Toon posts:

[XP pro] installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
quote:
Kroetsjov schreef op donderdag 21 maart 2002 @ 18:50:
Ik probeer winxp te installeren op een nieuw systeempje (Shuttle SV-25); maar krijg bij installatie de volgende error:

The file usbohci.sys is corrupted.
Press any key to continue.

(en dan is setup failed en mag ik herstarten)

kan iemand mij vertellen wat deze error inhoud (ik neem aan dat mijn cd gewoon goed is aangezien ik er vorige week ook een install mee heb gedaan).

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik krijg dit bericht ook. Ik wilde XP opnieuw installeren, maar hij gaf dus deze foutmelding aan. Toen heb ik maar m'n C: in dos geformateerd, maar daarna nogsteeds dezelfde foutmelding. Toen heb ik op internet gezocht naar de oplossing en kwam zo bij dit topic uit.

Ik heb geprobeerd de i386 map te kopieeren naar c:, maar dan geeft hij na (ongeveer) 300 bestanden een foutmelding. Ik heb daarna i386\winnt.exe gestart, en die doet het wel, maar bij het kopieeren zegt hij bij een aantal bestanden een foutmelding. O.a bij usetup.exe. Die moest ik dus overslaan. Toen hij eindelijk klaar was, moest hij opnieuw opstarten en de setup starten; Dezelfde foutmelding, maakt niet uit of ik hem van cdrom of c: start.

Kan iemand mij misschien helpen?!

Alvast bedankt.

p.s: ik gebruik deze XP cdrom altijd en nooit problemen, ook de cdrom speler is nog helemaal goed.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 14:15
En toch lijkt het mij een beschadigde CD-Rom. Het feit dat hij het vorige week nog deed heeft daar niets mee te maken. Uiteindelijk heeft elke beschadigde CD het ooit weleens gedaan ;) Daarnaast zijn ze kapot voor je het weet. Dus dat hij het x aantal dagen nog deed is geen garantie!

En het feit dat je ook de i386 map niet naar je HDD kan kopieren zonder foutmeldingen lijkt mij alleen te bevestigen dat er iets niet goed is aan de CD. Probeer het kopieren voor de zekerheid nog eens op een andere PC. Doet hij het daar wel, controleer dan de CD-Rom. Zelfde foutmeldingen, dan is je CD stuk ben ik bang...

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Ja of brak geheugen/ hardware conflict

Specs

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 18:33

pim

Ik heb het probleem ook...

Net stopte ik hem erin, en vroeg Windows of ik XP wilde installeren.. Ik kon niet op Enter drukken, want ik was vergeten het toetsenbord aan te sluiten..
Toetsenbord aangesloten, gereset, en nu krijg ik deze error.. :/

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03 09:04

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

deze meldingen krijg je inderdaad ook vaak met slecht geheugen,
effe memtest86 draaien :)

[ Voor 39% gewijzigd door DaaNium op 04-01-2007 22:46 . Reden: ik had 'n zins opmaak van een aardappel :P ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 18:33

pim

Mijn huisgenoot had een complete pc(zonder xp) besteld bij Gistron.. + een dvdbrander.. Nu zit er een dvdspeler in plus een speler&brander Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

En op die nieuwe brander doet doet de installatie cd het niet, maar op de lezer die er al in zat wel!

Opgelost! :)
Pagina: 1