Conceptronic 54 mbps draadloos werkt niet toppie

Pagina: 1
Acties:

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb aan me zus voor in de meterkast een draadloos routertje gegeven zodat ze met de computer boven gewoon kan internetten zonder dat er draadjes hoeven te worden getrokken. Maar ja dat is even niet terzake;

Ik heb dus een conceptronic 54 mbps routertje neergezet, en daar had ze zelf op aanraden van de verkoper een usb draadloos dingetje bijgekocht. Ook van conceptronic. Nu wil alleen het geval, boven is er ongeveer 35% bereik terwijl het nog geen 10 meter van de meterkast vandaan is. (Het is wel een nieuw huis, dus ja, zal wel weer extra goed geisoleerd zijn). Op zich zou het dan toch gewoon moeten werken? Als ik het routertje in de kamer ernaast zet is het bereik wel gewoon ineens 90/100% en kan je ook gewoon internetten en de settings van het routertje opvragen.

Als de router nou in de meterkast staat dan heeft ie vaak moeite met het verkrijgen van een ip via de dhcp server. Maar zelfs als ie wel een ip heeft gehad dan kan je niet de settings van het routertje opvragen. Ook is er geen internet, helaas. Terug naar de winkel, router vervangen, zelfde probleem. Nou denk ik zelf natuurlijk, het usb dongletje is gewoon te zwak, maar dat zou toch niet mogen? Ook het signaal moet genoeg zijn aangezien ik met zwakkere signalen heb gewerkt. Hoop hier eigenlijk een oplossing te vinden. Heb geen zin om hun geld te laten besteden aan een inbouw kaartje als het niet helpt.

Verwijderd

Kun je de router wel pingen? Zo ja, wat zijn de timings?

Overigens wil een goed bereik nog niet zeggen dat de kwaliteit ook goed is.

• mtlife
router is dan ook niet meer te pingen, maar toch kan hij soms nog wel de dhcp server vinden? Vind het maar raar.

Is zo'n usb dongle nou net zo goed als een inbouw kaartje met antenne of niet? of kan je beter een zn inbouw kaartje hbben?

• mtlife
eine skop

• mtlife
iemand moet toch wel wat weten?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem wie kan ons helpen 8)7 8)7

Heb zelfs een keer bij een klant een Belkin router geplaats met een Conceptronic USB in een laptop. Dit werkte perfect zonder problemen. Dus probleem ligt volgens mij in de router.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 18:16 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27

DefLite

Why so serious?

je kan mischien proberen om nog een acces pint er bij te plaatsen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

Conceptronic is nou niet bepaald goed spul he :)

35% voor 10 meter een kamer erboven is voor dit merk en gezien de betonnen muren enz. best te doen.
Pagina: 1