Voor mijn buurman probeer ik zijn ietwat oude pc opnieuw te installeren.
Hij heeft er net nieuwe geheugen bij geprikt en er stond win98SE op.
Omdat win98SE zijn SiteCom wireless netwerk card niet goed configureerde (werd wel gedetecteerd) stelde ik voor om win98SE opnieuw te installeren.
Eerst wat configuratiegegevens:
Pentium 3
450 MHz processor
1*64MB en 2*128MB (nieuw) RAM
HDisk van 4 GB
CD-Rom/rewriter
Verder een Creative Geluidskaart
de eerder genoemde SiteCom wireless network card
en een speciaal ISA-kaart voor de communicatie met zijn ventilatoren, voermachines en weegunits in zijn kippenschuren (deze kaart werkt met het ILT-protocol, zegt mij verder ook niets
)
Omdat ook de laatst genoemde kaart problemen bleef geven in win98SE heb ik dat geprobeerd op te lossen, daarvoor moest ik uiteraard meerdere malen rebooten en nu wil die niet meer door booten.
Ik krijg het 'normale' boot scherm met de processor instellingen en de PCI-configuratie.
Vervolgens komt hij bij:
Verifying DMI Pool Data ...
En verder gebeurt er niets.
Ik heb er al een opstartfloppy in maar daar komt hij niet eens aan toe.
Ik heb in de BIOS al gekeken maar daar kan ik ook niet raars vinden. Ik heb de defaults al geladen maar zonder succes.
Ik heb ook al de CMOS geleegd via de jumper op het moederbord en het batterijtje er even uit gehad, maar zonder succes.
Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet?
Ik heb trouwens in de BIOS
HDD S.M.A.R.T. capability op disabled staan. Wat is dit eigenlijk?
Uiteraard heb ik inmiddels alle overbodige kaarten (geluidskaart, wireless, localTalk) eruit gehaald.
Hopelijk heeft iemand een suggestie zodat ik weer kan booten en dan win2000 erop kan installeren.
Met vriendelijke groet,
Paul
Hij heeft er net nieuwe geheugen bij geprikt en er stond win98SE op.
Omdat win98SE zijn SiteCom wireless netwerk card niet goed configureerde (werd wel gedetecteerd) stelde ik voor om win98SE opnieuw te installeren.
Eerst wat configuratiegegevens:
Pentium 3
450 MHz processor
1*64MB en 2*128MB (nieuw) RAM
HDisk van 4 GB
CD-Rom/rewriter
Verder een Creative Geluidskaart
de eerder genoemde SiteCom wireless network card
en een speciaal ISA-kaart voor de communicatie met zijn ventilatoren, voermachines en weegunits in zijn kippenschuren (deze kaart werkt met het ILT-protocol, zegt mij verder ook niets
Omdat ook de laatst genoemde kaart problemen bleef geven in win98SE heb ik dat geprobeerd op te lossen, daarvoor moest ik uiteraard meerdere malen rebooten en nu wil die niet meer door booten.
Ik krijg het 'normale' boot scherm met de processor instellingen en de PCI-configuratie.
Vervolgens komt hij bij:
Verifying DMI Pool Data ...
En verder gebeurt er niets.
Ik heb er al een opstartfloppy in maar daar komt hij niet eens aan toe.
Ik heb in de BIOS al gekeken maar daar kan ik ook niet raars vinden. Ik heb de defaults al geladen maar zonder succes.
Ik heb ook al de CMOS geleegd via de jumper op het moederbord en het batterijtje er even uit gehad, maar zonder succes.
Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet?
Ik heb trouwens in de BIOS
HDD S.M.A.R.T. capability op disabled staan. Wat is dit eigenlijk?
Uiteraard heb ik inmiddels alle overbodige kaarten (geluidskaart, wireless, localTalk) eruit gehaald.
Hopelijk heeft iemand een suggestie zodat ik weer kan booten en dan win2000 erop kan installeren.
Met vriendelijke groet,
Paul
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:01 . Reden: Iets vergeten. ]