VPN client met Multikabel

Pagina: 1
Acties:

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Mijn vriendin heeft een VPN client die ze nodig voor haar studie.
Eenmaal geinstalleerd op haar computer met Windows XP doet de internet aansluiting ( Multikabel ) het dus niet meer, als ik op Internet Explorer druk geeft hij de gebruikelijke melding aan dat hij geen verbinding kan vinden. Ik heb echt alle instellingen nagekeken maar ik kan echt totaal niks vinden.
Google levert niks, computerfora zijn ook niet echt duidelijk. Wie heeft er tips?

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:42
Externe gateway uitgeschakeld ???
maak eens een vpn verbinding en doe dan: ipconfig /all
daarin kun je zien of de gateway voor de vpn ingesteld staat of niet.

vindt je overigens bij geavanceerd onder tcp/ip configuratie van je vpn verbinding

/dev/null

Verwijderd

Probeer es de MTU size te verkleinen, met bijv. DRTCP

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En dit doet wat in OFF?

OFF > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Hallo,

Het is natuurlijk niet zo gek dat wanneer je een vpn tunnel hebt opgezet je geen webpaginas kan bekijken.

Wanneer de vpnclient geen optie aanbied als " allow local lan " zal je met de pc waarop de vpn client draait geen verbinding kunnen maken anders dan naar het netwerk waarmee je met de vpn client bent verbonden.

Wanneer dit netwerk geen internet uplink aanbiedt zal je dus niet kunnen internetten wanneer er een vpn verbinding is opgezet.

Mischien biedt het netwerk nog een internet uplink via proxy ?

mvgr,

Ojee

Ojee.