Opneem instellingen Fly2000TV

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:10

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sinds kort maak ik gebruik van Fly2000TV i.sm. mn Hauppage Win TV/Go

Ben op zich erg tevreden >:) Kan eindelijk zonder probleem TV kijken via mn PC.

Nou wil ik dus ook gaan opnemen, alleen heb ik een probleem die ik via de search niet tegen gekomen ben. :(

Zodra ik begin met opnemen dan wordt het beeld wat opgenomen wordt gelijk vertoond, en dan zie ik dat deze van minder kwaliteit is dan wanneer ik gewoon TV kijk.
IKk heb dan op de randen van objecten horizontale strepen.

Ik heb gemerkt dat als ik bij de opneem instelling speel met de COLOR SPACE het beeld beter of erger wordt. Maar jammer genoeg ziet het er niet uit zoals bij het TV kijken (als ik dus niet aan het opnemen ben)

Wat voor instelling kan ik het beste nemen om de mooiste resultaat te krijgen :?

Alles wordt trouwens unconpressed opgenomen.

iRacing Profile Flickr

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 20:12

Acheron

updatepack.nl

Welke versie van Fly 2000 TV gebruik je?

Probeer 2.38 RC2 eens. Bij opnemen moet je apart de deinterlace functie inschakelen. Stel de resolutie van opname in op 720x576 of 768x576. Verder zou het geen problemen moeten geven. Let op dat je PCI-bus niet al te veel bandbreedte gebruikt. Dus geen RAID of SATA uitbreidingskaarten in je systeem hangen!

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

seninha schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:06:
Sinds kort maak ik gebruik van Fly2000TV i.sm. mn Hauppage Win TV/Go

[...]
Maar jammer genoeg ziet het er niet uit zoals bij het TV kijken (als ik dus niet aan het opnemen ben)

Wat voor instelling kan ik het beste nemen om de mooiste resultaat te krijgen :?

Alles wordt trouwens unconpressed opgenomen.
*als er word opgenomen gaat het (preview)beeld naar half-PAL en word het interlaced weergegeven (CPU heeft immers andere dingen te doen)

*heb je bij "recording" deinterlace aan staan? (blend)

unconpressed 8)7 30MB/min zoek eens een lossless codec? :X

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 19-05-2005 23:21 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Die versie gebruik ik nou dus ook. Bij Color spave gebruik ik nu RGB555 , dat is vor mij de beste mar het kan volgens mij beter.

Ik maak nu gebruik van een externe deinterlace filter . deze wordt gebruikt voor alleen preview

Als ik nu dus opneem dan komt er gewoon veel ruis en verstoring in beeld. :(

Resolutie staat nu op 400x300. Wat is trouwens de resolutie op een TV :?

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
ThaHandy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:20:
*heb je bij "recording" deinterlace aan staan? (blend)

unconpressed 8)7 30MB/min zoek eens een lossless codec? :X
Ik kan nergens vinden bij recording dat ik deinterlace aan kan zetten :?

Wat het uncompressed betreft, ik doe dat omdat ik het opgenomen in mn KISS speler wil bekijken. Heb namelijk een paar codes geprobeerd (Vxid , Divx 5.1 ) maar geen een start in de speler. Als ik eerst dus uncompressed opneem en dan met Virtual Dub omzet (Xvid) dan werkt het wel.

vraag me niet hoe het komt :?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:31:

Wat het uncompressed betreft, ik doe dat omdat ik het opgenomen in mn KISS speler wil bekijken. Heb namelijk een paar codes geprobeerd (Vxid , Divx 5.1 ) maar geen een start in de speler. Als ik eerst dus uncompressed opneem en dan met Virtual Dub omzet (Xvid) dan werkt het wel.

Ik had hetzelfde probleem met mijn philips dvp-630.
Na een tijd zoeken ben ik dan terecht gekomen bij huffyuv codec. Die encodeert zonder probleem realtime op t-bird @1450 en de verkregen videobestanden zijn al heel wat kleiner dan uncompressed. Nadien zet ik ze ook met virtualdub om naar xvid.

Ik kan nu tenminste gerust wat langere opnames doen zonder mij direct zorgen te moeten maken over een volle HDD.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

seninha schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:24:
Die versie gebruik ik nou dus ook. Bij Color spave gebruik ik nu RGB555 , dat is vor mij de beste mar het kan volgens mij beter.

Ik maak nu gebruik van een externe deinterlace filter . deze wordt gebruikt voor alleen preview

Als ik nu dus opneem dan komt er gewoon veel ruis en verstoring in beeld. :(

Resolutie staat nu op 400x300. Wat is trouwens de resolutie op een TV :?
uuh PAL resolutie? :P
view:
768/720*576
deinterlace(blend) + 2xfps(voor Formule1 ideaal :P ) bobfast oid (gebruikt het al een tydje niet meer)
zoom 3% (om die zwarte randen te voorkomen)

recording
full pal
deinterlace(blend)
crop 16 aan alle kanten (dat is die 3% zoom)
audio: use internal DAC B) (dus niet via de line IN)
seninha schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:31:
[...]

Ik kan nergens vinden bij recording dat ik deinterlace aan kan zetten :?

hij is er wel :)
zoek en gei zult vinden :P
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:37:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met mijn philips dvp-630.
Na een tijd zoeken ben ik dan terecht gekomen bij huffyuv codec. Die encodeert zonder probleem realtime op t-bird @1450 en de verkregen videobestanden zijn al heel wat kleiner dan uncompressed. Nadien zet ik ze ook met virtualdub om naar xvid.

Ik kan nu tenminste gerust wat langere opnames doen zonder mij direct zorgen te moeten maken over een volle HDD.
ik heb hier PICVideoTM M-JPEG Codec v3 (shareware) voor gebruikt :)
~1,5-2MB/s en CPU vriendelijk

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 20-05-2005 00:12 ]

Pagina: 1