Kyocera Finecam SL400R

Pagina: 1
Acties:

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-02 13:33
Afbeeldingslocatie: http://www.dcviews.com/press/images/Kyocera-Finecam-SL400R.jpg

Ik heb vanmiddag deze camera gekocht, omdat ik al een tijdje opzoek was naar een camera met draaibaar lens gedeelte. Toen ik vanmiddag de Kyocera Finecam SL400R voor een wel erg vriendelijk prijsje kreeg aangeboden kon ik 'm niet weigeren. Nu zit ik alleen met 1 vraagje, waar ik op andere sites (ook die van Kyocera niet) geen antwoord krijg: hoelang is de garantie op deze camera?

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt er denk ik vooral aan waar je hem gekocht hebt, bel de winkel anders even.

• Wutroe
Papa Roach schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:28:
Ligt er denk ik vooral aan waar je hem gekocht hebt, bel de winkel anders even.
Garantie is toch niet winkel gerelateerd, maar fabrikant gerelateerd?

Verwijderd

Standaard een jaar volgens mij. Je kunt het vast wel uitbreiden icm een kostbaarhedenverzekering.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Poekoek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:28:
[...]

Garantie is toch niet winkel gerelateerd, maar fabrikant gerelateerd?
Voor de wederverkoper wel. Voor jou als consument geldt in eerste plaats de winkelgarantie; je gaat een koopvereenkomst aan met de winkel, niet met de fabriek. Het mooie is allen wel, dat als de winkel nukkig gaat doen, je als consument soms kan terugvallen op de fabrieksgarantie. Maar let op: vaak ben je voor die fabrieksgarantie toch weer afhankelijk van een winkel/bedrijf die de garantieclaim voor je in behandeling wil nemen, aangezien sommige (veel) merken geen rechtstreekse garantieclaims van consumenten in behandeling nemen.

Kortom: het is in de eerste plaats winkelafhankelijk.

• Wutroe
Dit staat op vergelijk.nl:

"fabrieksgarantie 2 jaar"

Ik weet alleen niet of dit een website is die alle informatie zorgvuldig verzamelt zodat er geen fouten in staan, of dat het nog wel eens kan voorkomen dat er foute info staat.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
trouwens de manual al gelezen? staat het daar niet per ongeluk in..

• Wutroe
Ik heb de manual globaal doorgenomen, maar de stukken over hoe een foto te maken overgeslagen, want ik neem aan dat het daar niet tussen staat. Er stond wel een stuk over wat te doen als het apparaat stuk was, maar niet hoelang er dan garantie op zat.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Volgens de Kyocera site heeft ie 1 jaar garantie. Het is wel een US site, maar ik denk (gezien mijn ervaring met garanties van 400 merken) dat dit voor Europa ook geldt.

Gadgets FTW!

• Wutroe
Ik heb inmiddels antwoord van Plasman fotografie (gaat over het repareren van defecten) en die mensen hebben mijn kunnen vertellen dat er 1 jaar garantie op zit. Dat maakt dus ook duidelijk dat websites als vergelijk.nl niet bepaald goede info geeft.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
Poekoek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:24:
[afbeelding]

... , omdat ik al een tijdje opzoek was naar een camera met draaibaar lens gedeelte.
Waarom als ik vragen mag :?

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-01 23:38

superblaag

Mooi spul hoor!

Wouter! schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:09:
[...]

misschien omdat je dan onder alle omstandigheden het scherm goed kan blijven zien??

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

superblaag schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:09:
[...]

misschien omdat je dan onder alle omstandigheden het scherm goed kan blijven zien??
Dan kan je ook een camera nemen met een draaibaar lcd-display, zoals de canon a95/a80/en nog een heleboel meer van ander merken.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Wutroe
Wouter! schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:09:
[...]

Omdat ik op de AutoRAI heb gemerkt hoe zwaar relaxed zo'n draaibaar lensgedeelte is. Toen heb ik nl. de helft van de dag met een Nikon Coolpix 2500 foto's gemaakt en dat beviel me uitermate goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.heise.de/ct/ftp/testbilder/kameras_0210/nikon2500_p_rgb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Wutroe op 20-05-2005 15:55 ]

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Met die kyocera lijkt het mij dat als je vanaf de linkerkant op je lcd wil kijken, het cameragedeelte in de weg zit. Heb ik ook eens gezien met een andere Nikon, een vierkante (die overigens maar een uurtje met zn accu deed). Ik vond het juist niet handig en het draaibare display op mn G5 juist weer wel! Ideaal zelfs!

Gadgets FTW!

• Wutroe
Ursamajor schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:54:
Met die kyocera lijkt het mij dat als je vanaf de linkerkant op je lcd wil kijken, het cameragedeelte in de weg zit. Heb ik ook eens gezien met een andere Nikon, een vierkante (die overigens maar een uurtje met zn accu deed). Ik vond het juist niet handig en het draaibare display op mn G5 juist weer wel! Ideaal zelfs!
Dat was de Nikon Coolpix SQ, camera in de vorm van een Liga. Die had het scherm dan ook echt middenin de camera zitten, bij die Kyocera, zit het een beetje rechtsonderin. Ik heb destijds nog wel naar de SQ gekeken, maar de kwaliteit van de foto's was niet bepaald denderend als ik reviews mocht geloven. En dat over vanaf links op je scherm kijken; ik heb nu wel een aantal foto's gemaakt, maar ik heb dat nog niet echt ervaren als storend.

Nikon SQ:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitcam.hu/kozepso/nikon/nsqe.jpg
Pagina: 1