Ik heb sindskort 1 GB geheugen in m'n machine zitten en toen las ik in m'n kernel configuratie dat als je meer dan 800 MB aan geheugen hebt je High memory support aan moest zetten. Dit heb ik gedaan en vervolgens heb ik de kernel opnieuw gecompileerd, lilo gedraait en opgestart. Vervolgens kreeg ik echter allerlei foutmeldingen in m'n kernel log en weigerde KDE bijvoorbeeld om op te starten. Na het nodige zoekwerk kwam ik uit op een bug in de kernel die als volgt beschreven stond:
kernel BUG in page_alloc.c:142
Googlen hierop leverde helaas weinig resultaat op en ook hier op GoT kon ik hier niks over vinden. Ik heb inmiddels dus de highmem support maar weer uitgezet, maar het is wel een beetje vervelend dat ik 1 GB aan geheugen heb waar maar 800 MB echt van gebruikt wordt. Iemand ervaring met dit soort problemen?
De specificaties van het systeem:
AMD Athlon XP 3000+
1024 MB DDR PC2700 (Dual Channel Enabled, aldus de BIOS)
EpoX 8RDA+ Moederbord
Slackware 10.1
Linux 2.4.29 (zoals die kwam met Slackware)
ATi Radeon 9800 Pro (ATI drivers geïnstalleerd)
kernel BUG in page_alloc.c:142
Googlen hierop leverde helaas weinig resultaat op en ook hier op GoT kon ik hier niks over vinden. Ik heb inmiddels dus de highmem support maar weer uitgezet, maar het is wel een beetje vervelend dat ik 1 GB aan geheugen heb waar maar 800 MB echt van gebruikt wordt. Iemand ervaring met dit soort problemen?
De specificaties van het systeem:
AMD Athlon XP 3000+
1024 MB DDR PC2700 (Dual Channel Enabled, aldus de BIOS)
EpoX 8RDA+ Moederbord
Slackware 10.1
Linux 2.4.29 (zoals die kwam met Slackware)
ATi Radeon 9800 Pro (ATI drivers geïnstalleerd)