[Samsung SP1614C] Boot constant opnieuw

Pagina: 1
Acties:

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb twee SP1614C Samsung's van 160GB SATA. Maar nu heeft één van de twee het probleem dat hij indien aangesloten ervoor zorgt dat de PC blijft booten.

Krijg hem dus niet geformatteerd in windows. HDD is 4 maanden oud. BIOS ziet de schijf wel gewoon. Gisteren heb ik nog chkdsk G: /r gedaan.

Heeft er iemand toevallig een oplossing voor dit probleem.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Sjee.. "de pc blijft booten"

Systeem specs?

Formatteer hem anders gewoon even met de windows cd.. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Race Eend op 19-05-2005 21:09 ]

• Jeroennl
AMD 64 3400+
ASUS K8NE-Deluxe.
1GB intern Apacer.
En nog een SP1614C.
Leadtek 6800LE.

Bij deze.

Helaas werkt niet krijg een blauw scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroennl op 19-05-2005 21:12 ]

• Race Eend
Hmm, hoe zit het met je geheugen.

Memtest86 al eens gedraaid? Lijkt erop dat er meer aan de hand is.
En alleen met 1 schijf eraan, even de andere samsung los (en van het stroom).

Wat voor voeding heb je?

• Jeroennl
Memtest geen errors, 3 dagen terug nog gedaan. Met alleen de schijf die de kuren heeft blijft hij een blauw scherm geven.

• Race Eend
Nogmaals mijn vraag. wat voor voeding heb je..

Wees eens wat uitgebreider.. anders kan ik (en de anderen die dit lezen, die niet eens reageren omdat je zo weinig info geeft), je niet helpen.

Als je 1 schijf aansluit, de andere volledig ontkoppeld, kan je dan windows setup starten? Op die kabels die andere hcc aansluit, -> werkt dat dan nog niet goed, dan is je 2e hdd gewoon stuk en moet je even garantie gaan claimen.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Misschien interessant om eerst naar de (smart)status van je HD te kijken. Samsung heeft hiervoor zelf ook een tooltje genaamd hutil. Deze draait onder dos van b.v. een floppy. Of lukt dat ook niet met aangesloten schijf?

[ Voor 31% gewijzigd door A_L op 19-05-2005 22:33 . Reden: verkeerde naam tooltje & betere link ]

• Jeroennl
Oke bij deze.

Ik heb een Enermax voeding van 420W.

Met alleen de schijf aangesloten die problemen geeft treed het volgende op als ik de windows cd erin leg. Hij staart mooi de cd op begint allerlei drivers te laden. Op het moment dat dit klaar is begint links boven even een - te knipperen en dan wordt het scherm blauw. Met een plug en play error. De HDD is dan aangesloten op de connectors van de HDD die geen problemen geeft.

Als ik ook mijn HDD erin heb waar windows opstaat start hij op. Maar dan krijg ik het schermpje om voor veilige modus of normaal opstarten te kiezen. Ongeacht mijn keuze start hij dan weer opnieuw op en dit blijft zo doorgaan.

Ik heb de werkende HDD ook al op de connectors van de nie twerkende HDD aangesloten dit kan het dus ook niet zijn.

Hopelijk verklaar ik mijn probleem hier wat meer mee.

• Jeroennl
A_L schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:30:
Misschien interessant om eerst naar de (smart)status van je HD te kijken. Samsung heeft hiervoor zelf ook een tooltje genaamd hutil. Deze draait onder dos van b.v. een floppy. Of lukt dat ook niet met aangesloten schijf?
Hmm hij scanned wel naar HDD's maar op de IDE's hij ziet mijn SATA's niet dan. Zie hier ook niet 123 iets over staan bij samsung.

Het enigste wat ik vond; http://www.samsung.com/Pr...s_20050422_0000115204.htm maar aangezien ik bij de windows install ook nooit extra drivers hebt gebruikt voor mijn HDD's neem ik aan dat die nu ook niet nodig zijn. In de BIOS zie ik de HDD ook gewoon staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroennl op 19-05-2005 23:07 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Je hebt gelijk, even hier gecontroleerd en hij pakt inderdaad ook geen sata-drives. Mijn fout.

Maar de Hitachi Drive Fitness Tool pakt wel sata drives en kan deze ook testen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Gaat de Windows XP setup wel verder met alleen de andere schijf aangesloten?

• Jeroennl
Lekkere Kwal schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:32:
Gaat de Windows XP setup wel verder met alleen de andere schijf aangesloten?
Ja :).

Zou ik daar ook mee kunnen formatteren? Met de hitachi versie dan.

[ Voor 75% gewijzigd door Jeroennl op 19-05-2005 23:33 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Jeroennl schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:33:
[...]

Ja :).

Zou ik daar ook mee kunnen formatteren? Met de hitachi versie dan.
Waarom niet :) Ik denk toch echt dat je schijf kapot is aangezien de pc het dus wel goed doet met de Hitachi.

• Jeroennl
Jep dat zal helaas het geval zijn. Krijg ook bij de Advanced Test een heerlijke PIEP. Oop 0x116000(18219008).
Pagina: 1