probleem : Ik heb hier twee logitech cordless joypads, allemaal perfect. Maar nu het probleem, ze hebben allebei dezelfde naam. In spellen enzo is het nu vrij lastig om te zien welke je nu moet hebben .... erg irritant. in het control panel en register kan ik niks vinden om dit te doen. Weet iemand dit?
Het zit waarschijnlijk in de driver ergens.
Bij de eigenschappen->DriverDetails in het apparaatbeheer kan je zien welke driverfiles gebruikt worden.
Maak altijd wel een backup ervan voordat je gaat editten.
Als je de sys driver met een hex-editor (bv UltraEdit) opent dan kan je mogelijk de tekst wel vinden.
Ik weet alleen niet of je dat tegenwoordig nog zomaar mag wijzigen mar je kan het altijd proberen.
Na het wijzigen moet je wel opnieuw opstarten.
De tekst staat meestal aan het einde van de sys file.
Het formaat is 16 bit dus direct zoeken op de naam heeft geen zin.
Het ziet er altijd als volgt uit : <00><hexcode-letter><00><hexcode-letter><00><hexcode-letter><00>..
Uiteraard niet meer letters wijzigen dan er nu staan. =)
Als je een backup maakt van de sysfile dan kan je altijd het origineel weer terug zetten als het niet lukt.
Maar misschien dat er nog een veel simpelere oplossing is.
Bij de eigenschappen->DriverDetails in het apparaatbeheer kan je zien welke driverfiles gebruikt worden.
Maak altijd wel een backup ervan voordat je gaat editten.
Als je de sys driver met een hex-editor (bv UltraEdit) opent dan kan je mogelijk de tekst wel vinden.
Ik weet alleen niet of je dat tegenwoordig nog zomaar mag wijzigen mar je kan het altijd proberen.
Na het wijzigen moet je wel opnieuw opstarten.
De tekst staat meestal aan het einde van de sys file.
Het formaat is 16 bit dus direct zoeken op de naam heeft geen zin.
Het ziet er altijd als volgt uit : <00><hexcode-letter><00><hexcode-letter><00><hexcode-letter><00>..
Uiteraard niet meer letters wijzigen dan er nu staan. =)
Als je een backup maakt van de sysfile dan kan je altijd het origineel weer terug zetten als het niet lukt.
Maar misschien dat er nog een veel simpelere oplossing is.
Senile! Senile Oekaki
ik zal thuis eens uitproberen.zolang ik de laatste letter maar in 1 of 2 / A of B kan veranderen vind ik het al helemaal prachtig
ik heb zitten kijken daar, maar daar worden ze niet genoemd omdat het usb dingen zijn..._bas_ schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 04:49:
Ik had op m'n werk joystick bij de hand maar je hebt gelijk. Alleen bij muizen en dergelijke kan je zien wat er gebruikt wordt.
Helaas...
Waar je verde rmee zit is dat als het exact hetzelfde apparaat is dat windows waarschijnlijk dezelfde driver gaat gebruiken (alhoewel je wel aan kan geven welke je wil gebruiken bij het apparaatbeheer.).
Je zou eens kunnen kijken of de sys files die gebruikt worden bij de installatie van de joystick te wijzigen zijn. Maar vaak zit dat geloof ik ingepakt in een cab file.
Maar misschien dat er zo nog wel iets mogelijk is.
Helaas...
Waar je verde rmee zit is dat als het exact hetzelfde apparaat is dat windows waarschijnlijk dezelfde driver gaat gebruiken (alhoewel je wel aan kan geven welke je wil gebruiken bij het apparaatbeheer.).
Je zou eens kunnen kijken of de sys files die gebruikt worden bij de installatie van de joystick te wijzigen zijn. Maar vaak zit dat geloof ik ingepakt in een cab file.
Maar misschien dat er zo nog wel iets mogelijk is.
Senile! Senile Oekaki
bij het programma (bijgelevrd bij de joypads) kan je wel zien welk id nr ze hebben
in het menu staat dan: logitech cordless rumblepad II (id0) of logitech cordless rumblepad II (id1)
maar dat word jammer genoeg niet voor de rest van de programma's gebruikt.
in het menu staat dan: logitech cordless rumblepad II (id0) of logitech cordless rumblepad II (id1)
maar dat word jammer genoeg niet voor de rest van de programma's gebruikt.
Pagina: 1