Toon posts:

Na herinstallatie wil PIII-450 MHz niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn buurman probeer ik zijn ietwat oude pc opnieuw te installeren.
Hij heeft er net nieuwe geheugen bij geprikt en er stond win98SE op.
Omdat win98SE zijn SiteCom wireless netwerk card niet goed configureerde (werd wel gedetecteerd) stelde ik voor om win98SE opnieuw te installeren.

Eerst wat configuratiegegevens:
Pentium 3
450 MHz processor
1*64MB en 2*128MB (nieuw) RAM
HDisk van 4 GB
CD-Rom/rewriter
Verder een Creative Geluidskaart
de eerder genoemde SiteCom wireless network card
en een speciaal ISA-kaart voor de communicatie met zijn ventilatoren, voermachines en weegunits in zijn kippenschuren (deze kaart werkt met het ILT-protocol, zegt mij verder ook niets ;))

Omdat ook de laatst genoemde kaart problemen bleef geven in win98SE heb ik dat geprobeerd op te lossen, daarvoor moest ik uiteraard meerdere malen rebooten en nu wil die niet meer door booten.

Ik krijg het 'normale' boot scherm met de processor instellingen en de PCI-configuratie.
Vervolgens komt hij bij:

Verifying DMI Pool Data ...
En verder gebeurt er niets.
Ik heb er al een opstartfloppy in maar daar komt hij niet eens aan toe.

Ik heb in de BIOS al gekeken maar daar kan ik ook niet raars vinden. Ik heb de defaults al geladen maar zonder succes.
Ik heb ook al de CMOS geleegd via de jumper op het moederbord en het batterijtje er even uit gehad, maar zonder succes.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet?

Ik heb trouwens in de BIOS
HDD S.M.A.R.T. capability op disabled staan. Wat is dit eigenlijk?

Uiteraard heb ik inmiddels alle overbodige kaarten (geluidskaart, wireless, localTalk) eruit gehaald.

Hopelijk heeft iemand een suggestie zodat ik weer kan booten en dan win2000 erop kan installeren.

Met vriendelijke groet,

Paul

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:01 . Reden: Iets vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

smart is sinds een tijdje op elke moederbord en harde schijf ingebouwd. tis een soort zelftest van de schijf en als er problemen met de schijf zijn wordt dat aan het begin in de bios duidelijk gemaakt, zodat je op tijd de schijf vervangt.

maar helaas heb ik geen antwoord op je vraag, wordt het geheugen goed geteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na verder zoeken vond ik op tweakers:

Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.

Dat ga ik vanavond eerst eens proberen.

Overigens wordt het geheugen wel goed geteld.

Is het overigens handig om SMART te enabelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 09:12 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uitleg over SMART vind je in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers ;)
SMART kan nuttig zijn, maar is niet noodzakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 20-05-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen bezig om de pc aan de praat te krijgen maar zonder succes.

Ik heb het geprobeerd door de BOIS te resetten door de batterij er uit te halen en de jumper te verplaatsen.
Ik heb alle ide-kabels van het moederbord losgehaald, de BIOS en Setup defaults geladen vervolgens opnieuw gestart tot na de memory check. Vervolgens weer pc uit. Kabels erin, in de bios de Prim. master op auto en LBa gezet en weer opnieuw pc gestart.
Ook heb ik het geprobeerd door de internal en external CPU cache uit te schakelen,
maar .....

Ik kom geen stap verder. De pc wil niet verder lopen dan
Verifying DMI Pool Data ...

Betekent dit nu dt mijn moederbord is overleden??
Is het probleem opgelost als ik een ander moederbord regel of kunnen er nog meer problemen zijn?