Toon posts:

programmatje om HDD uit/aan te leggen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Na ellendig zoeken op GOT en google helaas niets degelijks gevonden. Het is de bedoeling dat ik één van m'n Maxtor schijven kan volledig stil leggen via de software. Je kunt uiteraard zorgen dat die HDD via windows uitgeschakeld wordt in slaapmodus maar in no time wordt deze weer door windows ingeschakeld bij zoekopdrachten ed.

Iemand enig id dus of er een progje bestaat waarmee je de HDD effectief kunt uit (en aan) zetten.
Het boeit niet om steeds de stroomkabel in/uit te steken van de HDD of een relais ofzo te bouwen.

Heb een tread gevonden op GOT die hierover handelde van lang geleden maar niets bruikbaars helaas.. Progje voor HD disablen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? O-)

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Je kan dit in energiebeheer bij XP instellen. :)
even lezen :P

helaas niets kunnen vinden, ik doe dit via windows, werkt perfect voor mij

[ Voor 114% gewijzigd door Koekje op 21-05-2005 12:38 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

hdparm -Z /dev/hda :+

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vrees ervoor, ik ben hier ook al een hele tijd naar op zoek geweest.
Ik had hier zelf op got nog een andere draad gevonden waar een programma werd gezegd waarmee het ging, maar helaas is het een shareware proggy en is de maker al meer dan 2 jaar van het internet verdwenen (het was dus een oude draad :) ). Er was nog ergens een trial te vinden, maar die kloeg dat die onmiddellijk moest worden geregistreerd, en dat lukt niet meer echt :( De naam van het programma ben ik trouwens vergeten ;-)
In linux heb ik wel mensen het al met 1 commando eenvoudig weten doen, dus het gaat wel...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
hdparm onder Windows? Niet verder gelezen dan de titel? Het is een flauwe grap in ieder geval :|

Heeft het geen nut om in schijfbeheer de partities op die schijf uit te schakelen? Dan kunnen ze niet meer worden aangesproken en zou hij in theorie uit moeten blijven, mits je dat ingesteld hebt in energiebeheer.

[ Voor 34% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-05-2005 12:45 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als het een sata schijf is, zou je hem in een removable tray kunnen gooien, even softwarematig ontkoppelen en dan uitzetten :) (I know is niet echt softwarematig)

[ Voor 13% gewijzigd door blobber op 21-05-2005 13:04 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1