Repareren audio draadjes

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 13:42
Ik heb een sennheiser draadloze koptelefoon, en nou is de ene kant van dat ding ooit eraf gebroken, het draadje is daarbij ook beschadigd. Ik heb geprobeerd het draadje weer aan elkaar te maken dmv een kroonsteentje, maar dit lijkt niet te werken. Het zijn van die gekleurde koperdraadjes, blijkbaar maken die geen goed contact. Zie foto

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/draad.jpg

Weet iemand hoe dit weer te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:05

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

zijn die koperdraadjes gecoat?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 16:12
Het is wel te fixen door de draadjes te solderen dat het met een kroonsteentje niet lukt komt door (als ik het goed uit me hoofd doe) de beschermlaag op de draadjes deze brand je weg als je gaat solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

Draadjes aan elkaar solderen en plakband ronddraaien als isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

ff aansteker erlangs en de coating is weg en het is zo te solderen

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Er zit een vrij harde laklaag op het draad, deze moet er eerst af. Met een aansteker gaat het niet echt super (de lak verbrand dan en vormt een roetlaagje, wat nog steeds isoleerd). Het beste is een hele hete soldeerbout gebruiken, een druppel tin op de punt doen, en dan het draadje in de tin duwen. De lak verdampt dan, en het draadje wordt direct vertint.
Ik heb op deze manier al meerdere keren met succes een dergelijk draadje gesoldeerd (de oude kabels van mijn bedrade Sennheiser gebruik ik als audio-kabels).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 13:42
deepbass909 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 01:20:
Er zit een vrij harde laklaag op het draad, deze moet er eerst af. Met een aansteker gaat het niet echt super (de lak verbrand dan en vormt een roetlaagje, wat nog steeds isoleerd). Het beste is een hele hete soldeerbout gebruiken, een druppel tin op de punt doen, en dan het draadje in de tin duwen. De lak verdampt dan, en het draadje wordt direct vertint.
Ik heb op deze manier al meerdere keren met succes een dergelijk draadje gesoldeerd (de oude kabels van mijn bedrade Sennheiser gebruik ik als audio-kabels).
ik heb het inderdaad geprobeerd met aansteker, maar het geluid is nog erg brak, dus morgen even langs de praxis om een soldeerbout te halen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:57
plakbandrol schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 01:30:
[...]

ik heb het inderdaad geprobeerd met aansteker, maar het geluid is nog erg brak, dus morgen even langs de praxis om een soldeerbout te halen dan maar :)
Als je de isolatie wegbrandt moet je eventuele roetresten weghalen. Die roet geeft een signaal verslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 19:53
Inderdaad even met een aansteker eronder :). Ik heb eergisteren mijn headset op die manier gerepareerd. Solderen blijft latig trouwens want er blijft roet opzitten. Maar met een kroonsteentje heb je daar geen last van.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:13
Eerst met een aansteker, dan met je vindergs schoonmaken en dan krinpkousje der om heen en ff solderen. krinpkous branden en klaar.

Wil je het echt goed doen, maak je de doppen van je koptelefoon open en soldeer je der een geheel nieuwe draad aan. Dat heb ik al wel eens met men oude sony oordopjes gedaan, was een priegelwerk maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je het op de manier doet zoals ik aangaf, dan gaat het solderen wel goed (heb het al meerdere malen gedaan), maar je bout moet echt heet zijn (dan verdampt de lak, ipv verbranden).
Wat ook wel even de moeite waard is om op te letten, is dat er vaak kunststof vezels in de draad zit ter versteviging. Als je deze eerst weghaald, heb je minder last van roet aanslag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130774

deepbass909 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:02:
Als je het op de manier doet zoals ik aangaf, dan gaat het solderen wel goed (heb het al meerdere malen gedaan), maar je bout moet echt heet zijn (dan verdampt de lak, ipv verbranden).
Wat ook wel even de moeite waard is om op te letten, is dat er vaak kunststof vezels in de draad zit ter versteviging. Als je deze eerst weghaald, heb je minder last van roet aanslag.
Idd, jouw manier werkt echt perfect, zo kun je ook prima de 2 massa's (van L & R) bij elkaar solderen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Fijn dat je dat na 3 jaar nog even laat weten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.