Toon posts:

[PHP] smileys in gastenboek werken niet correct

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Volgende... ik heb een gastenboek op een site gezet. De smiley die erin stonden vervangen door GOT/Fok Smileys.En netjes gerenamed. Smiley :D is bv code 1650. Nu heb ik dit natuurlijk ook in de source netjes aangepast.

$text = str_replace(":D","[img]smilies/1650.gif></img[/img]",$text);

Alleen nu blijkt dus,als ik in het gastenboek simpel weg op de :D klik,krijg ik de smiley code van de :? .
Ik geloof dat ik de source wel 10x heb verandert,de smileys opnieuw heb gerenamed,weer de source heb aangepast,en alles opnieuw heb upgeload. En niks helpt. Ik heb de source laten bekijken door nog iemand,en volgens hem moet het ook gewoon werken. Vraag is,waarom werkt het dan niet :{

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
uhm, goeie vraag ?

post is wat code? wij kunnen niet raden wat er mis is als je alleen uitlegd wat er gebeurd.. Post wat php code met de functies die je gebruikt, en waar de fout in zit

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
Dat lijkt me aan je javascript liggen, of post je hele code eens...

|>

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49

BM

Admin Softe Goederen
Zit er niet iets fout in je javascript functie die je gebruikt om die smilie code in het textvak te zetten?

Als je de code zelf intik, werkt ie dan wel goed?

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het klikken op de smiley heeft niets te maken met je PHP, dat gebeurt waarschijnlijk via een Javscript functie, daar moet je dan gewoon :? vervangen door :D

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
het gare is dus,dat het 1.5 uur gelee wel werkte. Het enige wat ik heb gedaan is een nieuwe string toevoegen voor een nieuwe smiley :{ Toen was die code dus fucked up. Code in orginele staat herstelt,en nu doettie het nog steeds niet. En nee,als ik het zelf intik doet ie het dus ook niet.

Complete code :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
function set_smilies (&$text) {
  $text = str_replace(":D","[img]smilies/1650.gif></img>",$text);
[/img]</img>",$text);
  $text = str_replace(":)","[img]smilies/1660.gif></img>",$text);
[/img]</img>",$text);
  $text = str_replace(":$","[img]smilies/1670.gif></img>",$text);
[/img]</img>",$text);
  $text = str_replace(":{","[img]smilies/1680.gif></img>",$text);
[/img]</img>",$text);
  $text = nl2br($text);
}

function show_ubb () {
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':D';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1650.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':?';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1655.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+='8)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1660.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+='8|';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1665.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':(';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1670.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':S';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1675.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':O';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1680.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1685.gif[/img]</img></a>";
}
?>

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:56:
Het klikken op de smiley heeft niets te maken met je PHP, dat gebeurt waarschijnlijk via een Javscript functie, daar moet je dan gewoon :? vervangen door :D
Daar heb ik dus helemaal niet aangezeten.Ik heb lopen stoeien met die ubb code.Verder heb ik niet aan een code gezeten.Laat staan aan javascript

• simon
  • Laatst online: 06-05 09:17
Misschien kloppen je nummers niet. Nummers hiervoor zuigen ook...

Verder is je image html über brak

Voor html 4:
[img]"bladiebla"[/img]

Voor xhtml
[img]"bladiebla"[/img]

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:59:
Misschien kloppen je nummers niet. Nummers hiervoor zuigen ook...

Verder is je image html über brak

Voor html 4:
[img]"bladiebla"[/img]

Voor xhtml
[img]"bladiebla"[/img]
Ik was dr ook nog niet klaar mee :P En mn nrs kloppen wel degelijk. Ik heb het 17x ofzo opnieuw gedaan. :D is ook daadwerkelijk 1650

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je nummers kloppen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik dus net dit :

code:
1
$text = str_replace(":)","[img]smilies/1660.gif></img>",$text);

code:
1
echo[/img][img]smilies/1660.gif[/img]</img></a> ";

Zou het daar aan liggen? *aangaat passen.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de smileys uploaden ofzo? :{

En onderstaande post van mij : Daar ligt het dus niet aan

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
:), is dat nou 1660 of 1685 :?
echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/[b]1685[/b].gif[/img]</img></a>";

[ Voor 78% gewijzigd door Ultra op 19-05-2005 20:13 . Reden: nog explicieter? ]

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
$text = str_replace(":)","[img]smilies/1660.gif></img[/img]",$text);

1660 dus

1685 is :Y)

code:
1
 $text = str_replace(":Y)","[img]smilies/1685.gif></img[/img]",$text);

• PierreAronnax
  • Niet online
Ja?
code:
1
echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1685.gif[/img]</img></a>";

Als ik jou code zie zouden :D en :? juist als énige moeten werken...

[ Voor 18% gewijzigd door PierreAronnax op 19-05-2005 20:15 ]

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Verwijderd

Topicstarter
PierreAronnax schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:13:
[...]

Ja?
code:
1

Als ik jou code zouden :D en :? juist als énige moeten werken...
aangepast. Al een paar posts naar boven :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
}

function show_ubb () {
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':D';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1650.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':?';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1655.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1660.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=';)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1665.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':$';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1670.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+='}:|';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1675.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':{';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1680.gif[/img]</img></a> ";
  echo "<A class=nodec href=# onClick=document.gastenboek.bericht.value+=':Y)';document.gastenboek.bericht.focus();return false;>[img]smilies/1685.gif[/img]</img></a> ";
}
?>

helpt dus niet

en zelfs die werken niet

Verwijderd

Topicstarter
oeh. Alleen de 1ste 2 werken nog niet.Geen idee hoe het komt.De rest werkt wel :{

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:17:
oeh. Alleen de 1ste 2 werken nog niet.Geen idee hoe het komt.De rest werkt wel :{
Fixed! :D Ik had idd benee de code's niet helemaal goed staan.Alles lijkt nu te werken. Toch bedankt voor de reacties :*

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, finito. Om te beginnen is dit een Javascript probleem dat niets met PHP te maken heeft, en hoort derhalve in Webdesign & Graphics, maar ook daar zullen ze niet al te blij worden van een topic als dit. Een erg magere topicstart, en bovendien gewoon als fout hebben dat een paar nummers niet kloppen (neem dan ook fatsoenlijke namen! ;)), dat is iets wat we niet graag zien op GoT. Debuggen mag je zelf doen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.