**** probleem opgelost, nieuw mainboard gekocht *****
Sinds enige tijd heb ik op mijn pc last van "semi-random shutdowns".
Ik draai op een machine al een tijdje windows xp (sp2, nieuwste drivers, etc,etc) en sinds onbepaalde tijd gaat hij naar mijn weten random uit, dit gebeurde vooral als ik even niet naar de machine keek of hem een nachtje aan liet staan, maar sinds korte tijd schakelt hij zichzelf steeds vaker uit ( ook als ik wel op zit te letten
).
Nu kwam ik vandaag op het idee om er maar Ubuntu (oid
) op te zetten omdat ik windows toch niet echt nodig had en misschien zouden de shutdowns dan ook wel op houden, maar dit blijkt niet het geval te zijn.
Nu komen we aan bij het "semi" gedeelte van het topic, aangezien hij precies op 79% van de install er mee op houd.
Temp:
Cpu: 48 graden
Systeem: 30 graden
Er voelt ook niks (extreem) warm aan als ik de heat sinks of de voeding aan raak.
Omschrijving probleem:
Pc shutdown, moet eerst het knopje achter op men PSU over halen, een minutje wachten en dan weer terug schakelen, voordat ik de pc weer aan kan zetten.
specs:
Amd Athlon 1700+ @ 1100mhz (laaste "standaard" optie op bios)
256 MB DRR (merkloos denk ik :x)
Geforce 2 Mx 32mb
Asus A7V8X-X ( nieuwste bios, net geflashed )
WD 40 GIG HD
Paradigit standaard kast + psu
Geen PCI sloten in gebruik, alles zit onboard.
Algeprobeerd:
**Andere voeding**
Bios Flash
HD vervangen voor een HITACHI deskstar 40GIG
CDROM speler vervangen
Powercable vervangen
GOT Search
Google
Vrienden
hmjah, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, en dat ik het zo goed mogelijk heb uitgelegt enzo.
edit: stopcontact is geaard.
Sinds enige tijd heb ik op mijn pc last van "semi-random shutdowns".
Ik draai op een machine al een tijdje windows xp (sp2, nieuwste drivers, etc,etc) en sinds onbepaalde tijd gaat hij naar mijn weten random uit, dit gebeurde vooral als ik even niet naar de machine keek of hem een nachtje aan liet staan, maar sinds korte tijd schakelt hij zichzelf steeds vaker uit ( ook als ik wel op zit te letten
Nu kwam ik vandaag op het idee om er maar Ubuntu (oid
Nu komen we aan bij het "semi" gedeelte van het topic, aangezien hij precies op 79% van de install er mee op houd.
Temp:
Cpu: 48 graden
Systeem: 30 graden
Er voelt ook niks (extreem) warm aan als ik de heat sinks of de voeding aan raak.
Omschrijving probleem:
Pc shutdown, moet eerst het knopje achter op men PSU over halen, een minutje wachten en dan weer terug schakelen, voordat ik de pc weer aan kan zetten.
specs:
Amd Athlon 1700+ @ 1100mhz (laaste "standaard" optie op bios)
256 MB DRR (merkloos denk ik :x)
Geforce 2 Mx 32mb
Asus A7V8X-X ( nieuwste bios, net geflashed )
WD 40 GIG HD
Paradigit standaard kast + psu
Geen PCI sloten in gebruik, alles zit onboard.
Algeprobeerd:
**Andere voeding**
Bios Flash
HD vervangen voor een HITACHI deskstar 40GIG
CDROM speler vervangen
Powercable vervangen
GOT Search
Vrienden
hmjah, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, en dat ik het zo goed mogelijk heb uitgelegt enzo.
edit: stopcontact is geaard.
[ Voor 13% gewijzigd door nimmer op 21-05-2005 16:04 . Reden: problem solved ]