Ik heb een dualboot met Windows gemaakt omdat ik eens voor de lol een spelletje als FIFA 2005 wilde gaan bekijken.
Belangrijk om vooraf te weten is dat ik normaal alleen Debian Linux op mijn PC heb staan en verder niks. Alle 3D toepassingen zoals Q3A, ET, Doom 3, Tuxracer (ppracer) e.d. werken perfect! Aan de hardware ligt het dus niet.
Als ik FIFA 2005 in Windows opstart wordt mijn scherm zwart, en blijft dat.
Numlock reageert niet meer en de rest ook niet. Alleen een harde reset helpt.
Dit zelfde probleem heb ik ook als ik simpelweg van resolutie verander in XP.
Ik heb even met dxdiag getest waar hij nou over zijn nek ging en het probleem zie je weer optreden bij de Direct3D test. Meteen dat zwarte scherm weer.
Monitor lampje blijft groen, dus gaat niet op standby
specs:
Windows XP SP 2.
Monitor drivers installed.
Nieuwste Nvidia drivers (71.89)
Nieuwste DirectX (9.0c)
Video kaart: Geforce 5600 FX.
Monitor: TFT Hyundai Q17. max: 1280 x 1024 @ 75 Hz.
Ik heb ook andere versies van de Nvidia drivers geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. De monitor heeft ook gewoon als standaard plug and play monitor gedraaid maar dat wil het ook al niet doen. Misschien dat ik nog een andere DirectX versie moet proberen maar de meeste nieuwe spellen eisen dat je iig DirectX 9 installed hebt.
Het leuke is dat een spel zoals Worms 3D wel weer werkt. Misschien heeft het toch met Direct3D te maken en maakt Worms 3D hier geen gebruik van.
Ik werd er een beetje pissig om, vandaar dit topic. Waarom kan nou gewoon niet alles meteen een keer werken in Windows
Iemand nog dingetjes die ik kan bekijken en ik nu over het hoofd zie misschien?
edit:
Bij de DirectDraw fullscreen test (3e test) heb ik het probleem ook. Het lijkt dus wel dat met alles waarbij hij fullscreen moet gaan dit probleem te voorschijn komt (behalve Worms3D dan weer)...
Belangrijk om vooraf te weten is dat ik normaal alleen Debian Linux op mijn PC heb staan en verder niks. Alle 3D toepassingen zoals Q3A, ET, Doom 3, Tuxracer (ppracer) e.d. werken perfect! Aan de hardware ligt het dus niet.
Als ik FIFA 2005 in Windows opstart wordt mijn scherm zwart, en blijft dat.
Numlock reageert niet meer en de rest ook niet. Alleen een harde reset helpt.
Dit zelfde probleem heb ik ook als ik simpelweg van resolutie verander in XP.
Ik heb even met dxdiag getest waar hij nou over zijn nek ging en het probleem zie je weer optreden bij de Direct3D test. Meteen dat zwarte scherm weer.
Monitor lampje blijft groen, dus gaat niet op standby
specs:
Windows XP SP 2.
Monitor drivers installed.
Nieuwste Nvidia drivers (71.89)
Nieuwste DirectX (9.0c)
Video kaart: Geforce 5600 FX.
Monitor: TFT Hyundai Q17. max: 1280 x 1024 @ 75 Hz.
Ik heb ook andere versies van de Nvidia drivers geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. De monitor heeft ook gewoon als standaard plug and play monitor gedraaid maar dat wil het ook al niet doen. Misschien dat ik nog een andere DirectX versie moet proberen maar de meeste nieuwe spellen eisen dat je iig DirectX 9 installed hebt.
Het leuke is dat een spel zoals Worms 3D wel weer werkt. Misschien heeft het toch met Direct3D te maken en maakt Worms 3D hier geen gebruik van.
Ik werd er een beetje pissig om, vandaar dit topic. Waarom kan nou gewoon niet alles meteen een keer werken in Windows
Iemand nog dingetjes die ik kan bekijken en ik nu over het hoofd zie misschien?
edit:
Bij de DirectDraw fullscreen test (3e test) heb ik het probleem ook. Het lijkt dus wel dat met alles waarbij hij fullscreen moet gaan dit probleem te voorschijn komt (behalve Worms3D dan weer)...
[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 20-05-2005 09:13 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein