- PC's

Maw de twee wireless routers moeten het zaakje met elkaar verbinden. Ik gebruik vaste ip-adressen (dus geen DHCP).

wireless router1:
ip-adres 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
SSID = abc

wireless router2:
gateway 192.168.0.1
ip-adres 192.168.0.250
subnet 255.255.255.0
SSID = abc

Zie ik iets over het hoofd? Ben ik op de verkeerde weg?
Ik heb de FAQ's gelezen en kom er niet uit.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet een van de wireless doosjes instellen als wireless bridge en zorgen dat 'ie verbindt met de andere. Gewoon twee netwerken aanmaken met hetzelfde SSID gaat niet werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Wireless router2 ondersteunt WDS, alleen als ik daar alles van instel werkt het ook niet. Ik kan overigens nauwelijks meer instellen dan een zooitje mac-adressen bij WDS.

De WAN instellingen veranderen heeft geen zin want die poort wordt niet gebruikt!?
De LAN instellingen staan volgens mij correct.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WDS moet bij allebei de apparaatjes ondersteund worden. Dat is overigens wel wat je nodig hebt. Sommige accesspoints kunnen ook een ander wireless netwerk joinen zonder WDS, mischien ondersteunt een van de twee AP's dat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, slechts één van de routers ondersteunt WDS.
Dus of waarschijnlijk de andere router ook vervangen door het type dat ook WDS ondersteunt?
Iemand een andere oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 17:45 ]

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-03 12:42
@ts7,

ben je er nog uitgekomen. ik heb hetzelfde idee.

Om exact te zijn, kan ik mijn 'oude' draytek 2600WE gebruiken als AP of Repeater in combinatie met mijn 'nieuwe' draytek 2900G.

gr,

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

coffey schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:44:
@ts7,

ben je er nog uitgekomen. ik heb hetzelfde idee.

Om exact te zijn, kan ik mijn 'oude' draytek 2600WE gebruiken als AP of Repeater in combinatie met mijn 'nieuwe' draytek 2900G.

gr,
NoFI hoor, maar:
Wat lukt er niet wat je zelf geprobeerd heb?
Wat staat er in de handleiding van beide apparaten, kunnen wel als WAP draaien?

Ey!! Macarena \o/

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-03 12:42
NoFl taken,

De manuals vermelden in principe alleen de standaardfunctionaliteiten en normaliter zou ik geen 2600WE aanschaffen als AP. Vandaar dat ik bij GoT terecht kom. Je zou denken dat je de 2600WE als AP oif Repeater moet kunnen gebruiken.

In principe is het dezelfde vraag als ts7 maar heb nog geen absoluut antwoord gevonden op het forum.

Als iemand met de ervaring zegt dat hiet niet mogelijk is dan is het ook goed, maar nooit geschoten...

tx again.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je het ene AP, wel, in AP mode laat :)
De tweede als 'Wireless Client' gebruiken.

Is hetzelfde idee als dat je een USB-WLAN-stickje in een pc frot, en hem laat routen.

Sterkste/beste apparaat als AP-mode laten draaien, succes gegarandeerd.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb het draadje ook door gelezen, maar snap er zelf ook nagenoeg niets van 2 WAP's met de zelfde IP's, das natuurlijk al fout.
WDS heeft totaal niets met bridge te maken. Dat is gewoon de range vergroten. Als jouw Draytek dingen allebei WDS aan kunnen, kan je er 1 dus als Repeater gebruiken. Doen ze dat niet, kan je altijd een 2de UTP trekken en dan beide bedraad ansluiten.
Ik heb zelf nog niet zitten stoeien met WDS. Ik heb 2 WAP's, 1 is maar 11mbit, en stamt nog uit de tijd dat er in guldens betaald werd.

Ey!! Macarena \o/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
RaZ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:54:
Ik heb het draadje ook door gelezen, maar snap er zelf ook nagenoeg niets van 2 WAP's met de zelfde IP's, das natuurlijk al fout.
WDS heeft totaal niets met bridge te maken. Dat is gewoon de range vergroten. Als jouw Draytek dingen allebei WDS aan kunnen, kan je er 1 dus als Repeater gebruiken. Doen ze dat niet, kan je altijd een 2de UTP trekken en dan beide bedraad ansluiten.
Ik heb zelf nog niet zitten stoeien met WDS. Ik heb 2 WAP's, 1 is maar 11mbit, en stamt nog uit de tijd dat er in guldens betaald werd.
Volgens mij kon je als je de zooi in WDS zet clients dus draadloos idd erop laten via t "vergrote" netwerk, maar ook via 1 vd lanpoorten een utptje aftappen...
Idd: bron: http://www.draytek.co.uk/support/kb_wlan_wds.html
WDS (Wireless Distribution System) is a system for extending wireless range or bridging between two network segments wirelessly, where a wired link cannot be installed (for example across a road between two offices).
Ik heb zelf 2 bridges hier: Een Asus WL500g met gehackte firmware werkt prima als bridge, en heb een echte wireless bridge van Belkin.

Als t je tussen 2 gebouwen gaat zou ik de bridge aan de 2e zijde weer aan een router hangen. Je routert dan wel dubbel (maar als je dat goed doet is dat geen punt), maar je voorkomt wel een netwerk down als je wireless eruit licht (1 van beide zijden mist dan z'n dhcp server, tenzij je vaste IPs gebruikt)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 05-03-2006 00:12 ]

Pagina: 1