Toon posts:

Toegangsmachtiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik dacht even snel een netwerkverbinding te maken tussen mijn laptop en pc, dit viel echter tegen.

Ik kan via mijn pc wel op de harde schijf van de laptop maar andersom niet.

En dat terwijl de bestanden op mijn pc zijn geshared en de werkgroepen ip en dergelijke kloppen. Ook heb ik de firewalls uitstaan dus daar kan het allemaal niet aan liggen.

BTW ik heb om mijn pc wel norton anti virus staan maar deze heb ik even uitgezet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Welke operating systemen worden er gebruikt!

There is no place like ::1

Verwijderd

misschien is het handig om te vermelden wat voor windows je draait.. overigens is dit ook wel in de FAQ te vinden ;)

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Poeh,

Goh,

Weten wij ook niet hoor... Al gekeken in de faq's?

Misschien weet je ons wel de besturingssystemen te vertellen of is dat te veel moeite......

Modbreak:Check je mail.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het OS is op beide computers XP en ik heb de hele FAQ gelezen maar daar zie ik mijn probleem toch echt niet tussen.

Ik heb ook nog op andere forums gekeken en daar zag ik wel veel van dezelfde problemen als ik nu heb en dat is steeds deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R7SL889LP2HX

Het probleem zit hem dus in de instelling van mijn PC waartoe ik met mijn Laptop geen toegang krijg.
Toch zijn de partitie gedeeld, maar ook heb ik in computerbeheer bij lokale gebruikers alles aangezet.

Verwijderd

Home ? Pro ? SP1 ? SP2 ? Firewall aan ?

m.a.w. geef ff volledige info

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 07:11:
[...]

Home ? Pro ? SP1 ? SP2 ? Firewall aan ?

m.a.w. geef ff volledige info
Zoals gezegd heb ik geen firewalls aanstaan, het besturingsysteem is op beide computers Pro met SP1.

Het probleem zit hem niet in de verbinding, ik zie beide computers namelijk wel bij de werkgroepen staan. En ook heb ik toegang tot internet via het netwerk.

Het ligt dus aan de toegangsmachtiging, terwijl ik gast accounts heb ingeschakeld en de partities heb gedeeld. Ook heb ik in computerbeheer bij lokale gebruikers en groepen alles aangezet.

Mijn vraag is dus wat zie ik over het hoofd waardoor ik geen toestemming krijg tot de bestanden?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Was je al ingelogd (geweest) toen je nog wat veranderd hebt aan de instellingen/machtigingen?

Anders moet je op de machine waar het niet lukt even naar cd command-prompt gaan en
net use /delete *
uitvoeren en dan opnieuw proberen

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 14:58
Guest account aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja is gebeurd

Verwijderd

probeer eens
- net use \\andere pc /del
- net use \\andere pc /user:administrator
geef password in..

probeer je verbinding te leggen.. zorg dat je op beide pc's een administrator account hebt met een wachtwoord.
Systeembeveiligingsbeleid kan blanco passwords weigeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:58:
probeer eens
- net use \\andere pc /del
- net use \\andere pc /user:administrator
geef password in..

probeer je verbinding te leggen.. zorg dat je op beide pc's een administrator account hebt met een wachtwoord.
Systeembeveiligingsbeleid kan blanco passwords weigeren ;)
Helaas maar het werkt niet, hij krijgt de andere pc niet gevonden. Ook als ik alleen net use in typ zegt hij dat hij de newerknaam niet kan vinden. (Systeemfout 67)

Wat zou dit te betekenen hebben, want in netwerklocaties zie ik ze wel staan?

Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Na een weekend klooien, nog steeds geen vooruitgang. Ik snap er echt helemaal niets meer van.

In CMD geeft hij aan dat iedereen toegang heeft tot het netwerk maar in XP zelf begint hij over toegangsmachtiging te zeuren en dat terwijl firewall en alles uitstaan.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22
wat gebeurt er als je:

net use \\<ip van andere bak>\c$ invult ?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=823659

Ofwel in het kort : een policy die toegang via het netwerk tegenhoudt.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:47:
wat gebeurt er als je:

net use \\<ip van andere bak>\c$ invult ?
Ik heb vanalles uitgeprobeerd m.b.v. CMD en hier kwam uit dat ie ook hier de beide pc zag. Alleen werkte het invullen van de ip niet en kreeg ik een foutmelding dat deze syntax niet bestond.

Maar volgensmij blokkeerd er iets de toegang tot de pc want vandaag werkte een verbinding tussen mijn laptop en een andere laptop perfect.

Het zou dus aan de pc moeten liggen, of zou er ook iets mis kunnen zijn met de kabel.

BTW de kabel die ik gebruik is een UTP straight kabel.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:52:
[...]
Maar volgensmij blokkeerd er iets de toegang tot de pc want vandaag werkte een verbinding tussen mijn laptop en een andere laptop perfect.
En wat staat er precies één post boven ?
Een opmerking over een policy die de toegang vanaf het netwerk blokkeert.

Je *zou* daar natuurlijk ook even naar kunnen kijken...... 8)7

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1