Mense ik heb laatst een trojan genaamd backdoor.superstar.21 op mijn computer gekrege en nu is hij er met geen mogelijkheid eraf te krijgen....
en bij google of forums valt er ook niks over te vinden.. hebben jullie er misschien wat info over? alvast bedankt
ik zou eerst eens vertellen wat je voor systeem hebt .... en wat je al hebt ondernomen. Denk niet dat iemand je anders serieus gaat helpen
Kan je toevallig nog virusscannen 
Draai dan een virusscan, en een online scan voor de zekerheid.
Om welke OS gaat het
volgende keer dit goed doornemen : Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten
Draai dan een virusscan, en een online scan voor de zekerheid.
Om welke OS gaat het
volgende keer dit goed doornemen : Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten
[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 19-05-2005 19:30 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
sorry:P kheb me pas nu net op dit forum aangemeld.. maargoed avast vond hem in mijn system32 map en hij kon hem niet verwijderen en ewido ook niet.... kheb trouwens XP sp 1 p4 2,8 ghz
Start eens op in veilige modus met netwerkmogelijkheden, ga dan naar www.bitdefender.com en doe een online scan (links onder). Verwijdert veel zooi, beperkt zich zeker niet tot virussen in heel strikte zin.
Ten eerste: welkom op GoTVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:34:
ad-aware, spybot, avast geen één kan hem verwijderen...
Ten tweede: met dit knopje:
Ten derde: Adaware en SpyBot zijn spyware scanners, geen virus scanners. Probeer eens een online virus scanner als je geen echte virus scanner hebt.
als je zegt dat ie een online virusscan moet proberen geef hem dan ook een voorbeeld
http://housecall.trendmicro.com/
misschien handig om van te voren al de plugin te downloaden ik weet niet of dat in veilige modus gaat
http://housecall.trendmicro.com/
misschien handig om van te voren al de plugin te downloaden ik weet niet of dat in veilige modus gaat
weet iemand nog een leuke signature?
zo... bitdefender heeft um verwijdert:) 2 bestanden waren ermee geinfecteerd mee in system32 (daar ook alleen in gezocht)... maar toch begrijp ik niet wat die trojan voor gevolgen heeft als hij niet gezien was.. op google staat er niks van en op forums ook niet maargoed..
Nog bedankt voor jullie hulp
kzal zeker op dit forum blijven voor als ik problemen heb
Nog bedankt voor jullie hulp
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 19:55 ]
Hoi Hagem,
Dit is niet echt wat we verwachten van een topicstart in Beveiliging & Virussen, ik mis namelijk een hele hoop informatie. Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten nog eens goed door.
Je zou overigens even kunnen controleren met HijackThis of er nog verdachte processen draaien. Als je het niet zeker weet, zou je Jotti's online malware scan kunnen gebruiken om even de file te scannen om er zeker van te zijn.
Hoe dan ook, in de huidige vorm is het een beetje gissen wat je allemaal geprobeerd hebt enzo, daarom doe ik je topic op slot.
Dit is niet echt wat we verwachten van een topicstart in Beveiliging & Virussen, ik mis namelijk een hele hoop informatie. Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten nog eens goed door.
Je zou overigens even kunnen controleren met HijackThis of er nog verdachte processen draaien. Als je het niet zeker weet, zou je Jotti's online malware scan kunnen gebruiken om even de file te scannen om er zeker van te zijn.
Hoe dan ook, in de huidige vorm is het een beetje gissen wat je allemaal geprobeerd hebt enzo, daarom doe ik je topic op slot.
Signature
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()