[Acer Travelmate 6003LMi] USB poorten geplooid na val

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hoi hoi beste mede-tweakers!

Ik heb daarnet een ietwat minder leuke ervaring meegemaakt.
Tijdens het wegrollen met mijn bureaustoel bleef de kabel van de adapter van mijn laptop hangen achter een van de wielletjes, met als resultaat dat de laptop (opengeplooid :s) van m'n bureau kledderde.
Niet leuk!
Blijkbaar is de laptop geland op de plug van m'n USB muis, met als resultaat dat er 2 van de 4 USB poorten helemaal geplooid zijn. De andere 2 werken nog.

Piccies:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dietervdw/temp/laptop2_t.jpg
De poorten

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dietervdw/temp/laptop1_t.jpg
Bovenaanzicht en de muisplug waarvan sprake (ook wat gehavend).

Enkele vraagjes:
  • De laptop is nog in garantie, maar ik veronderstel dat dit er niet onder valt? :+
  • Iemand enig idee hoe ernstig dit is? Indien ik dit zou laten repareren, moet dan het hele mobo vervangen worden, of kunnen die USB poorten apart vervangen worden?
    Iemand enig idee wat dit zou kosten?
  • Hoe zit het tegenwoordig met de Acer klantenservice? Als ik dit laat repareren, hoelang mag ik dan verwachten mijn laptop kwijt te zijn?
  • Zou ik dit sowieso laten herstellen?
Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door DieterVDW op 20-05-2005 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48

Klippy

Still Game

Als dat metaal zo snel verbuigt is het meestal ook wel weer terug te buigen.
Met wat geluk werken beide poorten gewoon nog. zo te zien zijn alle onderdelen nog aanwezig, dus probeer eens voorzichtig met een of ander schroevendraaiertje of een pen of je het terug kan buigen.

Heb zelf een TM800 gehad en ook eens een stukje USB poort verbogen, weliswaar minder erg dan bij jou, maar dat was gewoon recht te zetten.

Als het niet lukt of je durft niet zou ik het zelf denk ik gewoon zo laten.
Valt niet onder garantie en dan wordt het wel een duur grapje denk ik. En 2 USB poorten is toch ook wel genoeg... of je moet er vaak meer gebruiken, maar dan kan je altijd nog een USB hubje aanschaffen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Klippy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 03:15:
Als dat metaal zo snel verbuigt is het meestal ook wel weer terug te buigen.
Met wat geluk werken beide poorten gewoon nog. zo te zien zijn alle onderdelen nog aanwezig, dus probeer eens voorzichtig met een of ander schroevendraaiertje of een pen of je het terug kan buigen.
Mja, die meest linkse poort heeft wel nog de juiste vorm, maar hangt precies los :s .
Als ik er iets probeer in te pluggen duw ik 'm gewoon verder in de laptop.
En die 2de poort van links is echt wel behoorlijk verhakkelt :s, maar zit nog vast.
Morgen eens proberen er nog iets van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb eens een Acer opgestuurd vanwege problemen met het wlan, maar die was ook eens op z'n muisplug gevallen. 2 USB poorten boven elkaar kapot, van tevoren aangegeven dat ze dat eventueel niet hoefden te repareren, omdat eigen schuld (kosten voorkomen enzo :) ).

De laptop kwam terug met een nieuw moederbord, en dus gloedje nieuwe USB poortjes :P Dus ik denk dat als je 'm opstuurt dat ze niet de moeite gaan doen om die dingen eraf te solderen, maar dat er een nieuw moederbordje in gaat, en dat is nou niet bepaald goedkoop...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
strandbal schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:19:
Ik heb eens een Acer opgestuurd vanwege problemen met het wlan, maar die was ook eens op z'n muisplug gevallen. 2 USB poorten boven elkaar kapot, van tevoren aangegeven dat ze dat eventueel niet hoefden te repareren, omdat eigen schuld (kosten voorkomen enzo :) ).

De laptop kwam terug met een nieuw moederbord, en dus gloedje nieuwe USB poortjes :P Dus ik denk dat als je 'm opstuurt dat ze niet de moeite gaan doen om die dingen eraf te solderen, maar dat er een nieuw moederbordje in gaat, en dat is nou niet bepaald goedkoop...
Kun je me misschien zeggen hoeveel jij daar dan ongeveer voor betaalt hebt?
In welk prijsklasse dat zo ongeveer valt?