bitcomet high cpu load

Pagina: 1
Acties:

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 15:45
Hi, ik heb de search hier gebruikt en tevens bij google, maar ik schijn geen relevante hits te vinden. Op de forum van bitcomet worden een aantal oplossingen voorgedragen, maar die helpen bij mij niet. De laatste tijd (sinds 3 weken) heeft bitcomet soms een hele hoge cpu load. Rond de 90-99%. Daarna is het weer normaal en reageert het programma ook weer.
Ik dacht eerst dat het aan de virusscanner ligt (symantec antivirus 10), maar bij deze heb ik de betreffende folders al ge-exclude. Daar scant de antivirus niet meer.
Via de forum van bitcomet heb ik ook gevonden dat het uitzetten van ip filter een hoop kan schelen. Heeft bij mij niks geholpen...
De snelheid van bitcomet is trouwens ook gedaald, van 250+ kb/s tot rond de 90/100kb/s, maar dit kan liggen aan de trackers/seeders.

Overige info:
os - win xp pro
cpu - amd64 3000+
ram - 1 GB DDR400
HD - 2x 200GB SATA

aan de hardware kan het niet liggen denk ik, want als bitcomet niet draait, ondervind ik niet een dergelijk probleem. Hopelijk heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt of weten jullie een oplossing.

(btw, de poorten 6881-6889 en de listeningport 14duizendnogwat heb ik doorgesluisd naar ip van mijn pc, weet niet of dit relevante info is :P)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Mouki_9
kikje......

hmmmm echt niemand die dezelfde problemen heeft?
...... een format zit er dan aan te komen als er niemand reageert.......

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Heb je het probleem ook met andere bittorrent-clients, probeer anders een Azureus ofzo.. :)...

• Mouki_9
ik heb juist gehoord dat azereus het probleem had van hoge cpu load
en voorheen had ik het probleem met bitcomet nooit

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:24

vr6-only

Blub Blub

azureus vraagt meer geheugen omdat die met java werkt meende ik
maar ik draai azureus en niets aan de hand hoor op me celeron 2.4
en p4 3.2 en amd64 3500+

probeer anders bitspirit als azureus je niet bevalt maar houd er rekening mee
dat vele bittorrent trackers: bitcomet, bitlord,bitspirit etc blokkeren om een of andere
reden :? en tot nu toe stond azureus er niet bij :) tenminste bij de trackers die ik gebruik niet _/-\o_

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Ik zal je zeggen hoe het komt, ik had het zelf namelijk ook...

Oorzaak: een hele waslijst van 40-50 downloads/uploads geeft je systeem een hoop werk, verwijder de taken die op 100% staan (of iig de taken waar toch al genoeg seeds voor zijn om het bittorrent principe te handhaven :Y) )

Laat me horen of het je gelukt is, anders heb ik nog een oplossing en dat is in taakbeheer de prioriteit van bitcomet.exe op laag te zetten (alhoewel dit niet superveel uithaald).

Bitcomet kan namelijk ook op een amd 300mhz draaien, dus op een 3000+ zeker ;)

edit: Maximum peers kan je ook nog instellen, hier wordt je download wel langzamer van.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 09:54 ]

Pagina: 1