Toon posts:

PC start automatisch op :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De weinige keren dat ik mijn pc afsluit met de bedoeling dat ie ook daadwerkelijk uit blijft heeft mijn eigenzinnige vriend de vreemde eigenschap dat ie autmatisch weer opstart .. heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

Het is een Amd 1Ghz op een Asus A7V met Windhoos ME ... in een AOpen HQ08 maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken :)

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb exact hetzelfde probleem! (en ik maar denken dat ik uniek daarin was).
Bij het afsluiten start de computer als het ware door, je hoort 'm wel een klik geven, maar hij start dan gewoon opnieuw op...

Bij mij is het gekomen nadat ik drivers voor m'n USB Racestuurtje geinstalleerd had. Daarna allerlei soorten USB drivers geprobeerd te installeren, maar zonder resultaat. Vrij irritant :(

Als er mensen zijn die dit probleem hebben kunnen oplossen hoor ik dat ook graag!!
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je hebt volgens mij dan in de bios zitten kloten met de wake up instellingen....

• Theguide
Nope, nix aan de bios gedaan. Puur na installatie van m'n USB Stuurtje ging het mis. Voor dat stuurtje hoef je helemaal niet in de bios te zijn.
Dus.

Verwijderd

Daarvoor dus bedoelde Ruben.

Geen USB apparaat, geen wakeup
Wel USB, wakeup !@!

• Theguide
Op donderdag 11 januari 2001 12:44 schreef Hooi het volgende:
Daarvoor dus bedoelde Ruben.

Geen USB apparaat, geen wakeup
Wel USB, wakeup !@!
Helaas.... die spreekwoordelijke vlieger gaat ook niet op, want ik gebruikte al een tijd een USB muis.
En daarbij heb ik nog geen optie kunnen vinden in de bios: "Wake up on USB" eigenlijk (ja, daar heb ik dus ook al naar gezocht)...
Dus.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 23:48

MetalStef

gietijzer

Ziten die pc's niet op een netwerk? Dan moet je Wake-on-LAN uitzetten in de bios. Of Wake-on-ring uitzetten als hij weer opstart als de telefoon gaat.

Probeer iig alle bios-settings te disablen die gaan over het opstarten van de pc.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Zet gewoon alle wake-on opties uit en kijk dan nog eens. (ook wake on keyboard)

Mijn huisgenoot had dit probleem ook, maar dat was eenmalig nadat de bliksem zijn voeding gedeeltelijk gefrituurd had >:)

Mijn PC zat gelukkig achter een piekspanningsbeveiliger *D niks aan het handje.

Maar als die wake instellingen niet werken, probeer een andere voeding, you never know weet je. Check ook of je power knopje nog wel lekker is en of die draadjes goed vast zitten. Effe stekkertje eraf, stekkertje erop. En haal een stofzuiger door je kast, wieweet maakt een of ander stofje sluiting.

Is je computer geaard? Zo nee, probeer dat ook ff met een draadje aan de verwarming of zo. Misschien heb je last van statische electriciteit.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 12:47 schreef Theguide het volgende:

[..]
Helaas.... die spreekwoordelijke vlieger gaat ook niet op, want ik gebruikte al een tijd een USB muis.
En daarbij heb ik nog geen optie kunnen vinden in de bios: "Wake up on USB" eigenlijk (ja, daar heb ik dus ook al naar gezocht)...
Dus.
:)
Die is er wel. Kijk naar welke IRQ de USB gebruikt. Het is even onduidelijk of je de BIOS waarde of de Windows waarde moet hebben. Bij onduidelijkheid gebruik alletwee.

Maar ik denk de laatste.
Die IRQ zet je dus in het wake-up gebeuren in de BIOS.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

mijn pc blijft wel eens gewoon lekker hangen bij 'windows wordt nu afgesloten'... dus ik moet toch telkens wachten tot ie echt uit is, voordat ik de kamer uit loop... is hier trouwens een simpele oplossing voor?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Niet echt.

Een flauwe is natuurlijk die Duron te OC'en naar een Ghz :)

Maar meestal heeft dat te maken met de hoeveelheid programmas die je hebt gebruikt, hoeveel swap file er is gebruikt, hoeveel geheugen het systeem heeft.

Je zou kunnen overwegen er meer geheugen in te zetten. Bij meer dan 256 kun je misschien het swapfile uitzetten.

En probeer zo weinig mogelijk programma's in de achtergrond mee te laten lopen, zoals ICQ, MSfastfind, realudio etc...

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Anders probeer je eens in Windows 'De computer uitschakelen' aan te klikken in plaats van 'De computer opnieuw opstarten' ;)

Anyway, Haazie: probeer eens msconfig te starten en dan geavanceerd en dan 'snel afsluiten uitschakelen' aan te vinken (hmm d8 dat die optie pleite was in WinME, maarja ik heb Win98)

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:37
kijk voor de zekerheid toch ff in je bios...daar staat een hoop over wanneer die wel en niet mag opstarten:)

Handtekening

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12
ik hebbut zelfde gehad.. bleek iets met mijn wake on lan instelling te maken te hebben ..

HT-addict in spe

• Theguide
Op donderdag 11 januari 2001 12:56 schreef Hooi het volgende:
:)
Die is er wel. Kijk naar welke IRQ de USB gebruikt. Het is even onduidelijk of je de BIOS waarde of de Windows waarde moet hebben. Bij onduidelijkheid gebruik alletwee.

Maar ik denk de laatste.
Die IRQ zet je dus in het wake-up gebeuren in de BIOS.
Hmmmm good one... Why didn't i think of that :) Morgen gelijk effe checken.
Dus.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Ik had precies hetzelfde, de oplossing was voor mij het verwijderen van mijn pci-modem. Die bleek om een of andere reden de pc aan te zetten. Probeer het dus eens met alleen je videokaart in je systeem.

Verwijderd

Enige wat bij mij hielp was ME er af en W2K er op....|:(

Verwijderd

Misschien kabouters in je huis??? of bel is ghostbusters |:(
Pagina: 1