Toon posts:

Dell Latidude d810

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Max.: Intel® Pentium® M-processor 770 (2,13 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
* Microsoft® Windows® XP Professional
Microsoft® Windows® XP Home Edition
* De nieuwe Intel® 915-chipset maakt krachtige technologieën van de volgende generatie mogelijk:
Bullet PCI-Express: seriële I/O en grafische bus van de volgende generatie
Bullet DDR2: 400/533 MHz dual-channel geheugen van de volgende generatie
* Spectaculaire, toonaangevende grafische opties: ATI MobilityTM RADEONTM X600-graphics tot 128 MB - gebouwd om de krachtige mogelijkheden van PCI ExpressTM te maximaliseren
* Briljante 15,4-inch LCD-breedbeeldscherm met drie mogelijk resoluties: WXGA, WSXGA+ en WUXGA
* Dells UltraSharpTM LCD-technologie voor ideale weergave en hogere helderheid
* Snelle harde schijven tot 100 GB
* Standaard alle communicatievoorzieningen waaronder V.92-modem van 56 Kbps1 en 10/100/1000 Ethernet2 LAN en keuze uit Intel PRO Wireless LAN (standaard) of Dell Wireless LAN (optioneel)
* Geïntegreerde smartcardlezer
* Dell Tri-MetalTM -chassis
* Onderdeel van de D-serie.

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/latit/d810_front_314x314.jpg
Iemand ervaring met deze laptop?
Ik ben van plan om er volgende week een te bestellen met een 1.8 ghz processor, wsga+ scherm, 1 gb ram en een 7200 rpm hd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Heb je hem al besteld? En zo ja, hoe bevalt ie?

Ik heb er sinds een week één van het werk. Op zich werkt ie prettig, maar ik vind de resolutie van 1680x1050 niet bepaald optimaal. Als ik internet, zijn alle afbeeldingen kartelig. Weet iemand daar een oplossing voor? Hij rekt dus alle plaatjes uit en dat ziet er totaal niet uit!

Leuk dat breedbeeld, maar ik ga zakelijk toch geen films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

timothee schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:04:
Heb je hem al besteld? En zo ja, hoe bevalt ie?

Ik heb er sinds een week één van het werk. Op zich werkt ie prettig, maar ik vind de resolutie van 1680x1050 niet bepaald optimaal. Als ik internet, zijn alle afbeeldingen kartelig. Weet iemand daar een oplossing voor? Hij rekt dus alle plaatjes uit en dat ziet er totaal niet uit!

Leuk dat breedbeeld, maar ik ga zakelijk toch geen films kijken.
hocus pocus....

Rechtermuisknop op het bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> DPI op 96 ipv 120 -> reboot.

POOF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 10-09 17:08
Hehe...dat scheelt inderdaad. Wist niet dat het zo simpel was. De plaatjes zijn nu weer gewoon scherp alleen moet ik nu naar de opticien want nu wordt het allemaal wel errug klein!

Heb ook de resolutie 1280x800 geprobeerd maar dan is het beeld weliswaar beter leesbaar maar absoluut niet scherp :( Van mij hadden ze het bij een normaal scherm kunnen houden i.p.v. breedbeeld...vind dit echt geen verbetering.

[ Voor 40% gewijzigd door timothee op 25-10-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 15:29

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb hier 2 prijzen uitgerekend op de site van dell om te vergelijken, namelijk:
* Latitude D810 Essential (L11811)
* Inspiron 6000 Performance (N11603)

Ik heb beide geconfigureerd dat er ongeveer hetzelfde inzit.
Hetgeen ze gemeen hebben:
- Pentium M740 (1.73 GhzMB L cache 533Mhz FSB)
- ATI X300 Graphics
- 15.4" LCD screen
- 100 GB HD 5400 rpm
- 8x DVD+/-RW
- alle overige dingen als modem, netwerk, wlan, etc

Het enige verschil dat ik kan merken, zit in het geheugen:
- Latitude D810 heeft 1GB DDR II (533 Mhz)
- Inspiron 6000 heeft 1 GB DDR (400 Mhz)

Nu de prijs:

* Latitude D810 Essential (L11811) kost => € 1.549,00
* Inspiron 6000 Performance (N11603) => € 1.149,00

Nu vind ik € 400 verschil voor dezelfde hoeveelheid DDR t.o.v. DDR II nogal veel.
Dus mijn vraag: Heb ik ergens over gekeken, of is dit een truk van Dell, of...?

[ Voor 5% gewijzigd door Kristof op 27-10-2005 10:16 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 10:35
De inspiron 6000 heeft 400Mhz DDR2 memory!

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

pipo1000 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:56:
De inspiron 6000 heeft 400Mhz DDR2 memory!
Heb even nagetrokken, en op de beginpagina staat idd DDR2
http://www1.euro.dell.com...=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
als je een laptop configureert, geeft hij gewoon DDR, en als je hem in je winkelmandje zet, en afdrukt, geeft hij ook gewoon DDR aan.

In ieder geval, of het nu DDR of DDR2 is, het verschil van 400 Mhz <> 533 Mhz is niet te rechtvaardigen voor 400 € verschil.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Ik heb de D810 ook en bevalt zeer goed.
Voelt goed aan (stevig) en presteert heel erg goed. Ik heb de 1920x1200 resolutie. Razendscherp maar wel klein. Ik vind dat juist prettig maar smaken verschillen uiteraard.

De prijsverschillen worden veroorzaakt door 2 dingen:

De Inspirion serie is de "consumenten" serie. Deze worden daarom zeer scherp geprijst maar de reserve onderdelen zijn "maar" beperkt leverbaar (ongeveer na een jaar worden de modellen alweer vervangen).

De Latitude serie is de zakelijke lijn. Zit altijd 3 jaar Next Business Day service op (vandaar het prijsverschil) en de onderdelen zijn zeker de 3 jaar goed leverbaar. Wel belangrijk voor bedrijven!

Overigens kun je meer configureren als je niet voor Consumenten maar voor Kleine en Middelgrote bedrijven kiest... :)

(Nee, ik werk niet bij Dell ;) )

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima ding als je dat mag verwachten van dell. Ik heb het over het design vooral. Werkt echt lekker. Preformance weet ik van deze niet specifiek maar de voorgangers waren prima iig. Generals prima spelen BV. Zelfs Doom3 op high speelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57

Piggen

Lekker bakkie

Kristof schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:15:
Ik heb hier 2 prijzen uitgerekend op de site van dell om te vergelijken, namelijk:
* Latitude D810 Essential (L11811)
* Inspiron 6000 Performance (N11603)

Ik heb beide geconfigureerd dat er ongeveer hetzelfde inzit.
Hetgeen ze gemeen hebben:
- Pentium M740 (1.73 GhzMB L cache 533Mhz FSB)
- ATI X300 Graphics
- 15.4" LCD screen
- 100 GB HD 5400 rpm
- 8x DVD+/-RW
- alle overige dingen als modem, netwerk, wlan, etc

Nu de prijs:

* Latitude D810 Essential (L11811) kost => € 1.549,00
* Inspiron 6000 Performance (N11603) => € 1.149,00

Nu vind ik € 400 verschil voor dezelfde hoeveelheid DDR t.o.v. DDR II nogal veel.
Dus mijn vraag: Heb ik ergens over gekeken, of is dit een truk van Dell, of...?
Het grote verschil is dat de D810 kleiner, lichter en degelijker gebouwd is (Tri-metal chassis). Daardoor is die wat fijner voor onderwet.

Of dat jou €400 waard is, moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latitudes hebben standaard 3 jaar garantie, Inspiron maar 1 Jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57

Piggen

Lekker bakkie

Die heeft hij ook wel in zijn configuratie, geloof ik.

Inspirons hebben ook standaard 3 jaar garantie, alleen die kun je downgraden naar 1 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Misschien verduidelijken: Ik heb sinds enkele weken zelf ook een D810 en ben er tevreden van.

Een collega wil echter ook een nieuwe laptop kopen, en legde me enkele dagen geleden de prijsofferte voor van die inspiron, en vroeg mijn mening.
We hebben de 2 laptops iddentiek samengesteld. Dus bij de prijsvergelijking hebben we voor de inspiron ook de 3 jaar garantie genomen.

Zoals gezegd lijkt enkel die 400 Mhz <> 533 Mhz geheugensnelheid het verschil te maken, en dan eventueel de chassis te verschillen. De vraag is dus, of dat het waard is.
marrik schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:10:
De Inspirion serie is de "consumenten" serie. Deze worden daarom zeer scherp geprijst maar de reserve onderdelen zijn "maar" beperkt leverbaar (ongeveer na een jaar worden de modellen alweer vervangen).
De Latitude serie is de zakelijke lijn. Zit altijd 3 jaar Next Business Day service op (vandaar het prijsverschil) en de onderdelen zijn zeker de 3 jaar goed leverbaar. Wel belangrijk voor bedrijven!
Sorry had het niet expleciet vermeld, maar voor de prijsvergelijking heb ik voor de inspiron ook 3 jaar support erbij genomen. Dus na 1 jaar zeggen dat er geen reserve-onderdelen meer zijn, kunnen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Ho Ho Ho.

Dat een jaar later geen onderdelen meer te krijgen zijn, is niet waar.

Alleen buiten garantie kosten ze wel meer :)
Mijn advies, neem de extra garantie van nbd 3 jaar..

(En ja ik werk voor Dell :)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
Denk dat het verschil bij de d810 vooral zit dat hij de mogelijkheid heeft om hem ook met een x600 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Sjoq schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:23:
Ho Ho Ho.

Dat een jaar later geen onderdelen meer te krijgen zijn, is niet waar.

Alleen buiten garantie kosten ze wel meer :)
Mijn advies, neem de extra garantie van nbd 3 jaar..

(En ja ik werk voor Dell :)
offtopic:
Ik heb nooit gezegd dat de onderdelen niet meer te krijgen zijn, ik heb gezegd "beperkt". :)

3yr NBD raad ik ook iedereen aan. Ik heb er een paar keer gebruik van moeten maken (toetsenbord probleem en defecte hd, overigens niet bij de D810 :) ) en dat werkt en perfect! Even bellen, fout constateren en volgende dag opgelost!

@eltinio: Je moet niet afgaan op wat er aan configuratie mogelijk is op de site. Als je belt dan kan er vaak veel meer. Zo wilde ik een X600 bestellen met een 1920x1200 resolutie. Kon niet volgens de site (nu inmiddels wel geloof ik). Telefonisch besteld en toen was het geen enkel probleem.

@Paul: ben je nu al uit?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

marrik schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:50:
[...]

offtopic:
Ik heb nooit gezegd dat de onderdelen niet meer te krijgen zijn, ik heb gezegd "beperkt". :)

3yr NBD raad ik ook iedereen aan. Ik heb er een paar keer gebruik van moeten maken (toetsenbord probleem en defecte hd, overigens niet bij de D810 :) ) en dat werkt en perfect! Even bellen, fout constateren en volgende dag opgelost!

@eltinio: Je moet niet afgaan op wat er aan configuratie mogelijk is op de site. Als je belt dan kan er vaak veel meer. Zo wilde ik een X600 bestellen met een 1920x1200 resolutie. Kon niet volgens de site (nu inmiddels wel geloof ik). Telefonisch besteld en toen was het geen enkel probleem.

@Paul: ben je nu al uit?
Beperkt is ook BLAAAAH. Zelfs voor systemen die meer dan 3 jaar oud zijn kunnen zelfs bepaalde onderdelen geleverd worden.

Standaard is er nu voor de inspirons 90 dagen garantie op de websitegoedkoopste configuratie!!

Ik raad sowieso een 3 jaar NBD aan. Hierbij kan een monteur aan huis komen.

Het klopt dat de inspirons de "consumenten" versie is voor de laptops.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Sjoq, onderdelen zijn meestal na een jaar niet meer te krijgen. Je kan dan bijvoorbeeld geen voeding of harddisk meer kopen, je kan hem alleen laten vervangen. Je betaalt dan voor een adapter bijvoorbeeld 95 euro excl. btw, daar komt bij dat het een gereviseerde adapter is en ook nog eens dat je max 3 maanden garantie erop hebt.

Het is schrikbarend hoe snel Dell de onderdelen van de site afsloopt. Zo is de 5160 net een paar maanden niet meer in de verkoop en er zijn al geen cd-rom drives en branders meer voor te krijgen.

Je kan ze nu niet meer kopen, alleen laten vervangen. Dus eerst troubleshooten, vervolgens een offerte tekenen voor rond de 200 euro en voila, je hebt een nieuwe cd-rom burner. Upgraden?? Nee hoor, je kan alleen nog het oorspronkelijke onderdeel bestellen. Enne, nieuw, nieuw. Refurbished uiteraard.

Ik raad overigens 3 jaar CAR aan, ik zou niet extra betalen voor die monteur, met CAR heb je hem rond 5 werkdagen weer gerepareerd terug als je een storing hebt. En ook met CAR worden toetsenborden, batterijen, harddisks enzovoorts gewoon de eerstvolgende werkdag naar je toegestuurd zodat je ze er zelf in kan zetten.

Nog zoiets, een 60 gb laptop harddrive kost 238 euro excl verzendkosten. Waar heb ik die ook alweer voor 69 euro gezien??? Ohja, bij de Mycom.

Conclusie, of je nou binnen of buiten de garantie bent, na een jaar zijn er nauwelijks meer NIEUWE onderdelen te vinden voor de notebooks. Lastig dus als je een nieuw keyboardje of batterij nodig hebt want de enige weg is nog door te bellen met technische ondersteuning.

Overigens is bij Latitude de schade beperkt. De klanten die bij de Inspiron modellen geen adapter meer kunnen bestellen verwijs ik door naar een soortgelijk systeem, "nou meneer, bestel maar de adapter voor de D505, die is er nog wel, bespaart u toch weer 50 euro".

Waar ik dus nog een paar weken zit, bijna nieuwe baan.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 28-10-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Hmmm We wijken misschien wel een beetje af, niet?
Zoals reeds gezegd heb ik bij de prijsvergelijking, voor de 2 laptops 3 jaar garantie genomen.
Dus die 400 € prijsverschil zit heb enkel in het verschil tussen 400 en 533 Mhz DDR2
en in de chassis???
Weet jij, of kan je er iets meer over teweten komen, Sjoq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb al een halfjaar de D800 en die bevalt prima. Wel zwaar maar i gebruik hem ook als vervanging voor een desktop
Pagina: 1