Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] EMI vraag over voeding

Pagina: 1
Acties:

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 12:15
Hoi ik ben op dit moment bezig met een casemod, de case word van MDF gemaakt en is toch kleiner uitgevallen dan dat ik in gedachten had, hiervoor moet ik dus mijn voeding uit z'n case halen om te zorgen dat hij in m'n casemod past.
Maar ik heb meerdere topic's doorgespit via de search en ben er achter gekomen dat sommige mensen toch best last hebben van EMI in hun case.
Aangezien de voeding recht naast het BIOS van me moederbord komt te liggen en er ook nog een USB kaartje dichtbij komt te hangen vroeg ik mij af of ik de voeding perse moet afschermen of kan de afgegeven EMI vrijwel geen storing veroorzaken ?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het hangt een beetje van de voeding en de plaatsing af. Je kunt natuurlijk altijd de hele voeding toch nog in een nieuw blikken doosje stoppen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Meestal maakt het geen ruk uit (heb zelf een relais vlak naast me cpu zitten), maar mocht je toch problemen krijgen gewoon een stuk metaal(folie) ertussen.
Als je gewoon paar lagen huishoudfolie (plastic) en dan was alufolie en nog wat huishoudfolie over elkaar heen doet (zodat je een soort van geisoleerde metaalfolie krijgt en dat met een draadje aan de aarde hangen en tussen je voeding en mobo doet.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan wel een paar delen van de behuizing laten zitten. Dus bijvoorbeeld alleen de boven en zijkanten van de voeding er af halen. Dit bespaart ruimte en de BIOS chip kan worden beschermd door het metaal wat je heb laten zitten.

Anders kan je nog alluminiumfolie proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kawaii op 20-05-2005 09:58 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gewoon een metalen plaatje erlangs buigen OID. Vervolgens zorgen dat deze aan de massa verbonden is, dat zou het probleem moeten voorkomen :) Geperforeerde plaat zou ook moeten kunnen.

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 12:15
Ok bedankt voor jullie reply's ik kan helaas er pas morgen weer aan werken dus dan ga ik kijken of ik er nog een plaatje voor kan verzinnnen foto's komen uiteraard als de mod af is

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
SA007 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:57:
Meestal maakt het geen ruk uit (heb zelf een relais vlak naast me cpu zitten), maar mocht je toch problemen krijgen gewoon een stuk metaal(folie) ertussen.
Als je gewoon paar lagen huishoudfolie (plastic) en dan was alufolie en nog wat huishoudfolie over elkaar heen doet (zodat je een soort van geisoleerde metaalfolie krijgt en dat met een draadje aan de aarde hangen en tussen je voeding en mobo doet.
Of je last van EMI hebt is vaak lastig vast te stellen, problemen kunnen zich ook bij jou voor doen alleen hoef je er niet altijd direct wat van te merken. Het ka bijvoorbeeld zijn dat er intern fouten optreden door EMI, maar dat de hardware dit zelf constateerd, door bv. CRC checks en dit vervolges afhandelt.

In jouw geval van het relais zal het relais pas storing veroorzaken op moment dat je het schakelt.
Pagina: 1